Symbio ostaa Freebordersin – Symbio vahvistaa asemaansa maailman johtavana tuotekehityspalveluita tarjoavana ohjelmistotalona

Innovatiivisia ohjelmistoratkaisuja tarjoava Symbio ostaa IT- ja teknologiakonsultointipalveluja tarjoavan Freebordersin. Oston myötä Symbiosta tulee yksi maailman suurimmista tuotekehityspalveluita tarjoavista ohjelmistotaloista - yrityksellä on 2000 työntekijää, yli 100 asiakasta ja 15 tuotekehityskeskusta Suomessa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Suomessa Symbio pystyy tarjoamaan yhä laajempaa tuotekehitysosaamista pankki- ja vakuutussektoreille aikaisempien teollisuus-, media- ja mobiilisektoreiden lisäksi.

Symbio on IT- ja teknologiakonsultointipalveluita tarjoavan Freebordersin oston jälkeen yksi maailman suurimmista tuotekehityspalveluita tarjoavista ohjelmistotaloista sekä tuotekehityspalveluihin keskittyvän RDaaS-konseptin (R&D as a Service) suunnannäyttäjä. Symbion tuotekehityspalvelut ja -ratkaisut tuovat yritysten käyttöön uusia teknologisia innovaatioita, joiden avulla yritykset pystyvät vahvistamaan kasvuaan ja menestystään. Symbion toiminnan kulmakivenä on tuottaa ohjelmistolähtöisiä palveluja ja tuotteita yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Yhä nopeammin kehittyvä teknologia lisää ohjelmistojen monimutkaisuutta, kun mobiili, sosiaalinen media, pilvipalvelut, analytiikka, sekä älykkäissä tuotteissa ja palveluissa tarvittavat ohjelmistot vaativat yrityksiltä uutta osaamista:

”Teknologia saa aikaan toimialojen pirstaloitumista, mutta samanaikaisesti se myös mahdollistaa uusien innovaatioiden syntymisen. Symbio luo yhdessä asiakkaidensa kanssa uudenlaisia ohjelmistolähtöisiä tuotteita ja palveluita sekä jopa täysin uusia liiketoiminta-alueita. Ohjelmistokehityspalvelumme eivät hyödytä enää pelkästään teknologiayrityksiä, vaan palveluitamme tarvitaan yhä useammin myös aloilla, jotka käyvät läpi suuria muutoksia. Muuttuvia aloja ovat esimerkiksi finanssi-, media-, teollisuus- sekä sähköisen kaupankäynnin ala”, Symbion toimitusjohtaja Jacob Hsu toteaa.

Symbion innovointipalvelut laajenevat myös Suomessa

Symbion Euroopan pääkonttori sijaitsee Helsingissä, minkä lisäksi yrityksellä on viisi tuotekehityskeskusta muualla Suomessa. Symbio pystyy vastaisuudessa tarjoamaan myös suomalaisille asiakkailleen kokonaisvaltaisempia palveluja:

”Fuusion myötä pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä laajempaa kehityskumppanuutta ja laajentamaan toimintaamme uusille toimialoille. Olemme esimerkiksi tähän asti kehittäneet pankki- ja vakuutussektoreille testausjärjestelmiä ja laadunvarmistuspalveluita, mutta nyt pystymme tarjoamaan tuolle erittäin vaativalle alalle myös vahvaa ohjelmistopuolen osaamista ja innovointia,” iloitsee Symbion Suomen toimitusjohtaja Jouni Toijala.

Freebordersin oston myötä Symbiossa työskentelee yli 2000 ihmistä Suomessa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa.

Symbio
Jouni Toijala, Managing Director
+ 358 50 484 0085
jouni.toijala@symbio.com

Symbio

Symbio tarjoaa tuotekehityspalveluita ja teknologisia innovaatioita alansa johtaville yrityksille. Symbion asiakkaita ovat niin monikansalliset yritykset, kuten IBM, Intel ja Microsoft, kuin myös alan pioneerit, kuten Evernote, Square ja Xiaomi. Symbio yhdistää huippuluokan osaamisen kehittyneisiin globaaleihin toimitusmalleihin ja erikoisratkaisuihin, mahdollistaen näin ohjelmistojen korkealaatuisen, nopean ja kustannustehokkaan kehityksen. Symbion pääkonttori sijaitsee Piilaaksossa ja yrityksen kahdeksan suurinta tuotekehityskeskusta sijaitsevat Kiinassa, Suomessa ja Ruotsissa. Lisätietoja Symbiosta osoitteessa www.symbio.com. Symbio myös Twitterissä @symbiojournal.

Freeborders
Vuonna 1999 perustettu Freeborders tarjoaa globaaleja IT-konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluita. Yritys on ollut edelläkävijä ainutlaatuisen palvelumallin kehittämisessä: se yhdistää saumattomasti itä- ja länsimaiset liiketoimintamallit sekä vahvan tietämyksen Yhdysvaltojen, Euroopan ja Kiinan markkinoista. Freebordersin ratkaisut auttavat yrityksiä ottamaan täyden hyödyn irti IT-investoinneista. Yrityksen pääkonttori sijaitsee San Franciscossa, minkä lisäksi yrityksellä on toimistot Denverissä, New Yorkissa, Lontoossa, Tukholmassa, Hong Kongissa, Kuala Lumpurissa, Guangzhoussa, Shenzhenissä, ja Wu Xissä. Lisätietoja osoitteessa http://www.freeborders.com. Freeborders myös Twitterissä @freebordersinc.