Uusi BMW X4-katumaasturi säväyttää urheilullisuudellaan

Uudessa X4-mallissa yhdistyvät suositun BMW X-tuoteperheen erityispiirteet ja klassisen coupén urheilullinen eleganssi.

Teknisesti BMW X4 noudattelee BMW X3-mallia, mutta sen urheilullisuus on omaa luokkaansa. Ajodynamiikan takaavat BMW xDrive -nelivetojärjestelmä ja BMW EfficientDynamics -valikoiman moottorit. Valittavana on kolme bensiinimoottoria ja kolme dieselmoottoria, tehoiltaan 184 hv – 313 hv. Yhdessä BMW TwinPower Turbo -teknologian kanssa moottorit optimoivat suorituskyvyn ja ajomukavuuden lisäksi polttoaineen kulutuksen ja päästöt. Kaikki BMW EfficientDynamics -moottorit täyttävät EU6-päästömääräykset.

Myös muotoilu ja visuaaliset yksityiskohdat tukevat BMW X4:n urheilullisuutta. Auton tunnuspiirteisiin kuuluvat muun muassa virtaviivaiset sivulinjat, näyttävät ilmanottoaukot puskurissa ja BMW:lle tyypilliset tupla-ajovalot ja L:n muotoiset LED-takavalot. Muotoilun kruunaa coupémainen kattolinja.

Etupenkit ovat BMW X4:ssä hieman matalammalla kuin X3:ssa, mikä luo urheilullisen ja coupémaisen ajotuntuman. Sisätilat ovat tilavat ja käytännölliset kolmenistuttavan takapenkin taittuvan selkänojan ansiosta.

Suomessa uusi BMW X4 lanseerataan syyskuun alussa.

Oy BMW Suomi Ab, Henri Jantunen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, (09) 6137 4217, henri.jantunen(at)bmw.fi, www.bmw.fi

Lisätietoja ja kuvia osoitteesta: https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/startpage.html

BMW Group
BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce. BMW Groupilla on 28 tuotantolaitosta 13 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 1.963 miljoonaa autoa ja 115 215 moottoripyörää vuonna 2013. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2012 oli 76,85 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 7,82 miljardia euroa. Vuoden 2012 lopussa yhtiöllä oli noin 105 876 työntekijää.

BMW Groupin menestys pohjautuu pitkäjänteiseen ja vastuulliseen toimintaan. Yhtiö onkin ottanut strategiaansa olennaisina osina ekologisesti ja sosiaalisesti kestävät toimintatavat koko arvoketjussaan, kattavan tuotevastuun ja luonnonvarojen säästämisen.

www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup