Teknologia-startup Budbee aloittaa verkkokauppapakettien kotiinkuljetukset Kuopiossa, Järvenpäässä ja Tuusulassa – nyt tavoitetaan lähes 40 % suomalaisista

Ruotsalainen verkkokaupan kotiinkuljetusten markkinajohtaja Budbee vauhdittaa kasvuaan toiminnan laajentuessa Kuopioon, sekä Etelä-Suomessa Järvenpäähän ja Tuusulaan. Laajenemisen seurauksena Budbee tavoittaa jo yli 2,1 miljoonaa suomalaista, eli 39 prosenttia koko maan väestöstä. Yritys toimii uusien kaupunkien lisäksi pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Keravalla, ja tekee verkkokaupan pakettilähetykset lajittelukeskuksilta kotioville täysin fossiilivapaasti koko Suomessa.

Päästöjään minimoiva Budbee tahtoo uudistaa radikaalisti verkkoshoppailun toimituskulttuuria ja pyrkii pakettien kotiinkuljetuksissa myös Suomen markkinajohtajaksi. Jatkuva laajeneminen on askel kohti Bubdeen pyrkimystä tuoda palvelu yhä useamman suomalaisen saataville. Kotiinkuljetukset alkavat Järvenpäässä sekä Tuusulassa 21.6. ja Kuopiossa 23.6.Viime vuoden aikana Suomeakin koetellut koronapandemia on vauhdittanut entisestään verkkokaupan kasvua, ja sitä myötä lisännyt myös toimituspalveluiden kysyntää.

“Verkkokauppa on napannut kivijalalta suuren sijan, ja kuluttajat vaativatkin toimituksilta koko ajan enemmän – toimitus ei voi enää olla verkkokauppashoppailun pakollinen paha vaihe. Siksi kysyntää kaltaisellemme täysin asiakaslähtöiselle ja kestävän kehityksen vaihtoehdolle on Suomessa nykyisin paljon. Asiakastyytyväisyytemme onkin Suomessa tällä hetkellä 4,95/5”, kertoo Aleksi Poropudas, Budbeen operatiivinen johtaja.

Budbeen kunnianhimoinen tavoite on olla kestävien prosessien suunnannäyttäjä alallaan. Se tahtoo osoittaa, että verkkokauppa-ala voi kasvaa kestävästi ja luoda näin painetta muille alan toimijoille. Budbee järjestääkin verkkokauppatilausten kuljetukset lajittelukeskuksista asiakkaalle täysin fossiilivapaasti nyt koko Suomessa ja päästökompensoi kuljetukset 110-prosenttisesti. Lisäksi Budbeen ratkaisu nojaa tekoälyyn, joka optimoi reitit mahdollisimman vähäpäästöisiksi.

Oman teknologiansa kehittämiseen ja kestävän kehityksen johtamiseen keskittyvä Budbee hankkii kuljetukset alihankintana kumppaniyritystensä kautta. Asettamalla standardit fossiilittomille kuljetuksille se lisää painetta muutokseen myös logistiikkakentällä.

Aleksi Poropudas, Head of Operations, Finland

aleksi.poropudas@budbee.com

+358 400 922 301

Rita Kerola, Head of Commercial, Finland