Spotify lanseeraa Suomi-musiikille oman alustan Suomen 100-vuotissyntymäpäivän kunniaksi

Joulukuun kuudentena päivänä koittavan Suomen itsenäisyyden satavuotispäivän kunniaksi Spotify julkaisee alustan, joka on omistettu täysin suomalaiselle musiikille. Alusta paljastaa suomalaisten Spotify-käyttäjien kaikkien aikojen soitetuimmat suomalaiset kappaleet ja artistit.

Juhlistaakseen koko suomalaisen musiikin kirjoa Spotify on luonut alustan, jossa on usean soittolistan edestä musiikkia Spotifyn suosituimmilta suomalaisilta artisteilta ja bändeiltä. Suomi100-alusta tarjoaa ikimuistoisia paloja suomalaisesta musiikkihistoriasta. Musiikki on jaettu myös esimerkiksi ikäryhmittäin, jotta eri sukupolvet voivat helposti löytää oman ikäryhmänsä kuunnelluimmat kappaleet juhlapäivää säestämään.

Cheek, joka juuri ilmoitti lopettavansa uransa, on kaikkien aikojen suosituin kotimainen artisti suomalaisten Spotify-käyttäjien keskuudessa. Toista sijaa pitää JVG, joka on rikkonut hetki sitten myös Suomen Spotify-ennätyksen yhden päivän aikana kerätyistä kuuntelukerroista. Kolmannella ja neljännellä sijalla ovat suositut Robin ja Haloo Helsinki!.

Kaikkien aikojen kymmenen suosituinta suomalaisartistia Spotifyssa:

1. Cheek

2. JVG

3. Robin

4. Haloo Helsinki!

5. Mikael Gabriel

6. Antti Tuisku

7. SANNI

8. Elastinen

9. Teflon Brothers

10. Nikke Ankara

JVG pitää hallussaan myös toista ennätystä: ‘Tarkenee’ on eniten kuuntelukertoja kerännyt suomalainen kappale. Muita paljon kuunneltuja suomalaiskappaleita ovat Eveliinan ‘Honey’, Antti Tuiskun ‘Keinutaan’ ja Haloo Helsinki! -yhtyeen ‘Beibi’.

Kaikkien aikojen kuunnelluimmat suomalaiset kappaleet Spotifyssa:
1. JVG - Tarkenee

2. JVG - Hehkuu

3. Evelina - Honey

4. Antti Tuisku - Keinutaan (feat. VilleGalle)

5. Haloo Helsinki! - Beibi

6. SANNI - Että mitähän vittua

7. Petri Nygård - Pannaan Suomi kuntoon

8. Teflon Brothers - Hubba Bubba

9. Reino Nordin - Antaudun

10. Teflon Brothers - Pämppää

Suomi100-alustaan kuuluvat seuraavat listat