Suomen ensimmäiset Clarion-hotellit juhlivat avajaisiaan näyttävästi

Clarion Hotel Helsingin ja Clarion Hotel Helsinki Airportin avajaisia juhlittiin torstaina 10. marraskuuta. Nordic Choice -hotelliketjun omistaja Petter Stordalen esitti juhlissa huiman tanssin valjaista roikkuen, 78 metriä korkean tornihotellin ulkoseinällä. Juhlat alkoivat Clarion Hotel Helsinki Airportilla yllätyksien merkeissä.

Petter Stordalen on tunnettu näyttävistä sisääntuloistaan uusien Nordic Choice -hotellien avajaisjuhlissa, eikä Helsinki ollut poikkeus. Stordalen esitti juhlissa koreografian, jossa hän tanssi vaijereiden varassa korkealla hotellin ulkoseinällä.

”Harjoittelin tanssia kolme päivää, ja kokemus oli huikea. Ylhäällä roikkuminen oli kuitenkin kaikkea muuta kuin miellyttävää, eivätkä pakkanen ja navakka tuuli juurikaan helpottaneet tilannetta”, Stordalen sanoo.

Stordalenin kanssa esiintyi kalifornialainen Bandaloop-ryhmä, joka on tunnettu teknisesti haastavista tanssiesityksistään. Tanssia seurasi kolmen minuutin mittainen upea ilotulitus.

Juhlat alkoivat Clarion Hotel Helsinki Airportilla, jossa vieraat tulivat yllätetyiksi useampaan otteeseen. Aviapoliksessa sijaitsevaan hotelliin oli piiloutunut niin taikuri, tanssiryhmä kuin kylpytakkiin kietoutunut saksofonistikin.

Clarionin Suomen valloitus on vasta alussa

”Vihdoin voimme kutsua itseämme aidosti pohjoismaiseksi yritykseksi. Uusi seikkailumme Suomessa alkaa tänään täällä ja kuka tietää, mihin se vielä johtaa ‒ tämä on vain jäävuoren huippu”, Stordalen totesi avajaispuheessaan.

Muutama viikko sitten ovensa avanneet Clarion-hotellit kasvattavat pääkaupunkiseudun hotellikapasiteettia lähes 700 huoneella ja työllistävät yhteensä noin 250 henkilöä.

”Helsinki kiinnostaa koko ajan enemmän myös kansainvälisesti, ja avasimme uudet Clarion-hotellit tänne juuri oikealla hetkellä. Vastaanotto on ollut loistava, ja odotamme innolla tulevaisuuttamme Suomen markkinoilla”, sanoo Torgeir Silseth, Nordic Choice Hotelsin toimitusjohtaja.

Avajaisjuhliin saapui noin 1 000 kutsuvierasta, ja illan aikana juhlittiin niin hotellin aulassa, tapahtumakeskukseksi muuttuneessa makasiinissa, Kitchen & Table -ravintolassa kuin Sky Room -näköalabaarissa. Vieraita viihdyttivät Krista Siegfrieds, Kasmir, CMYK sekä dj. Luonnollisesti myös ruokatarjoiluun oli panostettu – tarjolla oli laaja kattaus Kitchen & Table -ravintolan taidonnäytteitä.

Linkki videoon, jossa näkyy Petter Stordalenin tanssiesitys: https://vimeo.com/191122947
Valokuvia avajaisjuhlista löydät liitteenä.

Clarion Hotel -brändin hotellit ovat energisiä kohtaamispaikkoja, jotka sijaitsevat keskeisellä paikalla ja sopivat konferenssien, tapahtumien ja liiketapaamisten järjestämiseen. Clarion Hotel on valittu seitsemän kertaa peräkkäin Ruotsin parhaaksi hotelliketjuksi Grand Travel Awards -kilpailussa. 1 200 alan myyntiedustajaa äänestävät kilpailun voittajasta. Clarion Hotel on osa Nordic Choice Hotels -ryhmää. Lisätietoja: www.nordicchoicehotels.com/clarion

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjoismaiden ja Baltian suurimmista hotellitoimijoista 190 hotellin ja 13 000 työntekijän kokonaisuudellaan. Nordic Choice Hotels muodostuu Comfort, Quality ja Clarion Hotel -tuotemerkeistä sekä 20 itsenäisestä hotellista. Kaikilla ketjun hotelleilla on ISO 14001 -ympäristösertifikaatti.

Lisätiedot ja tiedustelut:

Ulla Helander