Tässä ovat aurinkokohteet, jonne suomalaiset mielivät nyt lämmittelemään

Talven lähestyessä moni suomalainen alkaa haikailla kesäisten säiden perään. Minne mielimme nauttimaan auringon lämmöstä, kun omassa kotimaassa illat pimenevät ja kaulahuivi on kaivettava esiin kesätauon jälkeen? Se selviää loka-marraskuun haetuimpien lämpimien lomakohteiden listalta, jonka on kerännyt lento- ja hotellihaku momondo.fi.

Málagassa on varsin aurinkoista vielä loppusyksylläkin.*

Espanja ja Thaimaa pysyttelevät suomalaisten loppusyksyn haavekohteiden kärjessä. Eteläisessä Espanjassa lämpö viipyilee myöhälle syksyyn, ja Thaimaassa lomasäät suosivat matkailijaa sadekauden jälkeen marraskuusta aina maaliskuuhun asti, jolloin alkaa maan kuumin vuodenaika.

”Näiden ikisuosikkien rinnalle tulee vuosittain joitakin uusia tuttavuuksia, joiden suosio on selvästi kasvussa suomalaisten keskuudessa. Nouseva kohde on esimerkiksi Bali, joka on tänä vuonna kymmenen suosituimman aurinkokohteen listalla”, kertoo momondon Pohjoismaiden PR-päällikkö Kalimaya Krabbe.

Suomen suosituimmat kohteet loka-marraskuussa 2018

Kohde Päivän ylin lämpötila keskimäärin lokakuussa** Aurinkoisia tunteja/vrk keskimäärin lokakuussa**
1. Málaga 24 °C 6,9 t
2. Bangkok 33 °C 6,4 t
3. Barcelona 23 °C 6,3 t
4. Lissabon 23 °C 7,0 t
5. Dubai 35 °C 9,8 t
6. Miami 30 °C 8,4 t
7. Rooma 21 °C 6,3 t
8. Las Palmas 26 °C 7,1 t
9. Los Angeles 26 °C 8,2 t
10. Denpasar, Bali 34 °C 10,0 t

LÄHTÖKAUPUNGEILLA OMAT SUOSIKKINSA – MÁLAGA SUOSITUIN KOKO MAASSA

Lentohakujen perusteella Málaga on selvästi suosituin aurinkolomakohde loka-marraskuulle 2018 koko maassa. Kaupunkikohtaisia erojakin toki löytyy, kun katsotaan kymmentä suosituinta lentokohdetta suomalaisten lähtökaupunkien perusteella. Teneriffan Santa Cruz ei pääse koko maan tai Helsingin listalle, mutta löytyy niin Tampereen, Turun kuin Oulunkin kymmenen suosikin joukosta. Kaukokohteista suosittuja läpi maan ovat Dubai ja Miami, jotka ovat molemmat kuuluisia kuumasta säästä. Samoin Los Angeles ja Bali (Denpasar) keräävät runsaasti hakuja Suomesta.

Tampereen seudulta matkustavat hakevat lentoja lisäksi Uuden-Seelannin Aucklandiin. Turusta lähtijöiden oma suosikkikohde on Palma de Mallorca ja Oulusta lentävien Vietnamin Ho Chi Minh sekä Turkin Antalya.

Helsinki:  Tampere:  Turku:  Oulu:
1. Málaga  1. Málaga  1. Málaga  1. Málaga
2. Bangkok          2. Barcelona        2. Barcelona  2. Las Palmas
3. Barcelona        3. Rooma  3. Rooma  3. Bangkok
4. Lissabon  4. Auckland         4. Las Palmas     4. Barcelona
5. Dubai              5. Las Palmas  5. Los Angeles    5. Rooma
6. Miami  6. Lissabon         6. Lissabon         6. Santa Cruz
7. Rooma            7. Alicante  7. Santa Cruz  7. Dubai
8. Las Palmas     8. Santa Cruz  8. Miami              8. Lissabon
9. Los Angeles  9. Bangkok        9. Palma de Mallorca 9. Ho Chi Minh
10. Alicante         10. Los Angeles   10. Bangkok        10. Antalya

Tilastot perustuvat momondo.fi:n kautta tämän vuoden tammikuun 1. ja syyskuun 26. päivän välillä tehtyihin matkahakuihin, joiden matkustusajankohta sijoittuu lokakuun 1. ja marraskuun 30. päivän välillä vuonna 2018.

** Lähde: Weather Atlas
* Kuva on mukana havainnollistamassa tiedotetta. Sitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi, jaettavaksi tai ladattavaksi.

Lisätiedot:

Jenna Jauhiainen
Miltton
jenna.jauhiainen@miltton.fi

momondosta

momondo.fi on ilmainen ja inspiroiva kansainvälinen matkahakusivusto, joka vertailee lento-, hotelli- ja matkahintoja. momondo on voittanut lukuisia palkintoja, ja sitä ovat suositelleet useat johtavat kansainväliset mediat, kuten CNN, Frommer’s, The New York Times ja The Daily Telegraph. momondon pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yritys palvelee matkustajia yli 30 kansainvälisellä markkina-alueella. momondon mobiilisovellukset ovat saatavilla ilmaiseksi iPhone- ja Android-laitteille. momondoa hallinnoi KAYAK, joka on Booking Holdings Inc:in itsenäinen tytäryhtiö.