Suomalainen konsulttiyritys kansainvälisten lääkeyritysten rinnalla  Regulatory Affairs Awards 2010 -kilpailun finaalissa

TOPRA (The Organisation of Professionals in Regulatory Affairs) on julkistanut vuoden 2010 Regulatory Affairs Awards -kilpailun finalistit. Innovaatio-sarjassa on mukana suomalainen lääkealan konsulttiyritys Farenta Oy, joka kilpailee palkinnosta Pfizerin myyntipakkaussuunnittelijoiden ja kolmen muun ehdokkaan rinnalla. Palkinto on ensimmäinen Euroopassa jaettava palkinto, jonka tarkoituksena on nostaa esiin lääketeollisuudessa toimivien ammattilaisten saavutuksia.Tänä vuonna loppukilpailuun valitut toimijat heijastavat koko sitä yritysten ja yksilöiden kirjoa, joka pyrkii kehittämään lääkealaa.

Kilpailukutsuun vastasi suuri joukko erinomaisia ehdokkaita, joihin arvovaltainen kilpailutuomaristo tutustui perusteellisesti, ja joiden joukosta loppukilpailuun päässeet valittiin neljässä eri sarjassa:

Innovaatio, Roolimalli, Konsulttitoiminta ja Tulevaisuuden toivo. Vuonna 2003 perustettu Farenta Oy tarjoaa palveluita lääkealan yrityksille koko Suomessa. Farenta Oy valittiin loppukilpailuun tunnustuksena uudenlaisesta lähestymistavasta lääkealan palvelujen tuottajana. Yrityksen kehittämä hätäviestipalvelu on kanava, jonka avulla apteekkeja tiedotetaan tärkeistä lääkkeisiin liittyvistä muutoksista.

Loppukilpailuun valinta on osoitus arvostuksesta niin kansainvälisiä lääketeollisuusyrityksiä kuin pieniä myyntilupapalveluja tarjoavia asiantuntijayrityksiä, lääkevalmistajia ja tukipalveluja tuottavia toimijoita kohtaan kaikkialla Euroopassa. Tulevaisuuden toivo -sarjaan valittiin kolme lupaavaa nuorta myyntilupa-asiantuntijaa. Viidenteen eli Elämäntyö-kilpailusarjaan nimetyt ovat luoneet menestyksekkään uran myyntilupatehtävissä ja myös tämän sarjan voittaja julkistetaan palkintoseremoniassa.

Voittajat julkistetaan Lontoossa TOPRA Annual Symposium -konferenssin yhteydessä pidettävässä gaalassa tiistaina 5. päivänä lokakuuta 2010.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Mikko Veräjänkorva puh: 010 4398 210, Email: mikko.verajankorva@farenta.fi ja www.farenta.fi sekä www.regulatoryaffairsawards.org