Suomen kaunein reitti -kilpailun finalistit valittu

BMW Suomi keräsi kesän ajan ehdotuksia Suomen kauneimmista tieosuuksista karttapohjaiselle kansallisbaanat.fi-sivustolle. Kilpailuaika on päättynyt ja nyt eri puolilta maata on valittu kymmenen kärki.

Kansallisbaanat.fi-sivustolle merkityistä reiteistä on valittu parhaimmisto Suomen kaunein reitti -kilpailun finaaliin. Kymmenen kauneimman joukkoon valikoitui keskenään erilaisia reittiehdotuksia eri puolilta maata.

”Valintoihin vaikuttivat muun muassa reittien vaihtelevuus, maisemat, tiestö ja palvelut, sekä erityisesti reittiehdotusten yhteydessä annetut perustelut. Monet olivat löytäneet kiinnostavia tapoja tarkkailla ympäristöä ajon aikana, mikä tuo iloa pitkillekin ajomatkoille”, BMW Suomen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Henri Jantunen sanoo.

Finalistireitit ovat:

• Kustavi–Maarianhamina–Parainen: saaristoreitti lauttamatkoineen ja lukuisine pikkukylineen
  • Salo–Raasepori: tie 52 Teijon kautta Raaseporiin
  • Ruovesi–Tampere: reitti Muroleen kanavalta Kapeen kautta Tampereen Terälahdelle
  • Ristiina–Puumala: tie 4323 Saimaan viertä Varkaantaipaleen ja Astuvansalmen kautta Puumalaan
  • Vääksy–Jyväskylä: Päijänteen maisematie mm. Pulkkilanharjun, Sysmän ja Luhangon kautta teitä 314 ja 410
  • Merikarvia–Pori: merellinen siltareitti Merikarvialta tietä 2680 Ahlaisille ja Mäntykalloon
  • Kajaani: Oulujärven ympäriajo tietä 8820
  • Muhos–Hailuoto: reitti Muhokselta Oulunjokivartta tielle 816, joka sisältää lauttaosuuden
  • Kemijärvi–Kuusamo: tie 5 / E63 Kuusamon jylhän kallioisissa järvimaisemissa
  • Karigasniemi–Utsjoki: tie 970 Tenojoen viertä Norjan rajalla

Arviointoraati valitsee syyskuun aikana finalistien joukosta Suomen kauneimman reitin. Raatiin kuuluu kilpailun järjestävän BMW Suomen Henri Jantusen lisäksi matkailun edistämiskeskuksen tuoteasiantuntija Liisa Renfors ja ralliautoilun kaksinkertainen maailmanmestari Marcus Grönholm.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1.963 miljoonaa autoa ja 115 215 moottoripyörää vuonna 2013. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2013 oli 76,06 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,91 miljardia euroa. Vuoden 2013 lopussa yhtiöllä oli noin 110 351 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup