Uusi, helppo tapa maksaa työsuhdeliput käyttöön Matkahuollossa

Bussia työmatkoillaan käyttävä voi jatkossa maksaa työnantajansa työsuhde-etuna tarjoaman työsuhdelipun Ticket Transport -kortilla. Ticket Transport on Edenred Finland Oy:n ja MasterCardin toteuttama uusi helppokäyttöinen ja turvallinen maksukortti, joka säästää sekä työnantajan että työntekijän aikaa.

Työsuhdelippuina käytettävät bussiliput voi nyt maksaa kaikissa Matkahuolloissa, matkakortteja myyvissä Matkahuollon asiamiestoimipaikoissa sekä matkakortteja lataavissa R-kioskeissa helposti Edenred Finland Oy:n uudella Ticket Transport -kortilla.

Sähköinen henkilöstöetukortti ladataan verkossa ja työntekijät voivat maksaa lippunsa suoraan helpolla sirukortilla. Työnantajalle työmatkojen etukortti on kustannustehokas ja verovähennettävä henkilöstöetu.

Matkahuolto tarjoaa työmatkoihin useita erilaisia edullisia bussilippuja, joista työntekijä on voi valita parhaiten omiin tarpeisiinsa sopivan vaihtoehdon. Työsuhdelipuiksi soveltuvat 44 matkan vuosiliput, kaupunki-, seutu- ja työmatkaliput, kaupunkien väliset CityCity-liput ja maaliskuun alussa käyttöön tuleva arvolippu, joka on hyvä vaihtoehto, jos työmatkan pituus tai reitti vaihtelee päivästä riippuen. Matkahuollon matkakorteille ladattavat työsuhdelipuiksi soveltuvat liput ovat aina henkilökohtaisia.

Työsuhdelippuna käytettävän bussilipun maksutavan päättää työnantaja. Ticket Transport -maksukortin sijasta yritys voi sopia Matkahuollon kanssa työsuhdelippujen laskutuksesta tai vaihtoehtoisesti hankkia työntekijöille Matkahuollon työmatkaseteleitä, joilla työntekijät voivat maksaa työmatkoihin tarkoitetun bussilippunsa Matkahuollon toimipaikoissa.

Työsuhdelippu on työnantajan työntekijöilleen tarjoama työsuhde-etuus. Työnantajan joko kokonaan tai osittain kustantamalla bussilipulla työntekijä voi matkustaa päivittäiset kodin ja työpaikan väliset sekä työasiointiin liittyvät matkat ja vapaa-ajalla tehdyt matkat. Työsuhdelippu on kokonaan verovapaa luontaisetu 300 euroon asti. Jos työnantajan kustantama osuus on yli 600 euroa mutta enintään 3 400 euroa, etuuden verotusarvo työntekijältä on 300 euroa.

Jukka Ylitalo, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, puh. 040 764 4386

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen.