Surface Pro 3 nyt ennakkotilattavissa

Microsoftin uusin taidonnäyte, Surface Pro 3, on tabletti ja kannettava, joka tarjoaa ensiluokkaisen käyttökokemuksen niin työssä, vapaa-ajalla kuin viihteelläkin. Laitteen vähittäismyyntihinta on alkaen 819 euroa, ja sitä on nyt mahdollista ennakkotilata myös Suomessa.

Surface Pro 3 on tabletti, joka voi ensimmäistä kertaa korvata kannettavan tietokoneen kokonaan. Siinä on neljännen sukupolven Intel® Core™ -suoritin, värikalibroitu 12 tuuman ClearType Full HD -näyttö, entistä kehittyneempi prosessointivoima sekä parannellut kamerat. Täysikokoinen USB 3.0-portti, Mini DisplayPort ja microSD-korttien lukulaite mahdollistavat nopean tiedonsiirron ajasta ja paikasta riippumatta. Netin selailua voi harrastaa kerralla jopa yhdeksän tuntia. Kaikki tämä, ja painoa silti vain 800 grammaa.

“Monet ihmiset kantavat mukanaan sekä tablettia että kannettavaa, vaikka helpointa olisi toimia yhdellä ja samalla laitteella kaikissa tilanteissa”, Microsoft Suomen liiketoimintajohtaja Tom Toivonen sanoo. “Surface Pro 3 on odotettu vastaus tähän ongelmaan – se on täysverinen kannettava ohuissa, kevyissä ja kauniissa kansissa.”

Tehokas, helposti mukana kulkeva ja tuottavuuden maksimoiva Surface Pro 3 on muotoilultaan virtaviivainen ja ensiluokkaisen tyylikäs. Se on paitsi poikkeuksellisen kevyt, myös ohut – jopa 30 prosenttia 11 tuuman MacBook Airia ohuempi. Integroidussa seisontatuessa on useita asentoja, joten työskentely on entistäkin miellyttävämpää niin seisten, istuen kuin makuuasennossa.

Windows 8.1 Pro -käyttöjärjestelmä mahdollistaa työpöytäohjelmien, kuten Microsoft Officen, käytön samanaikaisesti muiden ohjelmien kanssa rinnakkaisissa ikkunoissa. Windows-kaupan kasvava ja monipuolinen kosketuskäyttöisten sovellusten valikoima on Surface Pro 3:ssa vain kosketuksen päässä.

Tabletista kannettavaksi uusien lisälaitteiden avulla

Surface Pro 3:een kuuluu alumiininen Surface-kynä, jonka 256 tason paineherkkyys takaa äärimmäisen tarkan ja kitkattoman, normaalia kynänkäyttöä vastaavan kirjoitus- ja piirtotuntuman. Kynää klikkaamalla näytölle aukeaa automaattisesti puhdas OneNote-näkymä.

Edeltäjiään suurempi ja parannellulla kosketusherkkyydellä varustettu Surface Pro Type Cover on yksi markkinoiden ohuimmista näppäimistöistä. Surface Pro 3:lle suunniteltu telakka ja Ethernet-adapteri viimeistelevät laitteen käytön ensiluokkaisena kannettavana.

Yhdessä lisälaitteiden kanssa Surface Pro 3 tarjoaa lukemattoman määrän erilaisia käyttömahdollisuuksia. Niiden ansiosta tabletin muuntaminen kannettavaksi on nopeaa, yksinkertaista ja vaivatonta.

Tilaa Surface Pro 3 ennakkoon

Surface Pro 3:n ennakkotilaus on alkanut Suomessa. Laite on ennakkotilattavissa Microsoft Storesta. Lisäksi myös Verkkokauppa.com, Gigantti ja Expert tulevat ottamaan ennakkotilauksia vastaan.

Surface Pro 3:n toimitukset alkavat Suomessa elokuussa 2014. Vähittäismyyntihinta on alkaen 819 euroa.

Tom Toivonen, liiketoimintajohtaja, Microsoft, tom.toivonen@microsoft.com, p. 050 342 9998

www.surface.com

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 99 000 työntekijää yhteensä yli 110 maassa. Heinäkuussa 2013 päättyneenä tilivuonna Microsoftin liikevaihto oli 77,85 miljardia US dollaria.