Suomalaisyritykset näkevät Venäjällä yhä miljardiluokan mahdollisuuksia

Suomalaisyritykset näkevät Venäjällä edelleen miljardiluokan mahdollisuuksia, vaikka kansainvälinen poliittinen tilanne on kärjistynyt. Tämä käy ilmi Milttonin julkaisemasta suomalaisen elinkeinoelämän mahdollisuuksia Venäjällä käsittelevästä ”Mahdollisuuksia epävarmuudessa – 50 haastattelua Venäjästä” -raportista.

Kaavailtu lämpöreformi, arktiset hankkeet ja teollinen modernisaatio ovat lupaavia esimerkkejä, mutta näkemykset mahdollisuuksista vaihtelevat. Investoinnit ovat kriisissäkin jopa aiempaa houkuttelevampi vaihtoehto.

”On selvää, että suomalaisen elinkeinoelämän on yhä vahvemmin haettava kasvua ulkomailta. Moni suomalaisyritys miettii tällä hetkellä uudelleen mahdollisia investointejaan Venäjälle. Me Milttonilla haluamme palvella suomalaisyrityksiä ja pyrimme vastaamaan tiedon tarpeeseen keräämällä yksiin kansiin eri suomalaisvaikuttajien näkemät mahdollisuudet Venäjän suhteen”, sanoo Milttonin strategiajohtaja Erik Bäckman.

”Epävarmuus on paras kuvaus tilanteesta. Mahdollisuuksia silti löytyy, eikä Venäjää kannata edes kriisitunnelmissa kokonaan hylätä. Raportti on realistinen: riskejä ja uhkia ei vähätellä”, toteaa raportin Milttonille laatinut VTL Jussi Seppälä.

Raporttiin haastateltiin syys-, loka- ja marraskuun aikana 50 suomalaista Venäjän-tuntijaa ja vaikuttajaa.

Koko julkaisu on luettavissa Milttonin verkkosivuilla osoitteessa: www.miltton.fi/fi/uutishuone

Erik Bäckman, strategiajohtaja, puh. 040 562 8124

Miltton Group on Suomen suurin viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Singapore, Miltton Networks ja Miltton Creative.  Ryhmän palveluksessa on yli 90 henkilöä, ja sen myyntikate oli vuonna 2013 noin 8 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta noin 30 %. Miltton Groupin omistaa Helsingin pörssissä listattu sijoitusyhtiö Norvestia Oyj, toimitusjohtaja Mathias Järnström sekä kolme työntekijäosakasta.