Urheiluketju Stadium haluaa ravistella urheilun normeja uudella brändikonseptillaan

Isoista edistysaskeleista huolimatta urheilumaailma on edelleen pitkälti vanhojen normien ja tapojen ympäröimä. Urheiluketju Stadium haluaa uudella konseptillaan näyttää, että ei ole olemassa sääntöjä siitä, kuka omistaa urheilun, mistä lähtökohdista voi tulla tai millainen pitää olla.

Urheilu ja liikunta voivat muuttaa ihmisen elämän. Stadiumin uusi brändikonsepti perustuu yrityksen ydinarvoihin ja visioon maailman aktivoimisesta.

– Haluamme aktivoida maailmaa, ilman poikkeuksia. Siksi meidän on näytettävä, että urheilu ja liikunta ovat tarjolla ihan jokaiselle – lähtökohdista riippumatta. Nyky-yhteiskunnassa on monia odotuksia, normeja ja paineita siitä, miltä pitäisi näyttää, miten pitäisi käyttäytyä tai mistä pitäisi tykätä. Murtamalla näitä kaavoja yhä useammat saavat mahdollisuuden loistaa sellaisina kuin ovat. Koska Stadium on iso toimija, meidän on oltava yksi niistä, jotka rikkovat rajoja ja haastavat. Sillä jos me teemme omalla vahvalla äänellämme niin, yhä useammat saavat rohkeutta uskaltaa tehdä samoin, kertoo Pino Roscigno, Stadiumin Commercial & Brand Director.

Konsepti ja kampanja haluavat kannustaa rohkeasti ravistelemaan totuttuja normeja ja nostamaan esille epäkohtia. Ihmisten väliset eroavaisuudet ovat avain mahdollisuuksiin ja muutokseen.

– Uskomme, että jos yhä useammat ihmiset saisivat mahdollisuuden ja rohkeutta seurata sydäntään ja panostaa omaan intohimoonsa, nousisi esiin uusia kykyjä ja lisää ideoita. Sitä kautta maailmasta tulisi aktiivisempi. Koska kuka päätti, että vain pojat voisivat pelata jääkiekkoa tai että vain tytöt voivat tanssia? Ei kukaan, sanoo Annika Trangius, Head of Inhouse Creative.

Kaikki kampanjassa mukana olevat kasvot ovat aitoja ihmisiä, joilla on unelmia, rohkeutta ja lahjakkuutta. Yksi heistä on Oskar ”Oski” Rozenberg, yksi maailman parhaita skeittaajia.

– Mielestämme hän on erittäin hyvä lähettiläs Stadiumin visiolle maailman aktivoimisesta, koska hän on itse sitoutunut siihen. Oskar on ihminen, joka on nähnyt, kuinka skeittaus voi muuttaa elämän parempaan suuntaan monille, jotka eivät ole sopineet tavanomaisiin muotteihin, kertoo Copywriter Ida Olsson.

Art Director Lena Danroth täydentää.

– Kuten urheilulajien valinnassa, olemme myös kaikessa muussa pyrkineet aitouteen. Esimerkiksi kaikki videomateriaali on kuvattu 35 mm:lle filmille.

Kampanja käynnistyy 22.8. ja se tulee näkymään laajalti muun muassa TV:ssä, ulkomainonnassa ja radiossa.

Stadium - Differences create movement

Social DoP: Pär Hägglund

LISÄTIETOJA:

press@stadium.com

Stadium on Ruotsin suurin urheiluketju, jolla on kaksi liiketoimintakonseptia, Stadium ja Stadium Outlet, ja yhteensä noin 180 myymälää Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Lisäksi konseptiin kuuluu erikoismyymälöitä kuten Stadium Ski. Stadium on perheyritys, jonka omistaa 100 %:sesti perhe Eklöf.