Talven kehysmuoti säväyttää supernaisellisilla kissalaseilla ja androgyyneilla linjoilla

Talvikauden silmälasimuodissa luotetaan nyt vastakohtien vetovoimaan, kun androgyynit linjat ja charmikkaat, supernaiselliset vintage-kehykset nousevat talven ykköstrendeiksi. Silmälasien väreissä nähdään tulevina kuukausina jotain uutta: tummat värit ovat perinteisesti dominoineet vuodenajan kehysmuotia, mutta tämän talven kehyksissä nautitaan ensimmäistä kertaa myös puuterinsävyisten pokien kimarasta.

Tulevan talven kehysmuoti on värien, vastakohtien ja rohkeuden juhlaa. Silmälasien aisat kevenevät ja terävät kulmat saavat pehmeyttä kautta linjan, kun kehysmallien muodot pyöristyvät. Romanttisten ja androgyynien virtausten lisäksi kauden trendit kannustavat oman silmälasityylin luomiseen: kaikkein taitavin tyyliniekka korostaa kehysvalintojen kautta omaa ainutlaatuista persoonallisuuttaan.

- Suurikokoisten ja kissamaisten kehysten lisäksi silmälasimuodissa nähdään jotakin aivan uutta, kun perinteisten tummien sävyjen ohella talvimallistoista löytyy myös puuterisia sävyjä, kuten karamellia, lumenvalkoista ja hentoa vaaleanpunaista. Talven upein juhlailme syntyy stailaamalla silmälasien sävyjä ja kehysten yksityiskohtia samanväriseen huulimeikkiin. Tällä yksinkertaisella keinolla luot takuuvarmasti tyylikkään vaikutelman vaikkapa pikkujouluihin, Specsaversin tuotekoordinaattori Tanja Kortetniemi kertoo.

Androgyyni vetovoima pukee naisia ja miehiä

Army-henkiset takit, valkoinen kauluspaita ja miehekkäät kävelykengät ovat androgyynin tyylin kulmakiviä. Silmälaseissa androgyynisyys näkyy etenkin kehysten suurikokoisuudessa ja rohkeissa muotoiluissa. Linjoja täydennetään voimakkailla väreillä, kuten mustalla, tummanruskealla sekä kilpikonnakuosien variaatioilla. Vastakohdilla voi toki myös leikitellä, jos yhdistää räväkkään kehysmalliin pehmeän pastellivärin.

Androgyyni kehystyyli imartelee etenkin pitkiä tai ovaalinmuotoisia kasvoja, sillä malli tuo upeasti esiin kasvojen kulmikkaita kohtia ja luuston rakennetta. Kehysmallit pukevat myös miehiä, jotka haluavat säväyttää tai näyttää erityisen uskottavilta vaikkapa työhaastattelussa.

Supernaisellista 50- ja 60-luvun eleganssia

Nostalgian nälkää hellitään talvipakkasilla, sillä vanhan ajan glamouria henkivät 50- ja 60-luvun vintage-kehykset sekä supernaiselliset kissalasit ovat yhä vahvassa nousussa. Mallien värimaailma tukee nyt erityisen upeasti feminiinistä eleganssia, sillä sävyissä nähdään herkkää roosaa, intensiivistä syvänpunaista sekä pantterikuvioita.

Kissamaiset silmälasit luovat trendikkään ilmeen varsinkin sydämenmuotoisille ja ovaaleille kasvoille. Kehysten sensuellit kaaret jäljittelevät upeasti silmien luonnollista muotoa – ne korostavat katsetta yhtä tehokkaasti kuin oikea rajauskynä. Kissalasit ovat mitä erinomaisin katseenkääntäjä talven juhliin!

Luota itseesi – sinä olet oma tyyli-ikonisi!

Elämme nyt itseilmaisun, individualismin ja luovuuden kulta-aikaa. Muotibloggaajat nousevat kuuluisiksi, muusikot tyyli-ikoneiksi ja tavalliset ihmiset luovat imagoaan sosiaalisessa mediassa. Siksi myös kehystrendeissä juhlistetaan yksilöllisyyden ilosanomaa.

Jokaisen ihmisen kasvot ovat ainutlaatuiset, joten muotivirtauksia ei pidä seurata orjallisesti: kaikkein trendikkäin on se, joka kantaa kehyksiään ylpeänä, eikä tingi omasta tyylistä. Onneksi laajoista kehysvalikoimista löytyy loputtomasti muotoja, värejä ja tyylejä.

Tiedotteessa esiteltyjen kehysten hinnat sisältävät kahdet kehykset PENTAX-vakioyksiteholinsseillä. Kuvien Tiger of Sweden -kehykset löytyvät Specsavers Optikko -liikkeistä 3.12. alkaen.

Viestintäjohtaja Marjo Halonen, Specsavers Finland, 050 598 7046, marjo.halonen@specsavers.com

Tiedustelut:

Specsavers Finland, 010 218 4380

Kehyslainat:

Kaikki kehykset ovat lainattavissa kuvauksiin Miltton Showroomilta.
Miltton Showroom, Uudenmaankatu 4–6, Helsinki, 045 657 9607, showroom@miltton.fi

Kuvapyynnöt:
Viestintäkonsultti Maiju Meriläinen, Viestintätoimisto Miltton, 040 765 6146, maiju.merilainen@miltton.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 400 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2011 1,7 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun liikeverkosto kattaa koko maan.