Suomalaiset kaipaavat aurinkoa kaamoksen keskelle

Ankean alkutalven jälkeen ja yhtäkkisten kovien pakkasten keskellä suomalaiset kaipaavat etelän lämpöön. Matkahakukone momondo.fin kautta tehdyt lentohaut tammikuun lomia varten osoittavat, että suomalaiset haaveilevat tällä hetkellä etenkin Thaimaan auringosta mutta myös lomista suurkaupunkien vilinässä.

Matkahakukone momondon uusimmat tilastot osoittavat, että suomalaiset kaipaavat tammikuussa eksotiikkaa ja aurinkoa. Myös vilkkaat lomat miljoonakaupunkien ytimessä ovat säilyttäneen suosionsa suomalaisten keskuudessa.

Haetuimpien 20 matkakohteen joukosta ylivoimaisena ykkösenä säilyy edelleen Thaimaan Bangkok, joka haettiin lähes tuplasti enemmän kuin toiseksi sijoittunutta Lontoota. Myös muut lämpimät lomakohteet, kuten Miami, Phuket, Gran Canaria, Teneriffa ja Dubai sijoittuvat suosituimpien matkahakujen joukkoon.

Auringossa paistattelun lisäksi suomalaisille kelpaisi tammikuun pakkasilla myös pyrähdys vilkkaisiin suurkaupunkeihin. Ikuiset kestosuosikit, Lontoo, New York, Barcelona, Pariisi, Berliini sekä Rooma nousevatkin listalla hyviin asemiin.

SUURKAUPUNGIT HOUKUTTELEVAT

New York on tammikuun kolmanneksi haetuin kohde

Matkahakukone momondon listaus kertoo suomalaisten suosivan aurinkolomakohteiden lisäksi myös suurkaupunkeja.

”Lentohakulistauksesta voimme päätellä, että suomalaiset hakevat auringosta energiaa talven kylmyyden keskelle. Tammikuun kaukomatkoilla suomalaiset suuntaavat kestosuosikki New Yorkia lukuun ottamatta useimmiten aurinkoon”, kertoo momondon edustaja Julie Pedersen.

”Tilastoistamme näkyy, että suomalaiset eivät kuitenkaan suosi pelkkiä rantalomakohteita. Tammikuun 20 haetuimman matkakohteen listalta löytyy useita Euroopan vilkkaita suurkaupunkeja. Näyttäisi siis siltä, että vain suurkaupunkien vilske pystyy kilpailemaan aurinkolomien kanssa tammikuun pakkasten keskellä”, Pedersen lisää.

Suomalaisten suosituimmat lentohaut tammikuulle:

1. Bangkok

2. Lontoo

3. New York

4. Malaga

5. Barcelona

6. Pariisi

7. Berliini

8. Rooma

9. Miami

10. Phuket

11. Gran Canaria

12. Praha

13. München

14. Amsterdam

15. Teneriffa

16. Singapore

17. Milano

18. Tukholma

19. Dubai

20. Lissabon

Tiedot perustuvat momondo.fin kautta aikavälillä 9.10.–31.10.2013 haettuihin lentoihin, joiden lähtöajankohta on tammikuussa 2014.

Lisätiedot:

Ulla Helander

Miltton

ulla.helander@miltton.fi

momondo
Matkahakukone www.momondo.fi etsii ja vertailee lentojen, hotellien ja matkatarjousten hintoja miljardeista hakutuloksista. Vuonna 2006 perustettu momondo on voittanut lukuisia lentovertailutestejä, ja yritystä ovat suositelleet lukuisat arvostetut kansainväliset mediat, kuten New York Times, CNN, NBC, CBS, Frommer's ja The Daily Telegraph. momondon ilmainen mobiilisovellus on saatavilla iPhone, Android ja Blackberry -laitteisiin.