Vallila julkaisee kodintekstiilimalliston muotoilijalegenda Eero Aarnion kanssa

Yksinoikeudella Vallilalle ja Keskolle suunnitellussa Eero Aarnio for Vallila -mallistossa nähdään ensimmäiset Aarnion suoraan kuoseiksi suunnitellut työt.

Vallila julkaisee rajoitetun kodintekstiilimalliston maamme kuuluisimpien muotoilijoiden joukkoon lukeutuvanEero Aarnion kanssa. Eero Aarnio for Vallila on yksinoikeudella Vallilalle ja Keskolle suunniteltu mallisto, joka esittelee muun muassa Pallotuolista, Puppystä ja Kupoli-valaisimesta tunnetun Aarnion tunnistettavaa ja leikkisää tyyliä kodintekstiilien kuoseissa. Malliston kuosit ovat myös ensimmäiset Aarnion suoraan kuoseiksi suunnitellut työt.

”Eero Aarnio on uransa aikana ehtinyt tehdä valtavasti erilaisia töitä ja projekteja – muttei koskaan suoraan kankaalle. Kun Eero viime kesänä täytti 90 vuotta, mietimme, olisiko hänen aika jättää jälkensä myös kuosien muodossa? Ja nyt meillä on kodintekstiileitä, joissa näkyy se sama iloinen, valoisa ja loputtoman luova kädenjälki kuin Eeron muissakin töissä,” kertoo Manna & Co:n luova johtaja Jukka Kurttila.

Yksinoikeudella K-Citymarketeissa ja Vallilan kanavissa myytävässä mallistossa nähdään kaksi Eero Aarnion varta vasten mallistoa varten suunnittelemaa kuosia: Kuosipuu ja Sinivuokko. Kuten monissa muissakin Aarnion töissä, kuoseissa on jotain ilahduttavan tuoretta – ja samalla jotain jokaiselle suomalaiselle tuttua. Kuosipuun graafinen kuvio koostuu erikokoisista kukkivista puista, joiden inspiraatio löytyi Suomen vehreästä luonnosta. Myös Sinivuokon minimalistiset kukat saivat innoituksensa maamme luonnosta, jossa pieninkin kukka voi olla suunnattoman kaunis.

Eero Aarnio for Vallila -mallistossa Kuosipuu ja Sinivuokko koristavat verhoja, pussilakanoita, tyynynpäällisiä, patalappuja ja -kintaita, keittiöpyyhkeitä sekä kangaskasseja. Tuotteita löytyy kolmessa eri värimaailmassa: monivärisessä multissa, mustavalkoisessa ja sinibeigessä. Mallistoa on rajattu erä ja se on saatavilla 29.3. alkaen.

Linkki kuvapankkiin: https://materialbank.vallila.fi/l/kqsnkkJX-7rc

Linkki verkkokauppaan: Eero Aarnio for Vallila https://www.vallila.fi/collections/eero-aarnio-for-vallila

Marjo Rakuuna
Brand Director, Vallila
Manna & Co
marjo.rakuuna@mannagroup.fi

Tietoa Vallilasta

Vallila on suomalainen sisustus- ja tekstiilialan yritys, joka perustettiin Helsingin Vallilan kaupunginosaan vuonna 1935 ja jossa se toimii edelleenkin. Värikäs Vallila oli aikaansa edellä jo 60-luvulla, jolloin monikulttuurinen ja poikkitaiteellinen suomalais-amerikkalainen taiteilijayhteistyö loi pohjan Vallilan voimakkaalle designille. Tämä perinne jatkuu tänäkin päivänä Vallilan suunnittelijoiden luomissa ennakkoluulottomissa mallistoissa, jotka kannustavat jokaista näkemään elämän väreissä.