Suomen kuluttajamarkkinat vauhdilla valloittanut NESPRESSO lanseeraa innovatiivisen U-kahvikoneen

Nespresso lanseeraa uusimman kahvikoneinnovaationsa U:n, jonka käyttömukavuus, linjakas muotoilu ja muunneltavuus nostavat kahvinautinnon uudelle tasolle. Nespresso on viimekeväisen lanseerauksen jälkeen ottanut nopeasti paikkansa suomalaisten kuluttajien kotitalouksissa ja saavuttanut jo markkinajohtajan aseman erikoisliikkeiden myynnissä.[1]

Nespresso lisää Suomessa myynnissä olevaan tuotevalikoimaansa uuden sukupolven U-kahvikoneen. U edustaa viimeisteltyä yksinkertaisuutta ja uudenlaisia käyttöominaisuuksia, jotka sopivat täydellisesti moderniin elämäntyyliin ja sen vaatimuksiin. U:n yksinkertainen, modulaarinen muotoilu ja muunneltavuus tekevät siitä täydellisen nykyaikaisiin keittiöihin ja tiloihin. U:n kapea muoto ja 180 astetta koneen ympäri pyörivä vesisäiliö mahdollistavat koneen helpon sijoittelun tilasta riippumatta. U on modulaarisin kahvikone, jonka Nespresso on suunnitellut.

U:n innovatiivisiin ominaisuuksiin kuuluu tunnistava käyttöliittymä, joka muistaa käyttäjänsä suosikkikahvin koon, jolloin kahvikupillisen valintaa ei tarvitse tehdä joka kerta uudelleen. Uusinta tekniikkaa edustaa myös U-kahvikoneen nopea 25 sekunnin lämmitysaika sekä automaattinen kahvin suodatus, joka alkaa välittömästi, kun Nespresso-kahvikapseli on asetettu koneeseen ja kansi liu’utettu kiinni. Kahvin valmistuksen voi halutessaan myös pysäyttää, jolloin saadaan juuri toivottu määrä kahvia kuppiin.

Energiaprofiililtaan U on optimaalinen: kone katkaisee virran automaattisesti yhdeksän minuutin jälkeen viimeisestä käyttökerrasta ja 30 prosenttia U-kahvikoneen rungosta on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista.

Lyhyessä ajassa annoskahvikoneiden markkinajohtajaksi

Toukokuussa lanseerattu Nespresso on saavuttanut vahvan aseman suomalaisilla kahvikonemarkkinoilla ensimmäisten neljän kuukauden aikana. Jo heinäkuussa Nespressolla oli 26 prosentin arvo-osuus annoskahvikoneissa. Erikoisliikkeissä Nespresso saavutti kesän aikana peräti markkinajohtajan aseman heinäkuun osuuden ollessa 34 prosenttia.[1]

- Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että suomalaiset kahvinystävät ovat löytäneet Nespresson osaksi päivittäisiä kahvinautintojaan näinkin nopeasti ja kiinnostus laadukkaan kahvimme ympärillä kasvaa jatkuvasti. Annoskahvikoneiden markkina on tämän vuoden aikana kasvanut peräti 200 prosenttia[1] – tämä kertoo kuluttajien muuttuneista tarpeista ja uusista valinnoista kahvikonehankintoja tehdessä, kertoo Nespresso Finlandin maajohtaja Olli Immonen.

- Premium-brändinä Nespresso haluaa jatkossakin tarjota asiakkailleen parhaimpia mahdollisia kahvinautintoja ensiluokkaisilla kahvikoneilla ja laadukkailla Grand Cru -kahvikapseleilla valmistettuna. Linjakas ja innovatiivinen U laajentaa Nespresson huippuunsa hiottujen, laadukkaiden kahvikoneiden valikoimaa ja soveltuu ominaisuuksiensa puolesta monen kahvinystävän kotiin ja keittiöön, Immonen lisää.

U-kahvikonesarjaan kuuluvat ristretton, espresson ja lungo-kahvien valmistukseen soveltuvat C- ja D-mallit, sekä maitokahvin valmistukseen soveltuva U erillisellä Aeroccino3-maidonvaahdottimella. U-sarjaa on saatavana kahdessa eri värissä: puhdas kerma ja puhdas musta. Kuluttajahintasuositus C- ja D-malleille on 139 euroa. Kuluttajahintasuositus U-kahvikoneelle Aeroccino3-maidonvaahdottimella on 199 euroa. Väreistä saatavana on puhdas musta. U-kahvikoneita voi ostaa syyskuusta 2012 lähtien Nespresso-verkkokaupasta, Nespresso Club -asiakaspalvelusta ja Nespresso-jälleenmyyjiltä.

Nespresso on myös luonut U:n muotoiluun soveltuvan Les Collections -oheistuotesarjan, joka korostaa U-kahvikoneen muunneltavuutta, yksilöllisyyttä ja linjakasta muotoilua. Les Collections -sarja on tilattavissa Nespresso-verkkokaupasta ja Nespresso Club -asiakaspalvelusta.

[1] GFK-markkinatutkimus elokuu 2012.

Yhteystiedot:
Elina Heino
Markkinointipäällikkö, Nespresso Finland
elina.heino@nespresso.com

Kuvapyynnöt:
Laura Lyyvuo
Miltton Oy
laura.lyyvuo@miltton.fi

Lehdistölainat:
Eeva Vuorinen
Miltton Oy
eeva.vuorinen@miltton.fi

Lisätietoa Nespressosta:

Nestlé Nespresso on korkealaatuisten annoskahvien edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Nespresso toimii yli 50 maassa ja yhtiöllä on yli 7 000 työntekijää. Vuonna 2011 yhtiön jälleenmyyntiverkostoon kuului 270 boutique-myymälää.

Nespresso Nordic perustettiin vuonna 2003 ja sen pääkonttori sijaitsee Oslossa. Yhtiöllä on yhteensä 180 työntekijää Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Yhtiön boutique-myymälät sijaitsevat vuonna 2012 Oslossa, Bergenissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.

www.nestle-nespresso.com