Uusi Länsiterminaali aukeaa ­– Eckerö Linella matkustaminen entistä vaivattomampaa kesäkuun alusta alkaen

Uusi Länsiterminaali 2 aukeaa yleisölle tiistaina 28. helmikuuta. Eckerö Line siirtyy liikennöimään uudesta terminaalista kesäkuun alussa, jolloin matkustamisesta tulee entistäkin helpompaa ja nopeampaa. Uusi terminaali on merkittävä matkailuvaltti Helsingille, jonka sijainti Tallinnan lähellä houkuttelee matkustajia yhä enemmän myös Euroopan ulkopuolelta vierailemaan kaksoiskaupungissa.

Hyvä risteily alkaa jo siitä, kun astuu terminaaliin. Tiistaina 28. helmikuuta avautuvassa, valoisassa ja merinäköalalla varustetussa, Länsiterminaali 2:sessa tämä on otettu erityisen hyvin huomioon. Suurimmat parannukset suhteessa vanhaan Länsiterminaaliin liittyvät merkittävään kävelymatkojen lyhenemiseen ja ympäristöystävällisyyteen. Uusi terminaali on muun muassa valaistu aurinkopaneelein ja entistä paremmat julkisen liikenteen yhteydet vähentävät sataman henkilöautoliikennettä. Länsiterminaali 2:sen on rakennuttanut Helsingin Satama ja suunnitellut Tuomas Silvennoisen (PES-Arkkitehdit).

Vuoden 2016 Asiakkuusindeksissä* mainiolla asiakaspalvelullaan loistanut Eckerö Line pitää uutta terminaalia erityisen merkityksellisenä matkustusmukavuuden kannalta.

”Me Eckerö Linella haluamme tarjota asiakkaalle irtioton arjesta, olipa kyse muutamasta tunnista tai useammasta päivästä. Uusi Länsiterminaali tekee laivalla matkustamisesta yhä helpompaa ja miellyttävämpää niin loma- kuin businessmatkustajille”, Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen kertoo.

Kaksoiskaupunki houkuttelee turisteja

Eckerö Line on täysin kotimainen laivayhtiö, joka on operoinut Helsinki–Tallinna-reitillä jo vuodesta 1994 lähtien. Laivayhtiö on yli 20 vuotisella taipaleellaan nähnyt, miten reitti on kasvattanut kiinnostustaan voimakkaasti niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten matkustajien keskuudessa.

”On jopa maailman mittapuussa uniikkia, että kaksi pääkaupunkia ovat näin lähekkäin toisiaan. On todella tärkeää, että satamat kehittyvät niin Helsingissä kuin Tallinnassa, jotta ne houkuttelevat lisää matkustajia sekä risteilyille että Helsinkiin”, Keronen sanoo.

Vuonna 2016 Eckerö Linen matkustajamäärä kipusi jopa 1 455 559 matkustajaan. Se tarkoittaa hienoista kasvua edellisvuoteen verrattuna, kahdesta telakoinnista huolimatta. Tallinnan matkailun Helsingistä käsin ovat löytäneet ainakin aasialaisturistit, ja myös Virosta tulee yhä enemmän matkailijoita Suomeen erityisesti hiihtolomakaudella.

*Asiakkuusmarkkinointiliiton ja Avaus Marketing Innovationsin Asiakkuusindeksi-tutkimuksen tiedonkeruun toteutti Norstat kesäkuussa 2016. Kyselyyn vastasi yli 2 500 kuluttajaa, ja yrityskohtaisia vastauksia kerättiin noin 6 800. Asiakkuutta tutkittiin 55 yrityksessä ja 11 toimialalla, joilla suorilla asiakkuuksilla on suuri merkitys.

Taru Keronen, toimitusjohtaja
puh. 050-66209
taru.keronen@eckeroline.fi

Ida Toikka-Everi, myynti- ja markkinointijohtaja