Uudesta P-CityForumista Helsingin keskustan suurin pysäköintikohde

EuroPark Finland Oy alkaa operoida Forumin ja Simonkentän pysäköintihalleja tammikuun alusta lähtien. Toiminta halleissa jatkuu keskeytyksettä. Tammikuun aikana P-Forum ja EuroParkin jo entuudestaan operoima P-City yhdistyvät P-CityForumiksi, josta tulee Helsingin ydinkeskustan suurin pysäköintikohde.

Nykyiset Forum P ja P Simonkenttä siirtyvät EuroParkin operointiin vuoden alusta alkaen. Toimijanvaihdoksen myötä Forumin pysäköintihalli yhdistetään tammikuun aikana P-Cityyn, jota EuroPark on operoinut vuodesta 2009. Samalla nimi P-CityForum otetaan käyttöön. Hallien väliset ovet ja ajoyhteydet avataan ja pysäköintitekniikka yhtenäistetään. Yhdistymisen myötä uudessa P-CityForumissa tulee olemaan 1 370 autopaikkaa. Näistä erillisenä jatkaa 100-paikkainen P-Simonkenttä.

EuroParkin tavoitteena on tarjota P-CityForumissa mahdollisimman joustavaa ja helppoa hallipysäköintiä. Kahden hallin yhdistämisestä seuraa, että ajo- ja kävely-yhteydet paranevat nykyisestä. Sisään- ja ulosajo on mahdollista pohjoisesta, lännestä ja idästä, ja jalankulkuyhteydet vievät muun muassa keskustan suuriin kauppakeskuksiin, Fredrikinkadulle ja Kansakoulukujalle.

”Uskomme erinomaisen sijainnin ja saavutettavuuden sekä suuren paikkamäärän lisäävän pysäköinnin mukavuutta. Ajatuksena on, että autoilija voi välttää keskustan ruuhkat valitsemalla tulosuuntaa lähimmän sisäänajon. Myös se, että paikan löytää heti, säästää aikaa. Maanalainen pysäköinti on ratkaisu moniin keskustapysäköinnin ongelmiin, etenkin talvella kelin ollessa hankala”, EuroParkin toimitusjohtaja Christer Hede sanoo.

P-Forumin puolella alkavat 20.1. kiinteistön laajat peruskorjaukset, joilla asiakaskokemusta pyritään parantamaan entisestään. Työ etenee vaiheittain ja kaikki ajo- ja jalankulkuyhteydet säilyvät korjaustöistä huolimatta asiakkaiden käytössä.

Christer Hede, toimitusjohtaja, EuroPark Finland Oy

ch@europark.fi, 040 777 9666

Toimivia pysäköintiratkaisuja yli 30 vuoden kokemuksella

EuroPark on vakavarainen yritys.  Sen toiminnan perusta on innovatiivinen ajattelu ja ratkaisut, jotka takaavat asiakkaille, kohteiden omistajille ja yhteistyökumppaneille jatkuvan pysäköintipalveluiden kehittämisen ja tehokkaan pysäköintihallien operoinnin.

Asiakkaillemme tarjoamme helppoa ja asiakasystävällistä pysäköintiä. Meillä on useita pysäköintihalleja Helsingin keskustassa ja pysäköintitalo Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Halleihin on helppo ajaa ja ne ovat siistejä, valoisia ja turvallisia. Toimintaamme sisältyy myös muita lisäpalveluja – esimerkiksi autopesu, renkaiden vaihto ja varjoparkki.

EuroPark on perustettu vuonna 1979. EuroPark Finland Oy:n omistaa norjalainen Indigo Invest AS ja tällä hetkellä sillä on pysäköintitoimintaa Suomen lisäksi Baltian maissa ja Puolassa. Lisätietoja www.europark.fi.