Spotify julkaisee listan kesän 2017 kuunnelluimmista kappaleista – Luis Fonsin ja Daddy Yankeen Despacito nousi odotetusti listan kärkeen

Spotify paljastaa jälleen kesän striimatuimpien kappaleiden listan. Maailmanlaajuisesti ykköspaikkaa pitää Luis Fonsin ja Daddy Yankeen Despacito-hitin versio, jossa vierailee Justin Bieber.

Suomessa kuunnelluimmaksi kappaleeksi Despacito-megahitin jälkeen nousi Spektin kesähitti Juna, ja kolmatta paikkaa listalla pitää Axwell/Ingrosson More Than You Know. Top 10 listalta löytyy Spektin lisäksi muitakin suomalaisartisteja kuten Antti Tuisku, Mikael Gabriel ja Arttu Wiskari.

Suomen striimatuimmat kesähitit 2017
1. Daddy Yankee,Luis Fonsi  - Despacito - Remix

2. Spekti - Juna

3. Axwell /\ Ingrosso -  More Than You Know

4. Antti Tuisku -  Hanuri (feat. Boyat)

5. Arttu Wiskari -  Meidän biisi

6. David Guetta -  2U (feat. Justin Bieber)

7. Mikael Gabriel -  Riippumatto

8. ItaloBrothers -  Summer Air

9. Evelina -  Kylmii Väreitä

10. Pasi ja Anssi -  Kakkuu Järvellä

Despacito-megahitin lisäksi globaalia listaa hallitsee DJ Khaled kahdella hitillään Wild Thoughts toisella ja I’m the One neljännellä sijalla. Kolmanneksi striimatuin kappale on French Montanan Unforgettable (feat. Swae Lee).

Maailman striimatuimmat kesähitit 2017

1.     Daddy Yankee, Luis Fonsi - Despacito - Remix (feat. Justin Bieber)

2.     DJ Khaled - Wild Thoughts (feat. Rihanna & Bryson Tiller)

3.     French Montana, Unforgettable (feat. Swae Lee)

4.     DJ Khaled - I'm the One (feat. Justin Bieber, Quavo, Chance The Rapper, Lil Wayne)

5.     J Balvin, Willy William - Mi Gente

6.     Ed Sheeran - Shape of You

7.     Calvin Harris - Feels (feat. Pharrell Williams, Katy Perry, Big Sean)

8.     Charlie Puth - Attention

9.     Liam Payne - Strip That Down (feat. Quavo)

10.  Imagine Dragons - Thunder

Tiedot kesän striimatuimmista kappaleista kerättiin Spotifyn käyttäjädatasta 21.6.-27.8.2017.
Kuuntele tämän kesän hitit täältä: https://open.spotify.com/user/spotify/playlist/37i9dQZF1DXb4kyobHh5lc

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 61 maassa ja palvelulla on yli 140 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 60 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 5 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com

Lisätietoja Spotifysta: Lisätiedot, kuvat ja yhteydenotot: press-fi@spotify.com