The Positive Cup -haaste etsii lahjakkaita nuoria suunnittelijoita ja muotoilijoita luomaan designia NESPRESSO-kapseleista

Nespresso kutsuu nuoret suunnittelijat ja muotoilijat osallistumaan avoimeen The Positive Cup -haasteeseen, jossa Nespresso-kahvikapseleista tehdään suomalaiseen kotiin sopivaa muotoilua. Finalistityöt esitellään Habitare-messuilla 9.–13.9.2015 ja voittaja julkistetaan lauantaina 12.9. The Positive Cup -haasteen tuomareina toimivat mm. Deko-lehden toimituspäällikkö Ann-Mari Lehtonen, kansainvälisesti tunnettu muotoilija Harri Koskinen sekä Taideteollisen korkeakoulun muotoilun laitoksen professori Timo Salli.

Premium-annoskahvien edelläkävijä Nespresso haastaa taide- ja muotoilualan opiskelijat sekä vastavalmistuneet luomaan sataprosenttisesti kierrätettävistä Nespresso-kahvikapseleista suomalaiseen kotiin sopivan käyttö- tai sisustusesineen. Suunnittelukilpailun osallistujien joukosta valitaan 3–5 finalistia, jotka saavat mahdollisuuden toteuttaa ideansa. Työt esitellään tulevan syksyn Habitare-messuilla, ja kilpailun voittaja palkitaan lauantaina 12.9. Habitaren päälavalla klo 11–12.

The Positive Cup -haasteen tuomaristo koostuu nimekkäistä asiantuntijoista. Tuomareina toimivat Deko-lehden toimituspäällikkö Ann-Mari Lehtonen, kansainvälisesti tunnettu suomalainen muotoilija ja yrittäjä Harri Koskinen sekä Taideteollisen korkeakoulun muotoilun laitoksen taideteollisen muotoilun professori Timo Salli. Lisäksi tuomaristoon kuuluvat Habitaren markkinointisuunnittelija Annika Suomi sekä Nespresso Finlandin markkinointipäällikkö Elina Takala.

Tuomareiden odotukset ovat korkealla. ”Odotan näkeväni villejä, rohkeita ja hauskoja ratkaisuja, jotka nostavat hymyn huulille”, kilpailun päätuomarina toimiva Ann-Mari Lehtonen kuvailee.

Tuomarina toimivan Harri Koskisen odotukset ovat niin ikään korkealla. ”Radikaalit ja ennakkoluulottomat ideat ovat etusijalla”, Koskinen kuvailee odotuksiaan The Positive Cup -haasteen kilpailutöiden suhteen.

Suunnittelukilpailun ideointiaika on 28.5.–9.8. Tämän jälkeen tuomaristo valitsee 3–5 finalistia, jotka julkistetaan 22.8. Finalistityöt toteutetaan alumiinisista Nespresso-kahvikapseleista, jotka ovat 100-prosenttisesti kierrätettäviä kahvinpuruineen Suomessa yli 20 000 pienmetallin keräyspisteessä.

Nespresso haluaa taata kestävän kehityksen periaatteiden mukaisen kahvintuotannon myös tulevaisuudessa maailmanlaajuisen The Positive Cup -vastuullisuusohjelman avulla. Ohjelmassa kiinnitetään huomiota kahvinviljelyn- ja hankinnan ympäristöystävällisyyden, viljelijäyhteisön hyvinvoinnin sekä yhtiön hiilijalanjäljen pienentämisen ohella kahvikapseleissa käytettävän alumiinin hankintaan ja käyttöön. Tavoitteena on vuoteen 2020 mennessä laajentaa käytettyjen alumiinikapseleiden keräyskapasiteetti sataan prosenttiin kaikkialla maailmassa, missä yhtiöllä on liiketoimintaa ja edistää siten kierrätystä globaalisti.

Lisätiedot The Positive Cup Haasteesta osoitteesta: www.nespressohelsinki.fi.
Lisätiedot Nespresson globaalista The Positive Cup -vastuullisuusohjelmasta: www.nestle-nespresso.com/sustainability.

Yhteystiedot:
Elina Takala
Markkinointipäällikkö
Nespresso Finland
elina.takala@nespresso.com

Kuvapyynöt:
Maria Laatio
Viestintätoimisto Miltton
maria.laatio@miltton.fi

Lisätietoa Nespressosta:
Nestlé Nespresso on korkealaatuisimpien premium-annoskahvien edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Nespresso toimii maailmanlaajuisesti 62 maassa ja yhtiöllä on yli
10 500 työntekijää. Vuonna 2014 yhtiön jälleenmyyntiverkostoon kuului yli 400 eksklusiivista Nespresso Boutique -myymälää. Lisätietoja: www.nestle-nespresso.com