Suomi-designia kehitysmaiden lasten hyväksi: R/H suunnitteli vuoden 2015 Nenäpäivä-paidan

Nenäpäivä haastaa jokaisen suomalaisen mukaan auttamaan kehitysmaiden lapsia. Suomalainen vaatemerkki R/H löysi oman tapansa auttaa suunnittelutyön kautta. Lopputuloksena syntyi vuoden 2015 Nenäpäivän design T-paita. Paidat tulevat myyntiin lauantaina 17.10.2015.

Nenäpäivä ja R/H yhdistivät voimansa kehitysmaiden lasten hyväksi. Nouseva suomalainen vaatebrändi R/H suunnitteli tämän vuoden Nenäpäivä-kampanjalle paidan, jossa yhdistyy Nenäpäivälle kaksi tärkeää teemaa: ilo ja yhdessä auttaminen. Paitaa koristaa kaksi yhdessä kulkevaa ilmapalloa, toinen Nenäpäivän punaisessa, toinen R/H Jungle -kuosissa. Paidat on toimittanut ja painanut Mikebon Oy. Paidan laaduksi valittiin Neutral-merkiltä 100 % orgaanisesta puuvillasta valmistettu, ympäristöystävällinen Reilun kaupan t-paita.

Halusimme ehdottomasti lähteä mukaan tukemaan Nenäpäivää. Nenäpäivän sanoma on ajankohtainen ja tärkeä – me voimme jokainen auttaa heikoimmassa asemassa olevia lapsia kehitysmaissa valjastamalla omat vahvuutemme käyttöön”, kertoo R/H:n suunnittelija Emilia Hernesniemi.

R/H yhdisti Nenäpäivä-paitaprojektissa suomalaisen suunnittelutyön ja globaalin vastuunkannon omannäköisellään tavalla, ja näin löysimme oman tapamme auttaa”, jatkaa Hanna Riiheläinen, toinen R/H:n suunnittelijoista.

Paitojen myyntituotto menee Nenäpäivälle kehitysmaiden lasten koulutuksen, turvan, ruoansaannin ja terveyden edistämiseen. Nenäpäivä-paidan hankkiminen on helppo tapa auttaa Suomesta käsin kehitysmaiden lapsia. Nenäpäivä 2015 -paidan myynti alkaa lauantaina 17.10. – erä uniikkeja paitoja myynnissä R/H STORE:ssa (Fredrikinkatu 18, Helsinki) ja osoitteessa: www.rh-studio.fi (paidan hinta on 15 €).

Seuraa Nenäpäivä-paitasankareita R/H:n Instagramissa:
instagram.com/rh_studio | #rhstudio | #nenäpäivä

Lisätietoa R/H:n Nenäpäivä 2015 -paidasta:
Emilia Hernesniemi, suunnittelija, R/H Studio
puh. 040 824 5162 | emilia@rh-studio.fi

R/H on Hanna Riiheläisen ja Emilia Hernesniemen vuonna 2010 perustama naistenvaatemerkki, jonka mallistot koostuvat rennoista ja laadukkaista materiaaleista, naisen anatomiaa imartelevista leikkauksista, skandinaavisista painokuoseista ja pohjoisesta värimaailmasta.

Lisätietoa Nenäpäivä-kampanjasta:
Tea Saloranta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Nenäpäivä-säätiö
puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, joka hankkii varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK) ja Suomen Lähetysseura tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Nenäpäivä-kampanja 15.10.–15.11.2015 | Nenäpäivä 6.11.2015