Tähti Optikko Oy neuvottelee Tähti Optikko -yrittäjien kanssa irtautumissopimuksesta

Tähti Optikko Group Oy ja ryhmä Tähti Optikko -yrittäjiä neuvottelivat sopimuksesta, jolla osa yrittäjistä voisi irtautua ketjusta voimassaolevia sopimusaikatauluja nopeammin.

Tähti Optikko -ketjuun kuuluu 129 optikkomyymälää, joista Tähti Optikko Group Oy:n omia on 31 ja yrittäjävetoisia 98. Ketjua hallinnoi Tähti Optikko Group Oy, jonka osakkeet Specsavers osti huhtikuussa 2008.

Nyt 46 Tähti Optikko -yrittäjän ryhmä on ilmaissut toiveen päästä irtautumaan nykyisestä ketjusopimuksestaan Tähti Optikko -ketjun kanssa. Tähti Optikko Group Oy:n omistava Specsavers ja yrittäjät ovat neuvotelleet sopimuksesta, joka antaisi yrittäjille mahdollisuuden irtautua nykyisestä ketjusopimuksestaan sopimuksen mukaisia aikatauluja nopeammin. Kaikkiaan 46 yrittäjän ryhmän ja Specsaversin välisissä neuvotteluissa ei kuitenkaan päästy kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun, joten Specsavers jatkaa neuvotteluja jokaisen yrittäjän kanssa erikseen.

Specsavers on tarjonnut Tähti Optikko-kaupan yhteydessä kaikille Tähti -yrittäjille mahdollisuutta liittyä Specsaversiin. Ensimmäinen yrittäjävetoinen Tähti-liike avataan Specsaversin väreissä 30.6. ja neuvottelut useiden muiden yrittäjien kanssa jatkuvat. Keskustelut Tähti -ketjusta irtautumisesta eivät vaikuta yrittäjien kanssa käytäviin neuvotteluihin Specsavers-ketjuun liittymisestä.

Tähti Optikko Group Oy:n oston jälkeen Specsavers on tuplannut myymäläverkostonsa 19 liikkeestä koostuvan myymäläverkostonsa 40 liikkeeseen ja jatkaa loppujen Tähti Optikko Group Oy:n omistuksessa olevien liikkeiden muuttamista Specsaversiksi, mikä kasvattaa yrityksen myymäläverkoston liikkeiden lukumäärän 50 myymälään kahden kuukauden sisällä. Lisäksi Specsavers odottaa liikeverkostonsa kasvavan useiden Tähti Optikko -yrittäjien ja muiden kauppiaiden ketjuun liittymisen sekä orgaanisen kasvun myötä lähitulevaisuudessa.

Specsavers aloitti toimintansa Suomessa heinäkuussa 2007 tavoitteenaan laskea silmälasien hintoja kuluttajille merkittävästi.
– Suomalaiset kuluttajat ovat ottaneet edulliset hinnat ja laadukkaat tuotteet yhdistävän konseptimme erittäin hyvin vastaan. Olemme vuoden 2008 ensimmäisen neljänneksen mukaan arvioituna saavuttaneet 12 % markkinaosuuden silmälasikaupan volyymissa mitattuna, vain 19 liikkeellä. Yrityskaupan seurauksena avattavien liikkeiden myötä markkinaosuutemme tulee kasvamaan tästä merkittävästi, toteaa Specsaversin maajohtaja Pekka Happonen.

Lisätiedot:
Specsavers Finland Oy,