Suomalaisten lastenvaatteiden kauppa kukoistaa Venäjällä

Reima avaa ensimmäisen konseptimyymälänsä Pietariin

Suomalainen lastenvaatemerkki Reima jatkaa strategiansa mukaista kansainvälistymistä ja tuo koko valikoimansa Pietarin, 5 miljoonan asukkaan suurkaupungin, lapsiperheiden saataville. Ensimmäisen Reima-myymälän avajaisia juhlitaan MEGA Dybenko -kauppakeskuksessa tänään 20. joulukuuta. MEGA Dybenko on koko Venäjän kattavan, neljätoista kauppakeskusta käsittävän MEGA-ketjun neljänneksi suurin keskus.

Reiman tulevaisuudenodotukset Venäjän suhteen ovat korkealla, ja yritys tutkii mahdollisuutta laajentaa myymäläverkostoaan markkinoilla edelleen lähivuosina, lähinnä franchise-konseptin avulla. Toimitusjohtaja Elina Björklund on tyytyväinen myös kumppanin valintaan:

“Olemme tyytyväisiä mukanaoloomme MEGA:ssa, koska ketjulla on vahvat pohjoismaiset siteet, ja lisäksi sen kauppakeskusten sijainnit Venäjän suurimmissa kaupungeissa ovat erinomaiset. Tämä on Reiman ensimmäinen myymälähanke Venäjällä, ja toivomme luonnollisesti pääsevämme kehittämään konseptia edelleen yhteistyössä MEGA:n kanssa”, Björklund sanoo. Hän lisää vielä: “Venäjä on tärkein kasvumarkkinamme. Sikäläiset perheet arvostavat Reiman hyvää laatua ja designia, ja me pystymme tarjoamaan heille heidän vaatimuksensa täyttäviä tuotteita. Venäjän verkkokauppamme on lähtenyt hyvin käyntiin, ja nyt MEGA:n kanssa aloittamamme myymäläprojekti antaa meille lisäoppia venäläisen kuluttajan palvelemista.”

Elena Barsukova, Reima Russia LLC:n johtaja, tuntee venäläisten Reima-kuluttajien tarpeet:

“On ehdottoman tärkeää, että venäläiset perheet löytävät laajan tuotevalikoimamme helposti: koko mallistomme haalareista jalkineisiin ja asusteisiin esitellään tyylikkäässä ja viihdyttävässä ympäristössä, jossa asiakkaat voivat samalla ostaa myös lähes kaiken muun, mitä kotiinsa tarvitsevat. MEGA-ketju tarjoaa heille juuri tätä”, hän toteaa.

“Olemme iloisia, että MEGA Dybenko on Venäjän ensimmäinen kauppakeskus, johon virallinen Reima-myymälä aukeaa. Olemme myös varmoja, että tämä avaus auttaa meitä parantamaan tiloissamme toimivien lastenmuotimyymälöiden valikoimaa”, lisää Patrik Sjöberg, MEGA Dybenko -kauppakeskuksen johtaja.

Yhteydenotot:

Reima Oy

CEO Elina Björklund

elina.bjorklund@reima.com

Communications Manager Riika Paakkunainen

riika.paakkunainen@reima.com

puh. +358 50 322 8293

Suomessa vuonna 1944 perustettu Reima on Pohjoismaiden johtava toiminnallisten lasten ulkoiluvaatteiden tuotemerkki. Yhtiö työllistää noin 180 ihmistä ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli lähes 62 miljoonaa euroa. Reiman tuotteita myydään 20 maassa. Tärkeimpiä vienti-alueita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reiman muita tuotemerkkejä ovat Lassie®ja Tutta®. Reima®-vaatteiden suunnittelun perustana ovat toiminnallisuus, turvallisuus, luotettavuus ja innovatiivisuus. Reima®-tuotteiden testauksesta vastaa maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset.

IKEA Shopping Centres Russia on osa IKEA Groupia ja on kehittänyt kauppakeskusketjuaan eri puolilla Venäjää brändinimellä MEGA. Se tarjoaa noin 2 miljoonaa neliömetriä myyntitilaa, ja yli puolet sen tiloissa toimivista liikkeistä on kansainvälisiä kauppiaita. Tyypillisessä MEGA-kauppakeskuksessa on noin 130 000 m2ja 200 vähittäisliikettä. Jokainen MEGA-keskus hyötyy tiloissaan toimivan IKEA-myymälän ainutlaatuisesta vetovoimasta, jota tukee päivittäistavaroiden hypermarket ja kodinrakentamiseen keskittyvä myymälä.