Tarjousliput houkuttelivat ennätysmäärän kävijöitä Matkahuollon sivuille

Matkahuollon verkkosivut ylsivät kaikkien aikojen kävijäennätykseen heinäkuussa. Lisääntynyt tarjoushintaisten lippujen määrä ja verkkomyynnin uudistukset houkuttelevat yhä useampia bussimatkalle. Asiakasmäärän kasvu kannustaa myös parantamaan lipunmyyntijärjestelmää.

Bussimatkustus kiinnostaa yhä useampia. Heinäkuussa Matkahuollon verkkosivuilla vieraili jo ennätykselliset 1,5 miljoonaa kävijää ja syksyä kohden kasvu näyttää jatkuvan. Sivuilla tehtyjen reittihakujen määrä on kävijälukuakin suurempi. Kävijöitä houkuttelevat erityisesti edulliset tarjousliput, mutta myös normaalihintaisten Nettilippujen myynti on kasvanut.

Nettilipunmyynti lähti nousuun jo keväällä, kun muun muassa hintatietojen esittämistä parannettiin ja edullisten tarjouslippujen tarjontaa lisättiin huomattavasti. Alkukesästä nostetta antoi paperittoman Nettilipun käyttöönotto. Paperiton Nettilippu sujuvoitti matkustamista entisestään, kun bussin kyytiin pääsee nousemaan ilman erikseen tulostettua lippua. Nykyisellään tarjouslippuja on verkkokaupassa myynnissä yli 50 yhteysvälille ja sadoille vuoroille. Edullisimmin matkaan pääsee kahdella eurolla.

Asiakasmäärien kasvu kannustaa uudistuksiin

Lisääntynyt asiakasmäärä on tuonut mukanaan myös entistä enemmän asiakaspalautetta lipunmyyntijärjestelmästä. Matkahuollossa tullaankin uudistamaan lipunmyyntiä vastaamaan kasvavan asiakasmäärän tarpeisiin ja toiveisiin.

– Verkkomyynnissä nähty kasvu on meille hyvä uutinen, sillä se kertoo sekä kasvavasta kiinnostuksesta joukkoliikenteeseen että keväällä toteuttamiemme uudistusten onnistumisesta. Olemme iloisia uusien asiakkaiden myötä saamastamme palautteesta ja aiomme ottaa siitä vaarin. Olemme käynnistämässä asiakaspalautteen pohjalta verkkokauppamme uudistusta, joka tulee parantamaan erityisesti käytettävyyttä, kertoo Matkahuollon henkilöliikennepäällikkö Jukka Ylitalo.

Uusi verkkokauppa tuo mukanaan lukuisia parannuksia. Jatkossa verkkokaupasta voi esimerkiksi ostaa tarjoushintaisia lippuja myös menopaluumatkoille. Tällä hetkellä tarjoushintaisen lipun voi ostaa vain yhdensuuntaiselle matkalle, mikä hankaloittaa matkan suunnittelua ja lippujen ostamista. Verkkokaupan uudistaminen käynnistyy alkusyksystä.

Jukka Ylitalo, henkilöliikennepäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen. Matkahuolto viettää tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuotta.