Uutuus Bosch Professional 18V -järjestelmään: FlexiClick-akkuporakone

Boschin uusi ammattikäyttöön tarkoitettu FlexiClick-akkuporakone on työkalu, jonka useat vaihtopäät mahdollistavat monipuolisen työskentelyn ahtaissa tiloissa. Useisiin eri merkkeihin yhteensopiva akkujärjestelmä säästää aikaa, tilaa ja rahaa.

GSR 18V-90 FC Professional helpottaa monipuolisten ja helppokäyttöisten vaihtopäidensä ansiosta esimerkiksi sähkö- ja huonekaluasentajien päivittäistä työtä. Uusi FlexiClick-akkuporakone on aiempaa kompaktimpi ja tarjoaa käyttäjälleen korkeamman suorituskyvyn, jonka lisäksi työkalun käyttöliittymä tuo lisää hallintaa laitteeseen. Ammattikäyttöön suunnattu 18V-järjestelmä kattaa kaikki tärkeimmät 18V-sovellukset ja on yhteensopiva jopa Boschin valikoiman ulkopuolella laitekumppanien muodostaman AmpShare-akkuallianssin ansioita. Akkuallianssi mahdollistaa useiden eri merkkien ja työkalujen käytön samalla akulla säästäen aikaa, tilaa ja rahaa.

Tehokkuutta kompaktissa koossa – tarkkaan työhön ahtaissa tiloissa

Vaativaan työhön soveltuvan GSR 18V-90 FC Professionalin harjaton moottori tarjoaa edeltäjäänsä huomattavasti paremman suorituskyvyn 64 Nm:n kovan vääntömomentin ja 36 Nm:n pehmeän vääntömomentin, sekä jopa 2 100 rpm kierrosnopeuden ansiosta. Uusi FlexiClick-malli on myös edeltäjäänsä 4 mm lyhyempi, mikä on erityisen hyödyllistä työskentelyssä ahtaissa, vaikeapääsyisissä tiloissa, kuten keittiön alakaapeissa.

Mukana tarkkuuskytkin ja KickBack Control

Edeltäjänsä tavoin GSR 18V-90 FC Professionalissa on tarkkuuskytkin ja KickBack Control. Tarkkuuskytkimessä on mukana elektroninen ohjausyksikkö, joka estää työkalua kiristämästä ruuveja liikaa. Tämä vähentää laitteen ja kytkimen kulumista ja pidentää sekä työkalun että vaihtopäiden käyttöikää. KickBack Control tarjoaa paremman suojan käyttäjälle: jos porakone äkillisesti ja arvaamattomasti alkaa pyörimään porausakselin ympäri – mikä voi tapahtua esimerkiksi poranterän jumiutuessa – sisäänrakennettu anturi sammuttaa moottorin sekunnin murto-osassa. Tämä ominaisuus estää odottamattoman takapotkun ja vähentää loukkaantumisriskiä. Käyttöliittymän avulla ammattilaiset voivat aktivoida tai poistaa käytöstä tarkkuuskytkimen tai KickBack Controlin esimerkiksi ruuveja kiristäessään tai porattaessa reikäsahalla. Lisävarusteena saatavan Bluetooth-moduulin avulla käyttäjät voivat mukauttaa laitteen ominaisuuksia sovelluksen kautta ja muokata työkalua edelleen omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivaksi.

FlexiClick-järjestelmä yhdellä silmäyksellä

FlexiClick-järjestelmä, jota Bosch tarjoaa myös 12V:n laitteille, tekee GSR 18V-90 FC Professionalista erittäin monipuolisen työkalun. Kaikki FlexiClick-vaihtopäät vain asetetaan työkalua vasten ja niitä käännetään myötäpäivään, kunnes vaihtopäät lukittuvat paikoilleen. Näin käyttäjät voivat muuttaa hetkessä laitteen ominaisuuksia ilman, että heidän tarvitsee vaihtaa toiseen työkaluun. Metalliporan istukka GFA 18-M Professional sopii jopa 13 mm:n poranterille. Suorakulmainen GFA 18-W Professional -vaihtopää muuttaa FlexiClick-porakoneen hetkessä kulmaporakoneeksi, mikä mahdollistaa tarkan porauksen ja ruuvauksen todella ahtaissa tiloissa. GFA 18-E Professional -reunavaihtopää tekee työskentelystä reunojen lähellä helpompaa kuin koskaan. Molemmat lisävarusteet voidaan lukita 16 eri asentoon ilman, että niitä joutuu irrottamaan työkalusta. GFA 18-H Professional -poravasaravaihtopää on ainutlaatuinen markkinoilla, sillä se muuttaa porakoneen tehokkaaksi SDS-plus-poravasaraksi, jossa on 1 J iskuenergia. Käyttäjät voivat porata vaivattomasti halkaisijaltaan 10 mm:n reikiä kovaan betoniin.

Saatavuus ja hinnat

GSR 18V-90 FC Professional on saatavilla toukokuusta 2023 alkaen. Kaikki hinnat ovat suositushintoja eivätkä sisällä arvonlisäveroa. Useita erilaisia tarvikkeita on saatavilla osana Boschin tarvikevalikoimaa. Boschin uusi ammattikäyttöön tarkoitettu FlexiClick-järjestelmä on akkuporakone, jossa on useita lisävarusteita monipuolisen käytön takaamiseksi. Useisiin eri merkkeihin sopiva akkujärjestelmä säästää aikaa, tilaa ja rahaa.

Akkuporakone GSR 18V-90 FC SOLO (pelkkä runko) 279 € alv. 24%
Akkuporakone GSR 18V-90 FC SOLO (sisältää 13 mm poraistukan, reunapitimen ja kulmapitimen) 449 € alv. 24%
Akkuporakone GSR 18V-90 FC SOLO GFA 18-M 18-H L-BOXX (sisältää 13 mm poraistukan ja poravasaralisäosan) 499 € alv. 24%
Akkuporakone GSR 18V-90 FC 2X4,0AH PROCORE GAL 1880 CV GFA 18-M 18-H L-BOXX (sisältää 13 mm poraistukan ja poravasaralisäosan) 799 € alv. 24%
Akkuporakone GSR 18V-90 FC 2X4,0AH PROCORE GAL 1880 CV GFA 18-M-W-E-H L-BOXX (sisältää 13 mm poraistukan, reunapitimen, kulmapitimen ja poravasaralisäosan)        899 € alv. 24%

Janne Seppänen

Market Manager (Bosch Professional)

+358(10)4808331

janne.seppanen@fi.bosch.com

Tietoja Bosch Professionalista

Robert Bosch Power Tools GmbH, Bosch-konserniin kuuluva yksikkö, on yksi maailman johtavista sähkötyökalujen, puutarhatyökalujen, sähkötyökalutarvikkeiden ja mittaustyökalujen toimittajista. Yrityksen keskeisiä menestystekijöitä ovat sen innovaatiovoima ja -tahti. Bosch-konserni on johtava maailmanlaajuinen teknologian ja palveluiden toimittaja. Se työllistää n. 402 600 työntekijää maailmanlaajuisesti (31. joulukuuta 2021).