Syksyn kehysmuoti leikittelee rohkeilla väreillä ja muodoilla

Tänä syksynä sateista harmautta torjutaan rohkeilla väreillä, näyttävillä kissansilmillä ja leikittelevillä kuoseilla. Syksyn kehystrendit tuovat kasvoille muotinäytöksistä tuttua iloa ja hätkähdyttäviä kontrasteja. Kilpikonnakuviointi, läpikuultava muovi, kaksivärisyys, herkät yksityiskohdat ja näyttävät yläreunat ovat nyt tärkeimmät syksyn kehysmuodissa näkyvät linjat.

Catwalkeilta tuttua rohkeaa muotoilua, iloa ja flirttiä nähdään myös syksyn kehysmalleissa. Syksyllä ei saa ottaa itseään liian vakavasti harmaista säistä huolimatta, vaan kannattaa panostaa kuoseilla leikittelyyn ja näyttäviin kampauksiin. Leikittelevään tyyliin kuuluu olennaisena osana asukokonaisuutta täydentävät pokat.

Aina muodikas vintage saa uudet vivahteet

Vintage on yhä merkittävä innostuksen lähde niin vaatteissa kuin kehyksissäkin. Syksyn muoti tuo kuitenkin uusia tuulahduksia ja vintage saa vivahteita rohkeammista väreistä ja pyöreämmistä muodoista. Kehysmuotia vuoden päivät hallinneet mustat vintage-kehykset tekevät tilaa kilpikonnakuviokuoseille tai pehmentyvät sisäpinnalta löytyvällä iloisemmalla värillä. Myös koristeellisuutta löytyy kehysmallistojen naisellisemmassa päässä pitsikuosien merkeissä.

Huomio pokien yläreunoihin ja salaperäisiin kissansilmiin

Kehysten yläreunoihin kannattaa nyt kiinnittää huomiota. Jo pitkään näyttävyyttä on haettu sankojen avulla pitämällä kehysten etuosa yksinkertaisena. Nyt kuitenkin metallinastat, strassit, vahvennukset ja värit ovat löytäneet tiensä kehysten etuosan kulmiin pidentämään ja korostamaan silmän linjaa tyylikkäästi.

Kehysten yläreunojen korostus näkyy myös muodikkaassa kissansilmä-lookissa. Elegantteja kissansilmäkehyksiä putkahtelee moniin eri tuotemerkkeihin ja mallistoihin entistä rohkeammissa väreissä. Malleja on monia, joten tänä syksynä kuka tahansa voi muuttua kissanaiseksi!

Rohkeat värit karkottavat harmaat sadepäivät

Hätkähdyttävän vaikutelman luominen kahdella eri värillä ei ole uutta, mutta sekä vaate- että kehysmuodissa värejä käytetään harkitummin ja luovemmin kuin koskaan ennen. Kontrastin muodostavaa vaaleaa väriä käytetään joko itse kehyksessä tai kehyksen sisäpinnassa täydentämässä ulkopinnan tummempaa väriä.

Kehysmuoti onkin tänä syksynä luotu vaaleanpunaisen ja purppuran kaikista sävyistä sekä vahvoista kontrasteista.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com
Tiedustelut:
Specsavers Finland, 010 218 4380
Kehyslainat:
Kaikki kehykset ovat lainattavissa kuvauksiin Miltton Showroomilta.
Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607,
showroom@miltton.fi
Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146,
maiju.merilainen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, joka tarjoaa asiakkailleen ammattimaisia näönhuoltopalveluita sekä muodikkaita ja laadukkaita silmälaseja edullisin hinnoin. Ympäri maailmaa laajentuvalla yhtymällä on yhteensä yli 1 400 optikkomyymälää Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketju on tähän mennessä avannut yli yhdeksänkymmentä Specsavers Optikko -liikettä, joista suurin osa on paikallisten yrittäjien omistuksessa.