Taksi Helsingin Jukka Kuusisto siirtyy Cabonline Finlandille – "Pärjätäkseen avoimella markkinalla täytyy olla valmis luopumaan vanhoista toimintamalleista"

Suomen johtavan kuljetusyritys Kovasen sekä kesäkuussa lanseeratun FixuTaxin omistava Cabonline Finland on rekrytoinut Jukka Kuusiston aluejohtajakseen 7.12.2018 alkaen. Kuusisto on alan pitkän linjan ammattilainen ja muun muassa Taksi Helsingin hallituksen entinen puheenjohtaja. Uuden aluejohtajan tavoitteena on laajentaa voimakkaasti FixuTaxin ja Kovasen toimintaa Suomessa.

Cabonline Finland vahvistaa positiotaan Suomessa. Tänään julkistettu Jukka Kuusiston rekrytointi liittyy yrityksen tulevan vuoden kasvutavoitteisiin.

”Olemme asettaneet ensi vuodelle selkeän tavoitteen laajentaa toimintaamme Suomessa. Jukka on oikea henkilö kehittämään toimintaamme, sillä hän tuntee taksialan ja sen toimijat läpikotaisin. Jukalla on vahva näkemys alan kehityksestä ja sellaisten toimintamallien luomisesta, jotka ovat kiinnostavia ja kannattavia erilaisille yrittäjille. Jukka tulee vetämään laajentumistamme pääkaupunkiseudun ja Oulun ulkopuolelle, ja uusien yrittäjien ja kuljettajien saaminen mukaan on tärkeä osa kasvutarinaamme”, kertoo Cabonline Finlandin toimitusjohtaja Topi Simola.

Jukka Kuusisto on Taksi Helsingin hallituksen entinen puheenjohtaja, Helsingin taksiautoilijoiden puheenjohtaja, taksiliiton hallituksen jäsen sekä pitkän linjan taksiyrittäjä. Kuusisto tulee jatkamaan toimintaansa myös jatkossa Taksi Helsingin hallituksessa. Cabonline Finland on Taksi Helsingin suurin yksittäinen osakkeenomistaja.

”Astun uuteen rooliin vahvan vision kanssa. Koen tärkeäksi yhtäaikaisesti sekä uudistaa alaa että samalla varmistaa taksiyrittäjyyden olevan kannattavaa myös jatkossa. Markkinan avautumisesta on nyt puolisen vuotta, ja sen aikana alalla on nähty paljon uusia käänteitä. Pärjätäkseen avoimella markkinalla täytyy olla valmis luopumaan joistain vanhoista, jäykistä toimintamalleista ja kuunnella korva herkkänä kuluttajien toiveita. Näen, että Cabonlinella on Suomessa kaksi vahvaa brändiä, joiden toimintaa nyt lähdetään laajentamaan myös muualle Suomeen”, Jukka Kuusisto kertoo.

Jukka Kuusisto aloitti Cabonline Finlandin aluejohtajana 7.12.2018.  Kuusisto istuu yrityksen Suomen pääkonttorilla Helsingissä.

Topi Simola, toimitusjohtaja, Kovanen ja Cabonline Finland, p. 040 862 1431

Jukka Kuusisto, aluejohtaja, Cabonline Finland, p. 050 392 2660

Kovanen Yhtiöt Oy on Suomen suurin täyden palvelun henkilökuljetusyritys, joka lanseerasi alkuvuodesta rinnalleen uuden FixuTaxin. Kovanen tarjoaa laadukkaan kuljetuksen niin yksittäisen henkilön kuin isoimmankin ryhmän erilaisiin kuljetustarpeisiin taksipalvelusta tilausajoihin.

Kovasen ja sen FixuTaxin omistaa pohjoismaiden johtavan Cabonline-konsernin tytäryhtiö, taksiyhtiö Cabonline Finland Oy. Yhtiöillä on yhteensä yli 40 vuoden vankka kokemus taksialasta ja rautaisesta asiakaspalvelusta. Pääkaupunkiseudun alueella työskentelee noin 700 alan ammattilaista.