Uuden sukupolven Nokia 2.3 tuo tekoälyn voiman kaikkien saataville

Älypuhelin jatkuvasti paranevalla Android-käyttöjärjestelmällä, kahden päivän akunkestolla ja
mukaansatempaavalla katselukokemuksella

HELSINKI, SUOMI: HMD Global, Nokia-puhelinten koti, aloittaa 27 tammikuuta Nokia 2.3-älypuhelimen myynnin. Tekoälyavusteisen kameran avulla käyttäjä saa otettua aina täydellisen kuvan, ja suuren 6,2 tuuman HD+ 19:9 -näytön sekä kahden päivän akunkeston1 ansiosta on mahdollista nauttiamukaansatempaavista viihdekokemuksista pitkään. Android 10:lle valmis Nokia 2.3 sisältää kahden vuoden suojauspäivitykset ja kolmen vuoden kuukausittaiset ohjelmistopäivitykset taaten, että puhelin vain paranee ajan kuluessa.

Nokia 2.3 -älypuhelimen kaksoiskamera tulee täysin uuden toiminnon kanssa, joka auttaa parhaimman kuvan valinnassa suosittelemalla kuvaa. Olipa kyseessä takaperin voltti, voittomaali tai perhepotretti, jossa jokainen kerrankin hymyilee, suositellun kuvan toiminto tallentaa automaattisesti vaihtoehtoisia otoksia ja suosittelee sitten parasta – vaikka sitä ei olisikaan otettu juuri sillä hetkellä, kun laukaisinta painettiin.

Älypuhelimen mukana tuleva Google Assistant -painike2 säästää käyttäjän arvokasta aikaa. Käyttäjä voi äänikomennolla tarkistaa aikataulut, liikennetilanteen tai etsiä muuta tietoa. Biometrisen kasvojentunnistuksen ansiosta puhelimen avaaminen on yksinkertaista: vain yksi vilkaisu ja puhelin on valmiina käytettäväksi.

”Nokia 2 -tuoteperhettä arvostetaan kuluttajien keskuudessa kansainvälisesti. Nokia 2.3 on askel kohti lupaustamme tarjota uudenveroinen käyttökokemus pidempään antamalla kuluttajille pääsyn OS-päivityksiin kahdeksi vuodeksi ja kuukausittaisiin turvallisuuspäivityksiin kolmeksi vuodeksi – myös edullisimmissa hintaluokissa. Lisäksi puhelimessa on hintaluokan johtavat AI-ominaisuudet, suuri näyttö ja Nokia-puhelimille tyypillinen kahden päivän akunkesto,” kertoo HMD Globalin tuotejohtaja Juho Sarvikas.

Vapauta sisäinen luovuutesi

Nokia 2.3 -älypuhelimen kamerasta löytyy muotokuvatila, joka korostaa muotokuvan kohdetta ja sumentaa taustaa tehden muotokuvista entistäkin näyttävämpiä. Kuvien tarkuutta on mahdollista muokata yksinkertaisesti Google Kuvien avulla kuvan nappaamisen jälkeen. 13 MP:n ja 2 MP:n kaksoistakakameralla voi ottaa ainutlaatuisia muotokuvia erilaisilla bokeh-tehosteilla – eli sumennetulla taustalla – ja käyttää monia tehosteita, kuten klassista, perhosta, sydämen- tai tähdenmuotoista.

Viihdettä koko päiväksi

Tekoälyavusteisen ja adaptiivisen akkutekniikan ansiosta Nokia 2.3 -puhelimen akku kestää kaksi päivää yhdellä latauksella. Puhelin oppii, mitkä sovellukset ovat kovimmassa käytössä ja priorisoi niiden virtaa.Käyttäjän on mahdollista käyttää tärkeimpiä toimintoja pidempään ja uppoutua esimerkiksi suosikkisarjojen ja -elokuvien pariin sekä nauttia puhelimen suuresta 6,2 tuuman HD+ 19:9 -näytöstä.

Elegantti muotoilu

Pohjoismaisista juuristaan inspiroituneena Nokia 2.3:n ajaton muotoilu on rakennettu paitsi näyttämään hyvältä, myös kestämään. 3D-nanoteksturoitu, upeasti viimeistelty kansi pysyy tukevasti kädessä. Edistyksellinen rakennesuunnittelu on mahdollistanut kaksoiskameran ja salaman integroinnin puhelimeen ilman kameran kohoumaa. Lisäksi muottivalettu polymeerikuorinen metallirunko tekee puhelimesta tukevamman.

Kokemus, joka vain paranee ajan myötä

Nokia 2.3 on valmis Android 10:lle. Tämä tarkoittaa kuukausittaisia suojauspäivityksiä kolmen vuoden ajan ja ohjelmistopäivityksiä kahden vuoden ajan taaten, että puhelin vain paranee ajan myötä ja kestää myös tulevaisuudessa. Android 10 tuo päivtyksen myötä fanien saataville joukon uusimpia ominaisuuksia, kuten tumman teeman, joka säästää virtaa ja parantaa näkyvyyttä sekä tehokkaammat yksityisyysasetukset.

Hinta ja saatavuus

Nokia 2.3 on saatavilla kolmessa värissä: syaanivihreä, hiekka sekä hiili ja on saatavilla 119€ hintaan.

1HMD Global suoritti kahden päivän akkutestin tosielämän tilanteissa. Lue lisää osoitteessa www.nokia.com/phones/nokia-2
2 Google Assistant on saatavana tietyillä markkinoilla ja kielillä. Jos Google Assistantia ei ole saatavilla, sen korvaa Google Search. Tarkista saatavuus osoitteessa https://support.google.com/assistant.

HMD Press Office: press@hmdglobal.com

Ossi Korpela
Pohjois-Euroopan liiketoimintajohtaja, HMD Global

P. 050 482 4109
S-posti: ossi.korpela@hmdglobal.com

HMD Global

HMD Global on Nokia-puhelinten koti, jonka pääkonttori on Espoossa. HMD Global muotoilee ja markkinoi älypuhelin- ja peruspuhelinvalikoimaa, joka on kohdennettu useille eri kuluttajaryhmille ja joka tarjoaa puhelimia useissa eri hintakategorioissa. Innovointiin ja korkeaan laatuun sitoutunut HMD Global Oy on Nokia-puhelinten ja -tablettien lisensoija yksinoikeudella, www.hmdglobal.com.

Nokia on Nokia-yhtymän rekisteröity tavaramerkki. Android, Google ja muut Googlen tavaramerkit ja logot ovat Google LLC:n tavaramerkkejä. Kaikki tuotetiedot, ominaisuudet ja muu tuotetieto voidaan muuttaa ilman erillistä ilmoitusta. Valikoima saattaa vaihdella paikallisesti, tarkista saatavuus.