Uuden lisätyn todellisuuden työkalun avulla voit mitata käsimatkatavarasi helposti

Etenkin Euroopan sisäisillä lennoilla matkustetaan yhä useammin pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa. Eri lentoyhtiöiden käsimatkatavaroiden kokorajoitukset vaihtelevat, ja toisinaan voi olla vaikea tietää, onko oma laukku juuri mittojen mukainen vai liian iso. Lento- ja hotellihakukone momondo.fi:n sovelluksen uusi työkalu, laukkuskanneri, auttaa matkailijoita selvittämään, ovatko matkalle mukaan pakatut käsimatkatavarat lentoyhtiöiden kokovaatimusten mukaisia.

Lento- ja hotellihakukone momondo.fi on kehittänyt uuden työkalun helpottaakseen matkalle valmistautumista. Käsimatkatavaroiden kokovaatimukset vaihtelevat lentoyhtiöittäin, ja matkailijan voi olla vaikeaa tietää, onko oma laukku sopivan kokoinen. Siksi momondo on kehittänyt uuden laukkuskannerin, joka hyödyntää uusinta lisätyn todellisuuden (AR) teknologiaa. Tämän työkalun avulla matkailijat voivat tarkistaa hyväksyykö valittu lentoyhtiö heidän matkalaukkujaan käsimatkatavaroiksi.

”Monet suomalaiset haluavat tehdä matkoja Eurooppaan ja jopa kauemmas pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa. Halusimme tämän työkalun avulla tehdä matkailijoille laukkujen koon mittaamisesta ja yhteensovittamisesta lentoyhtiön sääntöjen kanssa mahdollisimman nopeaa, helppoa ja läpinäkyvää”, kertoo momondon tuotepäällikkö Pernille Trolle Brøgaard.

“Keksimme tämän työkalun sisäisen innovaatiokilpailun aikana, jolloin keskityimme viikon ajan nopeaan suunnitteluun ja tuotekehitykseen. Tuntuu hienolta, että voimme vihdoin esitellä tämän uuden ominaisuuden myös käyttäjillemme. Lisätyn todellisuuden laukkuskanneria on helppo käyttää, ja se on ennen kaikkea hyödyllinen käsimatkatavaroiden kanssa liikkuville matkailijoille, jotka voivat yksinkertaistetun prosessin avulla rentoutua ja nauttia matkasta enemmän.”

Miten momondon laukkuskanneri toimii?

Mitatakseen käsimatkatavaroiden koon uudella työkalulla matkailijan täytyy vain avata momondon sovellus* ja napsauttaa kohdasta ”Mittaa laukkusi koko”. Ensin sovellus kehottaa kuvaamaan laukun ympärillä olevan lattiatilan (tämä auttaa mittojen kalibroimisessa) ja sen jälkeen käymään laukun läpi kameralla. Tuloksena skanneri kertoo laukun mitat nopeasti. Laukkuskanneri käyttää lisätyn todellisuuden teknologiaa skannatakseen nopeasti käsimatkatavaran pituuden, leveyden ja korkeuden sekä mahdolliset ulkonemat. Näin matkailija saa selville, voiko laukun ottaa mukaan käsimatkatavaraksi vai onko se laitettava ruumaan.

Laukkuskanneria voi kokeilla momondon sovelluksessa iOS- ja Android-laitteille.

Katso myös blogikirjoitus ja video laukkuskannerin käytöstä täältä: https://www.momondo.fi/discover/artikkeli/laukkuskanneri

*Työkalu on tällä hetkellä saatavilla momondo-sovelluksessa seuraaville laitteille: iOS SE, ja kaikki mallit 6s-puhelimesta ylöspäin, ensimmäisen ja toisen sukupolven iPad Pro (9.7, 10.5 tai 12.9), iPad (2017) ja Android-laitteilla, joita ARCord tukee.

Huom: Sovelluksen käyttämät matkatavaroiden mitat perustuvat lentoyhtiöiden ilmoittamiin lentolaukkujen tai käsimatkatavaroiden mittoihin. Jotkut budjettilentoyhtiöt hyväksyvät vakiona vain käsilaukun kokoiset käsimatkatavarat, ja isompien käsimatkatavaroiden kanssa matkustavat saattavat joutua maksamaan lisämaksuja priority-luokasta.

Lisätiedot:

Ulla Helander
Miltton
ulla.helander@miltton.fi

momondosta

momondo.fi on ilmainen ja inspiroiva kansainvälinen matkahakusivusto, joka vertailee lento-, hotelli- ja matkahintoja. momondo on voittanut lukuisia palkintoja, ja sitä ovat suositelleet useat johtavat kansainväliset mediat, kuten CNN, Frommer’s, The New York Times ja The Daily Telegraph. momondon pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa, ja yritys palvelee matkustajia yli 30 kansainvälisellä markkina-alueella. momondon mobiilisovellukset ovat saatavilla ilmaiseksi iPhone- ja Android-laitteille. momondoa hallinnoi KAYAK, joka on Booking Holdings Inc: in (NASDAQ: BKNG) itsenäinen tytäryhtiö.