Tubecon 2016 -ohjelma julki – Tapahtumaa tähdittää muun muassa platinaa myynyt kesähittinikkari ja tubettaja Arttu Lindeman

Tämän vuoden Tubecon on entistä suurempi, kauniimpi ja monipuolisempi – ja sen ohjelma on täällä! Tubecon 2016 pitää sisällään isoja nimiä, musiikkia, Meet & Greetejä ja Tubecon Awards -gaalan. Pääset seuraamaan tapahtumaa reaaliaikaisesti ensimmäistä kertaa Elisa Viihteen kautta.

Suomen ja Pohjoismaiden suurimman YouTube-tapahtuman Tubeconin ohjelma ja aikataulut on nyt julkaistu. Tubecon 2016 on isompi ja monipuolisempi kuin aiemmin, mutta perusidea on pysynyt samana: tubettajat tekevät tapahtumaa muille tubettajille ja heidän faneilleen.

Perjantaina ensimmäisenä nähdään Hydraulic Press Channelin suuren prässäysshow’n maailmanensi-ilta, jonka musiikista vastaa Madcraft. Jättimäinen Meet & Greet klo 17–19 kokoaa yhteen noin 80 tubettajaa, joista Pinsku, Miisa, MariieVeronica ja Benjamin nousevat myös päälavalle. Suurhässäkän juontaa Cristal Snow

Tubeconin perjantai huipentuu Tubecon❤︎Music-spektaakkeliin, joka juhlistaa tubettamisen ja musiikin rakkaussuhdetta. Iltaa isännöi muusikoksi ryhtynyt tubettaja Arttu Lindeman, jonka kesähitti Läikkyy on myynyt jo platinaa. Muita Tubecon❤︎Music-artisteja ovat muun muassa HesaÄijä, Nopsajalka, Tiisu ja Isac Elliot. Tubettajista lavalle nousevat muun muassa SignGirls ja MrJallu101. Tubecon❤︎Music-spektaakkeli järjestetään yhdessä Sony Music Entertainment Finlandin kanssa.

Lauantaina Tubeconin avaa Lucas, joka esiintyy yhdessä Tumen ja Pinskun kanssa. Lavalle nousevat myös muun muassa Alexx, RudiRok, Källikuriirit, FromTheBushes, Sielunveli, Niko Saarinen, Seksikäs-Suklaa ja kauneustubettajat.

Tubeconin kohokohta on lauantai-iltana pidettävä Tubecon Awards 2016 -gaala, jossa palkitaan Suomen parhaat tubettajat. Gaalassa esiintyvät Saara, Justimus ja Biisonimafia, ja sen juontaa Kristoffer Ignatius.

Tubecon on katsottavissa 12.–13.8. suorana lähetyksenä myös Elisa Viihteessä. Elisa Viihteen asiakkaat pääsevät seuraamaan tapahtumaa maksutta Elisa Viihde -sovelluksen kautta älypuhelimella tai tabletilla. Myös uudet asiakkaat voivat katsella lähetystä maksutta rekisteröitymällä palveluun verkossa.

Tubecon 2016 -ohjelma nähtävissä osoitteessa http://www.tubecon.fi/ohjelma/

Kuvat ja logot: http://bit.ly/tubecon2016pressi

Tubecon 2016 Hartwall Arenalla 12.–13.8.2016.

Aukioloajat ja lippujen hinnat:

Ovet auki pe 12.8. klo 16–21, la 13.8. klo 14–21.

Lipunmyynti Lippu.fi:n kautta.

Yhden päivän lippu 23,50 e, kahden päivän lippu 33,50 e (hinnat sisältävät Lippu.fi:n toimitusmaksun).

Lisätiedot:

Mikko Silvennoinen

mikko@tubecon.fi

Tubecon❤︎Music -haastattelupyynnöt:

Pirita Pykäläinen

pirita.pykalainen@sonymusic.com

+358 40 8207787

Tubettajat ja heidän faninsa yhteen tuova Tubecon on Pohjoismaiden suurin YouTube-tapahtuma yli 10 000 kävijällään. Ilmiönä tubettaminen jatkaa voimakasta kasvua nuorisokohderyhmässä, ja YouTubessa on nykyään jo yli 550 000 suomalaista kanavaa. Suomalaiset 15–29-vuotiaat katsovat YouTubea keskimäärin lähes tunnin päivässä, ja yli puolet (57 %) heistä käyttää palvelua päivittäin. Kokonaisuudessaan 2,3 miljoonaa suomalaista katsoo YouTubea vähintään viikoittain. www.tubecon.fi