Taylor Swift hallitsee 2015 EMA:n ehdokkuuksia – Kasmir ja JVG nähdään Suomen ehdokkaiden joukossa

Vuoden 2015 MTV EMA -gaala näytetään suorana lähetyksenä Milanosta sunnuntaina 25. lokakuuta. Tähtilaulaja Taylor Swift on tänä vuonna kahminut eniten ehdokkuuksia. Parhaan suomalaisen artistin kategoriassa nähdään tänä vuonna muun muassa Vadelmaveneellään suomalaisten sydämiin seilannut Kasmir.

Tänään julkistetaan MTV European Music Awards (EMA’s) -gaalan ehdokkaat MTV:n Snapchatissa ja Discover-kanavalla. Äänestys on jo käynnissä. Ennätysmäärän (9kpl) ehdokkuuksia on haalinut tänä vuonna Taylor Swift. Swiftin megahitti ”Bad Blood” on voittajaehdokkaana muun muassa parhaan biisin ja parhaan musiikkivideon kategorioissa, sekä uudessa parhaan yhteistyöbiisin kategoriassa. Vuoden EMA-gaala näytetään MTV-kanavalla suorana lähetyksenä 25. lokakuuta klo 21:00 alkaen Milanon Mediolanum Forumilta.

Miespuolisista artisteista eniten ehdokkuuksia saavutti Justin Bieber uudella hittibiisillään ”What Do You Mean?” Ehdokkuuksia on tippunut hänelle yhteensä kuusi. Gaalan tänä vuonna juontava Miley Cyrus taas mittelee Best Female -kategoriassa yhdessä viime vuoden MTV EMA -emännän Nicki Minajin kanssa. Kaksi maailman suosituinta poikabändiä, One Direction sekä 5 Seconds of Summer, ovat ehdokkaina Best Pop- ja Biggest Fans -kategorioissa.

Parhaan suomalaisartistin listaa tähdittävät Kasmir, Antti Tuisku, JVG, Mikael Gabriel sekä Robin. Kaikkia kategorioita voi nyt äänestää osoitteessa mtvema.com.

Ihan mahtava vuosi takana! Best Finnish Act -ehdokkuus on aivan uskomattoman hienoa, huhhuh! Kiitos fanit, keikoilla käyneet ja kaikki musaa diggailleet, teitte tästä unohtumattoman vuoden!”, kertoo ensimmäistä kertaa ehdolla oleva Kasmir.

Biggest Fans -kategorian äänestys taas tapahtuu sosiaalisessa mediassa. Fanit ympäri maailmaa voivat nyt äänestää lempiartistiaan Twitterissä, Instagramissa ja Vinessa. Äänestykseen tarvitaan hashtag #EMABiggestFans sekä valitun artistin nimi. Viralliset Biggest Fans -hashtagit ovat:

• #EMABiggestFans5SOS

• #EMABiggestFansJustinBieber

• #EMABiggestFansKatyPerry

• #EMABiggestFans1D

• #EMABiggestFansTaylorSwift

2015 MTV EMA -ehdokkaita voi äänestää 24. lokakuuta klo 23:59 mennessä osoitteessa mtvema.com.

Pressimateriaalien ja lisätietojen osalta voit vierailla osoitteessa press.mtvema.com.

Voit ladata virallisen ehdokkaista tehdyn promovideon täältä.

Löydät listan ehdokkaista liitteenä olevasta tiedotteesta.

Oona Kasslin

oona.kasslin@miltton.fi

2015 MTV EMA:
2015 MTV EMA -lähetystä (sponsorina Tezenis Underwear, Guitar Hero ja JuicyPlay.se) voi seurata MTV:n kanavissa ympäri maailman sunnuntaina 25.10.2015 klo 20.00 CET. Gaala pidetään tänä vuonna Mediolanem Forumilla Milanossa yhteistyössä Expo 2015:n kanssa ja se on yksi maailman suurimmista musiikkitapahtumista. Lähetys näkyy yli 60 kanavalla ja se tavoittaa lähes 700 miljoonaa kotitaloutta ympäri maailman. MTV EMA on MTV:n palkintogaala, jossa juhlitaan musiikkimaailman kuumimpia tähtiä, annetaan tunnustusta artisteille ympäri maailman ja tuodaan musiikin ystäviä yhteen ainutlaatuisen viikkoja kestävän kokemuksen kautta, joka huipentuu gaalailtaan.

MTV:
MTV on maailman johtava nuorisoviihdebrändi. Tavoittaen maailmanlaajuisesti yli puoli miljardia kotitaloutta, se on monelle vuosituhannen vaihteen nuorelle, musiikille, fanille ja artistille kulttuurinen koti, joka on uusien innovatiivisten ohjelmaformaattien edelläkävijä. MTV heijastaa ja luo populaarikulttuuria palkitulla sisällöllään, joka yhdistelee tarinankerrontaa, musiikkia ja aktivismia TV:ssä, verkossa sekä mobiilisovelluksina. MTV on osa Viacom International Media Networksia, Viacom Inc:ia (NASDAQ: VIA, VIAB), joka on maailman johtava sisällöntuottaja eri media-alustoilla.