Uuden ICT-aikakauden software defined -datakeskukset Suomeen

Googlen, Amazonin ja Facebookin käyttämä konesaliteknologia on nyt mahdollista myös suomalaisille yrityksille. Nutanix ja ICT-Verstas aloittavat yhteistyössä uuden ICT-aikakauden tuomalla software defined -datakeskukset Suomeen.

Datakeskukset mullistavan teknologian suosio kasvaa nopeasti. Markkinoiden arvioidaan kasvavan lähes 70 prosenttia seuraavan vuoden aikana. Johtavat tutkimuslaitokset, kuten Gartner Group, nostavatkin software definedin eli ohjelmisto-ohjauksen ensi vuoden strategisten teknologiatrendien top 10 -listalle.

Nutanix on erittäin tehokkaiden ja skaalautuvien datakeskusten markkinajohtaja maailmassa. He ovat valinneet Suomen pääyhteistyökumppaniksi ICT-Verstaan. Sopimuksen myötä ICT-Verstas

tarjoaa kaikkia Nutanixin virtuaalisen tiedonkäsittelyalustan tuotteita sekä niihin liittyvää konsultointia.

“Ennen nyt Suomen markkinoille tulevaa Nutanixin tiedonkäsittelyalustaa on datakeskusarkkitehtuuri perustunut SAN- tai NAS-teknologiaan. Se on johtanut perinteisesti heikkoon skaalautuvuuteen ja puollonkauloihin suorituskyvyssä. Organisaatiot ovat joutuneet jatkuvasti jopa korvaamaan kokonaisia tallennusjärjestelmiä”, kertoo ICT-Verstaan myyntijohtaja Henri Grönlund.

”Nutanixin palkittu virtuaalisen tiedonkäsittelyn alusta mahdollistaa modulaarisen ja kustannustehokkaasti skaalautuvan infrastruktuurin yhdistämällä sekä laskennan että tallennuksen. Perinteisten valmistajien tarjoamat ratkaisut, laajat päivitykset ja tallennusjärjestelmien korvauksista koituvat mittavat investoinnit voidaan Nutanixin ohjelmisto-ohjauksella välttää.

Skaalautuvuus toteutuu pienin askelin ja maksut perustuvat todelliseen käyttöön.”

”Olemme Suomessa edelläkävijöitä virtualisoinnissa ja pilviratkaisuissa. Siksi ICT-Verstas pystyy tarjoamaan asiakkailleen kustannustehokkaan ja nopean tavan siirtyä virtuaalisiin työpöytiin ja yksityisiin pilviin. Tämä tapahtuu parhaimmillaan jopa puolessa tunnissa, ja ilman suuria ennakkoinvestointeja”, Henri Grönlund jatkaa.

“Olemme nyt pisteessä, jossa tapahtuu iso teknologiamurros. Asioita aletaan tehdä aivan uudella tavalla ja aiomme olla ensimmäisenä toimijana hyödyntämässä tätä uutta teknologiaa asiakkaidemme parhaaksi. Nutanix on kenties suurin muutos IT-infraratkaisuissa sitten hypervisoreiden. Se mullistaa palvelinten, tallennuksen ja virtualisoinnin käyttöönoton. Nutanixin virtuaalisen tiedonkäsittelyn alusta laskee kustannuksia ja tehostaa toimintaa radikaalisti. Ja me haluamme tarjota kaikille asiakkaillemme mahdollisuuden olla mukana tässä muutoksessa”, kertoo ICT-Verstaan seniorikonsultti Petri Rantanen.

”ICT-Verstas on meille erittäin mielenkiintoinen ja sopiva kumppani”, sanoo Patrick van de Werken, Regional Director Northern Europe, Nutanixilta. “Heidän taitonsa sekä kokemuksensa virtualisoinneista ja pilvipalveluista sopii hyvin yhteen Nutanixin nopean kasvun tavoitteiden kanssa. Sitä paitsi ICT-Verstaan näytöt IT-palveluiden tarjoamisesta asiakaslähtöisesti ja asiakkaan liiketoimintaa kasvattavasti ovat vakuuttavat”, Patrick van de Werken jatkaa.

”Yhteistyön aloittamisen ajoitus on loistava. Investoimme nyt voimakkaasti kasvuun EMEA-alueella. Pohjoismaat ovat keskeisen tärkeitä Euroopan kasvua ajatellen. Olemme erittäin tyytyväisiä, että ICT-Verstas on kumppanimme tällä tiellä”, kertoo Jan Ursi, EMEA-alueen myynti- ja markkinointijohtaja Nutanixilta.

Lisätietoja antaa: Myyntijohtaja Henri Grönlund, +358 40 733 0163 tai henri.gronlund@ict-verstas.fi

Nutanix Inc.

Nutanix tarjoaa huipputehokkaita ja erittäin skaalautuvia datakeskusratkaisuja. Palkintoja voittanut virtuaalisen tiedonkäsittelyn alusta (Nutanix Virtual Computing Platform) on uudistanut markkinat yhdistämällä saumattomasti tiedonkäsittelyn ja tallennuksen. Nutanix on ollut viimeisen vuosikymmenen aikana ICT-infrastruktuurialan nopeimmin kasvava yritys. Jo kuuden perättäisen kvartaalin ajan kasvu on ollut 80 prosenttia. Nutanixin pääkonttori sijaitsee San Josessa, Kaliforniassa, sillä on toimistoja sekä auktorisoituja ratkaisutoimittajia ympäri maailmaa. Nutanix on yksityisessä omistuksessa ja sen rahoittajina on eturivin riskisijoitusyhtiöitä. Lisätietoja: www.nutanix.com

ICT-Verstas