Suomalainen Foodiq Oy jatkaa toimintaa entisessä Gold&Green Foods Oy:n Järvenpään tehtaassa

Kasvipohjaisten tuotteiden kehitykseen ja tuotantoon keskittynyt Foodiq Oy on ostanut Gold&Green Foods Oy:n laitteet ja jatkaa toimintaa Järvenpään tehtaassa. Yritys siirtää Järvenpäähän olemassa olevien tehtaidensa toiminnot ja laajentaa samalla tuotekehitys- ja tuotantopalveluitaan. Foodiq Oy tulee palkkaamaan kymmeniä uusia työntekijöitä.

Foodiq Oy on päättänyt jatkaa toimintaa Gold&Green Foods Oy:n Järvenpään tehtaassa, mikä mahdollistaa yrityksen toiminnan laajentamisen ja tuotantokapasiteetin varmistamisen. Uudet tuotantotilat tarjoavat Foodiq Oy:lle yhteensä kaksi kertaa enemmän toimitilaa kuin yrityksen kaksi muuta tehdasta. Foodiq Oy keskittääkin Hyvinkään kasvipohjaisen meijerilinjan ja Klaukkalan kuivatuotteiden tuotantolinjansa saman katon alle Järvenpäähän. Olemassa olevien linjastojen lisäksi uusissa tuotantotiloissa Foodiq Oy:n on mahdollista kehittää ja tuottaa erilaisia kasvipohjaisia tuotteita entistä monipuolisemmin.

Pauligin omistama Gold&Green Foods Oy on aiemmin valmistanut tehtaalla Gold&Green® kasvipohjaisia tuotteita. Seuraavaksi Foodiq Oy jatkaa tehtaan kehittämistä ja laajentaa sen tuotantokapasiteettia.

”Uusi tehdas on todella hieno ja moderni. Siirtyminen uusiin tiloihin on todella mahtava tasonnosto Foodiqille ja merkittävä uuden liiketoiminnan mahdollistaja. Saamme kaikki toiminnot saman katon alle ja pääsemme tuottamaan lisää innovatiivisia ratkaisuja. Jatkossa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistäkin suuremmin muskelein sekä tarjoamaan kehitys- ja tuotantopalveluita myös uusille asiakkaille”, Foodiq Oy:n toimitusjohtaja Robert Savikko iloitsee.

Kymmeniä uusia työpaikkoja Järvenpäähän

Foodiq Oy aikoo kasvattaa Järvenpään tehtaansa tuotantokapasiteettia ja tulee palkkaamaan kymmeniä uusia työntekijöitä. Lisäksi tehtaan nykyisille sekä kaikille Foodiq Oy:n Klaukkalan ja Hyvinkään tehtaiden työntekijöille tarjotaan työpaikka uudessa tehtaassa.

“Olemme iloisia, että voimme tarjota töitä Järvenpään tehtaan nykyisille työntekijöille sekä luoda uusia työpaikkoja. Nykyiset Klaukkalan ja Hyvinkään työntekijämme taas saavat mahdollisuuden työskennellä huipputason tuotantotiloissa”, Savikko kertoo.

Foodiq Oy vauhdittaa siirtymistä kasvipohjaisiin tuotteisiin – tavoitteena globaalit markkinat

Vuonna 2015 perustettu Foodiq Oy tarjoaa kasvipohjaisten tuotteiden tuotekehitys- ja tuotantopalveluita yksityiselle ja julkiselle sektorille. Yhtiön kehittämät ainutlaatuiset tuotantoprosessit mahdollistavat kasvipohjaisten tuotteiden tuottamisen ilman lisäaineita.

“Foodiq on perustettu vauhdittamaan siirtymistämme kasvipohjaisiin tuotteisiin. Tuotantoprosessimme soveltuu kaikenlaisille kasvipohjaisille raaka-aineille, ja visionamme onkin, että tulevaisuudessa eri maissa toimivat Foodiqin tuotantoprosessia hyödyntävät tehtaat tuottaisivat terveellistä, kasvipohjaista ruokaa paikallisesti kyseisen maan raaka-aineista", Savikko visioi.

Tärkeimmät faktat lyhyesti:

• Suomalaisen Foodiq Oy:n missiona on kehittää parempaa tulevaisuuden ruokaa. Yritys keskittyy kasvipohjaisiin tuotteisiin.
  • Yhtiöllä on toimintaa Suomessa ja UK:ssa sekä asiakkaita ympäri Eurooppaa.
  • Foodiq Oy tarjoaa tuotekehitys- ja tuotantopalveluja laajasti erilaisille ruoka-alan yrityksille sekä julkiselle sektorille.
  • Foodiq Oy:n ainutlaatuisten tuotatoprosessien ansiosta kasvipohjaisia tuotteita voidaan tuottaa täysin ilman lisäaineita.
  • 31. toukokuuta Foodiq Oy allekirjoitti tiloja koskevan vuokrasopimuksen ja kaupat Pauligin omistaman Gold&Green Foods Oy:n Järvenpään tuotantolaitteiden ostosta. Järjestely mahdollistaa kaikkien Foodiq Oy:n toimintojen keskittämisen saman katon alle sekä uusien innovatiivisten ratkaisujen kehittämisen.
  • Hyvinkään ja Klaukkalan tuotantolinjojen siirtyessä Järvenpäähän Foodiq Oy tarjoaa entisille työntekijöilleen mahdollisuuden jatkaa työskentelyä yrityksen uusissa tuotantotiloissa.
  • Voimakasta kasvua hakevalla Foodiq Oy:lla on tarve palkata yhä enemmän uusia työntekijöitä, ja yhtiö luo uuden tehtaan myötä kymmeniä uusia työpaikkoja.

Lisätietoja tiedotteeseen:

Jari Karlsson
Head of Marketing
jari@foodiq.fi

Foodiq Oy lyhyesti

Vuonna 2015 perustettu suomalainen Foodiq Oy tarjoaa kasvipohjaisten tuotteiden tuotekehitys- ja tuotantopalveluita yksityiselle ja julkiselle sektorille. Yhtiön kehittämät ainutlaatuiset tuotantoprosessit mahdollistavat kasvipohjaisten tuotteiden tuottamisen ilman lisäaineita. Foodiq Oy:lla on kolme tuotantolaitosta Järvenpäässä, Hyvinkäällä ja Klaukkalassa ja se työllistää 35 työntekijää.