Uusia etuja nettibussilipuista

Matkahuolto mukana uudessa ketjurajat ylittävässä PINS -etuohjelmassa

Matkahuolto on mukana tuomassa Suomeen uutta, eri toimialoja edustavaa PINS -etuohjelmaa. Yhteistyön myötä etuohjelman jäsenet voivat kerryttää jäsenetuja nyt myös netistä ostettavista bussilipuista. Matkahuollon lisäksi PINS -etuohjelmassa ovat mukana monet suomalaiset ja kansainväliset yritykset, mukaan lukien monet mielenkiintoiset verkkokaupat. PINS -etuohjelma käynnistyy 7. toukokuuta ja ohjelmaan voi liittyä osoitteessa www.pins.fi.

PINS on uusi avoin etuohjelma, jossa on Matkahuollon lisäksi mukana satoja kotimaisia ja kansainvälisiä kumppaneita. PINS -etuohjelmassa kuluttaja voi kerätä etua, eli pinssejä, myös kauppaketjujen ulkopuolisissa kauppapaikoissa, esimerkiksi verkkokauppaostoksistaan. Kertyvät pinssit ovat heti käytettävissä. Etuohjelma palkitsee pienistäkin ostoista, joten se on esimerkiksi 1-2 hengen talouksille perinteisiä kanta-asiakasohjelmia palkitsevampi. PINS -etuohjelma tuo laajan kanta-asiakasohjelman edut ensi kertaa myös pienyrittäjien ulottuville, sillä ohjelma on avoin myös uusille kumppaneille.

Pinssejä saa nyt netistä ostetuista bussilipuista

Matkahuollon mukanaolon myötä etua voi kerryttää nyt myös Matkahuollon verkkokaupassa (www.matkahuolto.fi) tehdyistä bussilippuostoksista. Matkahuollon verkkokaupasta bussilipun voi ostaa sadoille bussivuoroille, joiden verkosto kattaa lähes koko maan. Pinssejä saa kaikista Matkahuollon verkkosivuilta ostetuista nettilipuista, myös erityisen edullisista nettitarjouslipuista. Pinssejä kertyy yksi kappale kutakin käytettyä euroa kohden. Lanseeraustarjouksena Matkahuollon bussilipuista saa kuitenkin kaksi pinssiä käytettyä euroa kohden 7.-31. toukokuuta välisenä aikana. Edun saa syöttämällä PINS -korttinsa numeron Matkahuollon verkkokaupassa tälle varattuun kohtaan.

- Päätimme oman asiakasohjelman sijaan lähteä mukaan laajempaan kokonaisuuteen, jossa jäsenet voivat kerätä etua monista jokapäiväisistä ostoksistaan. Tämä hyödyttää jäseniä mahdollisimman kattavalla ja luontevalla tavalla. Nyt Matkahuollon kautta etua voi kerätä myös bussilipuista. Samalla etuohjelmaan kuuluvat kuluttajat saavat ensimmäisinä kuulla Matkahuollon tarjouksista ja muista hyödyllisistä palveluista sekä eduista, kertoo Matkahuollon toimitusjohtaja Jarmo Oksaharju.

Tulevaisuudessa pinssejä voi kerryttää myös Matkahuollon toimipaikoista ostetuista palveluista, kuten bussilipuista, kahvila- ja kioskituotteista sekä Pakettipalveluista.

Laaja yhteistyökumppaniverkosto

Matkahuollon lisäksi PINS -etuohjelman suomalaisia kumppaneita ovat mm. Suomen Lähikauppa (Siwa, Valintatalo), Verkkokauppa.com, Restelin hotellit (mm. Cumulus, Rantasipi, Holiday Inn) ja ravintolat, RTV, Synsam, Timanttiset, AD Finland, Europcar, Imatran Kylpylä Spa ja Pohjantähti. PINS -ohjelmaa ylläpitää Coalition Rewards Finland.

Suomalaiset ostavat verkkokaupoista ahkerasti. PINS -etuohjelmassa kuluttaja hyötyy myös kotimaisista ja ulkomaisista verkko-ostoksista esimerkiksi Zalandon, CDON.comin, Hotels.comin, Crocsin, Booztin, Brandosin ja Asosin verkkokaupoissa.

- PINS -kumppaneita on yli 300 ja lisäsi mukana on yli 400 verkkokauppaa. Yhteensä ostospaikkoja ohjelman piirissä on yli 30 000. Näin laaja verkosto tarjoaa kuluttajille uudenlaisen mahdollisuuden asiakasetujen hyödyntämiseen, jatkaa Matkahuollon toimitusjohtaja Jarmo Oksaharju.

Näin liityt PINS -etuohjelmaan

Maksuttomaan PINS -ohjelmaan voi liittyä PINS -verkkosivuilla osoitteessa www.pins.fi. PINS -asiakaskortin voi hakea käyttöönsä myös PINS -kumppaneiden palvelupisteistä, esimerkiksi Matkahuollon toimipaikoista.

Jokainen käytetty euro PINS -ostopaikoissa kerryttää pinssejä. Pinssien kertyminen vaihtelee ostopaikoittain – tiedot löytyvät kunkin ostopaikan kohdalta verkkosivuilta www.pins.fi.

Pinssit voi käyttää sitä mukaa, kun niitä kertyy ja ne ovat voimassa kolme vuotta. Pinsseillä voi maksaa ostoksia esimerkiksi Siwa- ja Valintatalo- myymälöissä, ostaa airBalticin lentoja tai lunastaa tuotteita ja palveluja yli 3000 vaihtoehdon palkintokaupasta (www.pins.fi). Halutessaan pinssit voi myös lahjoittaa useisiin kotimaisiin tai kansainvälisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Matkahuollon verkkokaupassa tai toimipaikoissa ei pinsseillä alkuvaiheessa voi vielä maksaa ostoksiaan.

PINS -etuohjelmaan liittyvät asiakkaat tulevat saamaan tietoa palveluista ja tarjouksista ensimmäisinä suoraan sähköpostiinsa. Lisätietoa etuohjelmasta löytyy myös Matkahuollon verkkosivuilta www.matkahuolto.fi.

Jarmo Oksaharju, toimitusjohtaja, Oy Matkahuolto Ab, sähköposti jarmo.oksaharju@matkahuolto.fi, puh. 040 836 4229

Jukka Ylitalo, liiketoimintapäällikkö, Oy Matkahuolto Ab, sähköposti jukka.ylitalo@matkahuolto.fi, puh. 040 764 4386

Oy Matkahuolto Ab on suomalainen bussiliikenteen palvelu- ja markkinointiyritys, jonka pääliiketoiminta-alat ovat Matka- ja Pakettipalvelut. Matkapalvelut ylläpitää ja kehittää julkisen joukkoliikenteen matkustuspalveluja, muun muassa valtakunnallisia aikataulu- ja matkakorttijärjestelmiä. Pakettipalvelut ylläpitää ja kehittää bussiliikenteeseen perustuvaa paketinkuljetusjärjestelmää, jonka kautta paketteja voi lähettää ympäri Suomen sekä yhteistyökumppanuuksien ansiosta ympäri maailmaa. Matkahuollolla on 50 omaa toimipaikkaa. Yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa Matkahuollon palveluverkosto kattaa 2 000 palvelupistettä ympäri Suomen.