Valmistaudu vastaanottamaan kaikkien aikojen viihdyttävin Spotify

• Kuuntele ja katso: Spotify kehittyy ympärivuorokautiseksi viihdekeskukseksi

20.5.2015: Spotifylla on tehtävä. Sen seitsenvuotisen olemassaolon aikana sille on kertynyt yli 25 miljardia kuuntelutuntia, ja sen intohimona on selvittää, miten musiikki saadaan osaksi ihmisten elämää riippumatta siitä missä he ovat, mitä he tekevät ja millainen heidän mielialansa on.

Ja enemmän kuin koskaan, ihmiset kertovat Spotifylle mitä he haluavat: musiikkia, joka sopii eri mielialoihin ja tilanteisiin, sekä monipuolista viihdettä koko päivän ajan.

Se, miten musiikki sopii elämään, on yhtä tärkeää kuin musiikki itse. Siksi Spotify tuo tänään saataville entistä monipuolisemman mobiilin musiikkikokemuksen, joka on rakennettu päivän jokaiseen hetkeen sopivaksi, ja joka tuo ihmisten saataville heidän rakastamansa kappaleet silloin kun he niitä eniten tarvitsevat. Uudet ominaisuudet ovat:

• Now-aloitussivu. Heräämisestä illan juhliin – Now-aloitussivu tarjoaa juuri oikeanlaista musiikkia läpi päivän ja yön. Etsinnässä soittolista, joka potkaisee maanantai-aamun käyntiin tai lista kappaleista, jotka auttavat keskittymään töihin taas lounaan jälkeen? Onnistuu! Ja koska Now oppii Spotifyn asiantuntijoiden ja kuunteluhistorian avulla tuntemaan mistä musiikista käyttäjä pitää, se tarjoaa aina oikeanlaista musiikkia jokaiseen tilanteeseen. Suositukset mukautuvat ajan kanssa sopien yhä paremmin käyttäjän makuun ja mielialaan.

• Spotify Running. Joka viikko miljoonat sitovat lenkkitossunsa ja suuntaavat lenkkipolulle Spotifyn tahtiin. Musiikki on täydellinen juoksukumppani, mutta joskus sitä kaipaa vielä lisämotivaatiota jaksaakseen. Spotify Running auttaa jaksamaan vielä muutaman lisäkilometrin.

Spotify on yhdistellyt maailman parasta musiikkia kuunteluhistorian, monen genren soittolistojen ja maailman tunnetuimpien säveltäjien ja DJ:den juoksubiisien perusteella tuodakseen juoksurytmiin sopivaa musiikkia, joka takaa ettei juoksija missaa askeltakaan. Spotify havaitsee juoksijan rytmin ja sovittaa musiikin jokaiselle askeleelle tehden niistä parempia, nopeampia ja voimakkaampia.

• Ja hyvät uutiset jatkuvat: tänä kesänä Spotify aloittaa yhteistyön Niken kanssa tuodakseen musiikkielämyksiä ihmisille ympäri maailman. Myöhemmin tänä vuonna on mahdollista nauttia Spotify Running -ominaisuudesta Nike+-sovelluksen kautta. Myös RunKeeper-sovellus integroidaan Spotify Running -toimintoon myöhemmin.

Kehittyneen musiikkielämyksen lisäksi Spotify esittelee käyttäjän ympärille rakentuvan kokonaisvaltaisen viihde-elämyksen.

• More Than Music. Spotify lisää palveluunsa ensimmäistä kertaa ikinä videoklippejä ja ääniesityksiä. Päivän aikana on hetkiä, jolloin haluaa kuunnella musiikin sijaan päivän tärkeimmät uutiset, kuunnella podcasteja tai katsoa jotain viihdyttävää. Laajan valikoiman ansioista kaikkiin makuihin löytyy jotain. Spotify ehdottaa katsottavia videoita käyttäjähistorian perusteella.
  • Spotify Originals. Spotify esittelee myös paljon omaa alkuperäissisältöään päiviä viihdyttämään. Running Originals -musiikki on suunniteltu varta vasten juoksemista varten: se mukautuu juoksutempoon. Toiminnosta löytyy tällä hetkellä kuusi erilaista kappaletta. Muu eksklusiivinen sisältö kattaa muun muassa Amy Poehlerin Smart Girls -brändin tuottaman Dance Move of the Day -ohjelman, sekä radiosisältöä, jonka ovat tuottaneet artistit kuten Icona Pop, Jungle ja Tyler the Creator.
  • Spotify onkin nyt täynnä viihdettä, uutisia ja tietoa lähteistä, kuten ABC, BBC, Comedy Central, Condé Nast Entertainment, ESPN, Fusion, Maker Studios, NBC, TED ja Vice Media, ja lista kasvaa jatkuvasti (katso koko tämänhetkinen lista alta).

“Tuomme sinulle syvemmän, rikkaamman ja kokonaisvaltaisemman Spotify-kokemuksen,” kertoo Daniel Ek, Spotifyn perustaja ja CEO. “Haluamme, että Spotify värittää elämääsi yhä laajemmalla viihdekokemuksella, joka tarjoaa parasta musiikkia, podcasteja ja videoita vuorokauden ympäri. Ja tämä on vasta alkua.”

Uusi Now-toiminto tulee tänään saataville iOS-älypuhelimille Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa, Saksassa ja Ruotsissa. Spotify Running -toiminto taas tulee tänään saataville myös Suomessa, ja lisää uudistuksia on tulossa pian. Now-toiminto saadaan Suomeen lähitulevaisuudessa.

That’s entertainment.

Tietopaketti, jossa video ja kuvia

Lanseerausvideo: http://youtu.be/N_tsgbQt42Q

Spotify Running -video: http://youtu.be/0fZBqV_yMq4

Spotify Originals – lista ohjelmista:

Presenting (audio): Radio-ohjelmia artisteilta, kuten Icona Pop, Tyler the Creator, Odd Future crew, Jungle, Mike Skinner and Murkage present Tonga, Popjustice, Big Narstie ja Rixton. Artistien listaa kasvatetaan jatkossa.

A Full English (video): Erilaiset artistit keskustelevat aamiaisen äärellä.

Incoming (audio): Viikoittainen Joe Levyn juontama show, jossa esitellään parasta uutta musiikkia.

Amy Poehlerin Smart Girls, Dance Move of the Day (video): seikkailunhaluisimmille erinomainen tapa saada bileet käyntiin.

Guest List (video): Oletko koskaan miettinyt, mitä suosikkiartistisi laulaa suihkussa tai mitä hän soittaisi omissa hautajaisissaan. Nyt saat tietää!

Turntable (video): Kokit ja artistit liittyvät yhteen aterian ja esiintymisen merkeissä.

Edellä esitellyt ohjelmat täydentävät jo olemassa olevaa sisältöä:

The drop (video): Artistit kertovat tarinan albumiensa takana.

Spotify Sessions (audio): Legendojen ja uusimpien tähtien esityksiä.

Landmark (audio ja video): Legendat albumien taustalla kertovat niiden synnystä.

Yhteistyökumppanit:

Vice Media: Vice News; BBC Worldwide Entertainment Group: Top Gear, BBC Earth, BBC Brit; TED: TED tarjoaa erityisesti Talk for Spotify:hin räätälöidyt ja Now experienceen sopivat soittolistat.; Condé Nast Entertainment: GQ, Wired, Vogue; Nerdist / Legendary Films & Digital Networks: The Nerdist Podcast, Nerdist News; Slate: Culture Gabfest; CBS Play.it: puheradio; Epic TV: täältä löydät parhaat ja omaperäisimmät extreme-urheilulajit, sis. esim. surffaus, kiipeily, wingsuit, BASE, mountain biking, seikkailu-urheilulajit jne.; TWIT: This Week in Tech; Blucora Media: Miten asiat toimivat? Asiat, jotka sinun tulisi tietää, Asiat, jotka shokeeraavat sinua.; Elite Daily: Insights, 5 Stages, Generation Why; Tastemade: ruokaa, juomaa ja matkustusta Y-sukupolvelle; PRX: 99% Invisible Podcast, The Moth Podcast; I am Rapaport: Näyttelijä-ohjaaja Michael Rapaport jakelee vahvoja ja hauskoja elämänohjeitaan liittyen elämään, urheiluun, musiikkiin, elokuviin ja moneen muuhun.; Harper Collins; American Public Media: Marketplace radio show, The Splendid Table radio show; A16z.

Lisätietoja Spotifysta:  Kuvapyynnöt ja yhteydenotot osoitteeseen press-fi@spotify.com

Spotify

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 30 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 58 maassa ja palvelulla on yli 60 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 15 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli 2 miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu. www.spotify.com