“Tulostin, joka maksaa itsensä” -HP:n lasertulostimet tuovat yritykselle lisäarvoa.

Kesäkampanja auttaa yritykset löytämään piilossa olevia säästökohteita

Helsinki, 14.6. 2010 - HP julkisti tänään maailmanlaajuisen “ Tulostin, joka maksaa itsensä” -markkinointikampanjan, joka osoittaa, kuinka HP Color LaserJet värilasermonitoimitulostin (MFP) maksaa hintansa takaisin.(1)

HP Color LaserJet –monitoimitulostinsarja lupaa maksaa itsensä takaisin asiakkaille energian, paperin ja väriaineen säästöjen myötä.(1)

Ajatuksia herättävä, pk-yrityksille ja IT-päättäjille suunnattu, pääasiassa digitaalisissa markkinoinnin kanavissa toteutettava kampanja yhdistää sosiaalisen median, vaikuttajat ja strategiset kumppanuudet, kuten LinkedIn:n ja International Data Group (IDG):n. Kampanjan tavoitteena on kasvattaa tietoisuutta HP LaserJet –ratkaisusta liiketoimintaa tukevana investointina yrityksille niin Euroopassa, Lähi-Idässä kuin Afrikassa.

Tuottavuutta erilaisesta perspektiivistä

Kesäkuussa käynnistyvässä, kesän ajan jatkuvassa kampanjassa korostuu mitattavuus sen osalta kuinka monet päivittäiset, yrityselämästä tutut toiminnot tuottavat mitattavaa arvoa yritykselle. Kampanjan aikana käydään keskustelua siitä, miten paljon erilaiset vakiintuneet käytännöt kuten aamuiset kahvitauot, töihin kävely, matka kuntosalille, houkutteleva työympäristö tai työkavereiden kanssa seurustelu työpäivän jälkeen edistää työpaikan tuottavuutta.

HP:n markkinointipäällikkö Seppo Haapanen kertoo, että kampanjan tarkoituksena on tarkastella tuotteita ja käytäntöjä, jotka yleensä hahmotetaan kustannustekijöinä uudesta näkökulmasta.

"Monia työpaikan päivittäisiä sosiaalisia toimintoja tarkastellaan usein ainoastaan kustannusnäkökulmasta, vaikka todellisuudessa ne tuottavat myönteistä ja mitattavissa olevaa hyötyä yritykselle. Toisesta näkökulmasta katsottuna, monet työpaikan rutiineista tuovat työntekijöille uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia pohtia, analysoida sekä keskustella niiden kollegoiden kanssa, jotka eivät kuulu lähimpien työtovereiden joukkoon”, sanoo Haapanen.

"Paljolti samalla tavalla, HP LaserJet-tulostimet ovat lisänneet arvoa yrityksissä yli 25 vuoden ajan, tehden markkinointikampanjoista tehokkaampia, vähentäen paperin ja tarvikkeiden kulutusta ja käyttäen vähemmän energiaa kuin muut vaihtoehdot", hän lisää.

"Kesän kampanjassa korostetaan sitä, miten kerran hankittu HP-LaserJet-tulostin on erinomainen investointi, joka tuottaa jatkuvasti yritykselle lisäarvoa."

Kampanjan kohokohdat sisältävät:

• IDG-kumppanuus ja EMEA Small Business -tutkimus, joka pyrkii tunnistamaan ja arvioimaan palveluja ja päivittäisiä käyttöjä, jotka tuottavat yrityksille lisäarvoa.

Antoisat HP-innovaatiot

Viime keväänä HP julkisti kolme uutta tulostinsarjaa, jotka säästävät yrityksille aikaa, energiaa ja paperia. Uusi sarja sisältää HP LaserJet Pro P1100 –tulostinsarjan, HP LaserJet Pro M1130/M1210 –monitoimitulostinsarjan, (MFP) sarjan ja HP LaserJet Pro P1566/P1606dn -sarjan.

Kaikista kolmesta tulostinsarjasta löytyy HP Smart Install -toiminto. HP:n "plug and work” -tekniikan avulla saavuttaa säästöjä, sillä tulostuksen voi aloittaa jopa kahdessa minuutissa(2) liittämällä netbook-, notebook- tai pöytätietokoneen tulostimen USB-kaapeliin, jolloin asennus-CD:tä ei tarvita.

HP LaserJet Pro P 1100 -tulostinsarja kuuluu energiatehokkaimpiin saatavilla oleviin lasertulostimiin,(3)jonka avulla voidaan säästää jopa 72 prosenttia energiaa sekä kustannuksia edeltäjäänsä verrattuna.(4) Merkittävä energiatehokkuus saavutetaan alkuperäisiä HP LaserJet –värikasetteja hyödyntämällä, jotka säästävät jopa 35 prosenttia energiaa sivua kohden.(5)

HP LaserJet Pro M1130/M1210 MFP -sarja auttaa yrityksiä saavuttamaan jopa 50 prosentin energiansäästön pikalämpenemistekniikan(6) ansiosta.

HP LaserJet P1606dn tarjoaa käyttäjilleen luotettavaa kaksipuolista tulostusta säästäen rahaa ja vähentäen paperin käyttöä jopa 50 prosenttia.(7)

HP

HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.http://www.hp.com.

(1) Säästö perustuu 50 esitekopion tulostamiseen (kaksipuolinen ja kiiltävä paperi) 12 kertaa kuukaudessa HP Color LaserJet CM3530 MFP –tulostimella verrattuna keskimääräiseen vähittäismyyntihintaan kopiotuotantomyymälässä. Lisäsäästöjä tuo pikalämpenemistekniikka, kaksipuolinen tulostus ja HP Smart Web Printing. Todelliset tulokset voivat vaihdella. Lähde: InfoTrends Cost of Print Studies, March 2009. Lisätiedot http://www.hp.com/go/printcosts. HP Color LaserJet on saatavilla EMEA lokakuussa 2010.
(2) HP LaserJet Pro P1100 printteri USB-asennuksella. Asennusajat saattavat vaihdella. HP Smart Install toimii ainoastaan Windows-työasemissa.
(3) Energiankulutus painettua sivua kohden perustuu tyypillisen virrankulutuksen mittauksiin, jotka on raportoinut energystar.gov ja eu-energystar.org maaliskuussa 2010. Menetelmät ja todelliset testitulokset voivat vaihdella.
(4) Verrattuna HP LaserJet P1005 -printeriin.
(5) Energiansäästölaskelma perustuu vastaavien laitteiden vertailuun perinteisen HP-väriaineen ja uusien energiatehokkaiden HP-väriaineiden käyttöön tulostuksen aikana. Energiankulutus jaetaan minuutissa tulostettujen standarditestisivujen määräällä. Todelliset säästöt voivat vaihdella.
(6) Energiansäästöarvio perustuu HP-testaukseen, jossa on käytetty ENERGY STAR ®-ohjelman tyypillistä energiankulutusta (TEC) menetelmää, HP LaserJet –tuotteita ja pikalämpenemistekniikaa verrattuna muihin vastaaviin malleihin maaliskuussa 2009.
(7) Lisätietoja

HP:n yhteyshenkilö: