Suomalainen kasvuyritys 3 Step IT ostaa ruotsalaisen kilpailijansa

Suomalainen tietotekniikan kasvuyritys 3 Step IT laajenee voimakkaasti Ruotsissa ja ostaa kilpailijansa TEC Finance Sweden AB:n. Yrityskauppa vahvistaa entisestään 3 Step IT:n kiertotalouteen perustuvaa strategiaa.

3 Step IT on toiminut Suomessa IT-laitteiden kiertotalouden pioneerina vuodesta 1997 lähtien. Asiakkaiden IT-laitteet palautuvat käytön jälkeen yritykselle, joka tyhjentää ne tietoturvallisesti ja välittää edelleen käyttöön sellaisiin paikkoihin, joissa ei tarvita aivan uusinta teknologiaa. Yrityskauppa vahvistaa yrityksen entisestäänkin vahvaa asemaa Ruotsissa.

TEC Finance Sweden AB:n liikevaihto vuonna 2014 oli 67 miljoonaa euroa ja historiansa parhaan tuloksen tehneen 3 Step IT:n liikevaihto oli 503 miljoonaa euroa. Kaupan jälkeen yritys työllistää yhteensä noin 360 henkilöä.

3 Step IT:n operatiivinen johtaja Keijo Vikkula kehuu kiertotalouden ymmärrystä Ruotsissa: ”Ruotsin kouluissa käytetään käytettyjä tietokoneita. Meillä on perinteisesti kaiken pitänyt olla uutta. Nyt taantumassa voisi myös Suomen kouluissa etsiä kohteita, joissa ei tarvita aivan uusinta teknologiaa.”

Kauppahintaan sisältyy myös Eurovironment AB, joka tarjoaa mm. ammattimaisen ja tehokkaan käsittelyn uusien laitteiden konfigurointiin ja käyttöönottoon. Sekä TEC Finance että Eurovironment niihin kuuluvine tytäryhtiöineen integroidaan 3 Step IT:n toimintaan.

Lisätietoa:

Keijo Vikkula, COO, 3 Step IT Group
keijo.vikkula@3stepit.com

Peter Onstrand, Country Manager, 3 Step IT Sweden AB
peter.onstrand@3stepit.com

3 Step IT on tietotekniikan hallinnointiin ja vuokraukseen erikoistunut palveluyritys. Palvelu koostuu kohteiden vuokrauksesta, käytönaikaisesta hallinnoinnista sekä tehokkaasta ja ympäristöystävällisestä uudistamisesta. Asiakkaan tukena on 3 Step IT:n palvelutiimi ja monipuolisesti tietoa tuottava käyttöomaisuusrekisteri. 3 Step IT on perustettu Suomessa vuonna 1997 ja yritys on alusta alkaen kasvanut voimakkaasti ja kannattavasti. Tällä hetkellä 3 Step IT:llä on tytäryhtiöt yhdessätoista maassa. www.3stepit.com

TEC Finance on vuonna 2007 perustettu IT-rahoitukseen erikoistunut yritys. Yrityksellä on toimipisteitä Ruotsissa Tukholmassa ja Linköpingissä. Tytäryritys Eurovironment sijaitsee Göteborgissa ja Enköpingissä, joissa hoidetaan IT-laitteiden logistiikka. TEC Finance -ryhmällä on yhteensä 45 työntekijää. Vuonna 2014 TEC Finance Groupin (mukaan lukien tytär- ja osakkuusyhtiöt) liikevaihto oli yhteensä noin 634 miljoonaa kruunua. www.tecfinance.se