SYKSYN BUSSIAIKATAULUT MATKAHUOLLOSTA

Koulujen alkamisen myötä bussiliikenteen aikataulut muuttuvat. Syksyn aikatauluihin siirrytään porrastetusti 8. elokuuta alkaen. Tiedot uusista aikatauluista löytyvät nopeimmin Matkahuollon internetsivujen aikatauluhausta sekä palvelunumerosta.

Bussiliikenne siirtyy syksyn aikatauluihin paikkakuntakohtaisesti 8.–15. elokuuta. Muutoksen myötä liikennöitävien vuorojen määrä lisääntyy, kun mm. koululaisvuorot palaavat kesän jälkeen liikenteeseen.

Tarkat päiväkohtaiset aikataulut löytyvät Matkahuollon internetsivujen aikatauluhausta osoitteesta matkahuolto.fi. Matkapuhelimen käyttäjää palvelevat mobiiliaikataulut osoitteessa m.matkahuolto.fi.

Paikallis- ja seutuliikenteen aikataulutiedot paikkakunnittain saa Matkahuollon paikallisliikenteen reittioppaista. Reittioppaat palvelevat kahdellakymmenelläkolmella eri alueella ympäri Suomen ja löytyvät kukin omasta osoitteestaan esim. http://tampere.matkahuolto.info ja http://turku.matkahuolto.info.

Aikataulut voi tarkistaa myös puhelimitse Matkahuollon palvelunumerosta 0200 4000, joka on avoinna kaikkina viikonpäivinä ympäri vuorokauden. Numerossa palvelee Matkahuollon asiakaspalvelukeskus ma-pe klo 8-17. Muina aikoina ja myös pyhäpäivinä palvelunumerossa aikataulutiedusteluihin vastaa Eniro Sentraali Oy. Puhelun hinta on 1,99 €/min + pvm.

Tutustu Matkahuollon palveluihin myös Facebookista http://www.facebook.com/matkahuolto ja Twitteristä http://twitter.com/matkahuolto sekä Matkahuollon Kahvila -blogiin osoitteessa http://kahvila.matkahuolto.fi.

Jukka Ylitalo, henkilöliikennepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh 040 764 4386.

Oy Matkahuolto Ab on suomalaisten bussiyritysten omistama bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut kehittää ja ylläpitää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja ja -tuotteita, muun muassa valtakunnallista matkalippujärjestelmää. Pakettipalvelut ylläpitää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusta, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen, Ahvenanmaalle sekä DHL:n kautta ympäri maailmaa. Verkkokaupan ja etämyynnin pakettipalveluja saa Suomen Lähikauppa Oy:n toimipaikoista, joita ovat Siwat, Euromarketit ja Valintatalot. Matkalippujen lunastus- ja matkakorttien latauspalveluja tarjoavat R-kioskit. Matkahuollon noin 2 500 palvelupisteestä 50 on yhtiön omia toimipaikkoja.