VASELINE – Hoitavaa voimaa vuoden jokaisena päivänä

Vaseline on edistänyt jo lähes puolentoista vuosisadan ajan ihmisten ihon hyvinvointia ympäri maailman. Vaseline-voiteiden hoitava voima tulee tänä vuonna myös suomalaisten kuivan ihon avuksi perinteisen Vaseline-vaseliinivoiteen sekä koko vartalolle sopivien Vaseline-vartalovoiteiden saapuessa vihdoin Suomeen.

Ikoninen Vaseline-vaseliinivoide syntyi vuonna 1870 ihon hyvinvoinnista kiinnostuneen kemistin, Robert Chesebroughin, vuosien kehitystyön tuloksena. Vaseline-vaseliinivoiteeseen on luotettu jo lähes 150 vuoden ajan ja se on ainutlaatuisella kosteutta sitovalla koostumuksellaan hoitanut niin perheenäitien, urheilijoiden kuin Hollywood-tähtien kuivaa ihoa ja pieniä ihovaurioita.

Tänä vuonna maailmalla klassikon asemaan nousseet Vaseline-voiteet saapuvat Suomeen. Monikäyttöinen Vaseline-vaseliinivoide ja Vaseline Essential Healing, Advanced Repair, ja Cocoa Radiant -vartalovoiteet hoitavat ihoa vuoden jokaisena päivänä.

Klassinen Vaseline-vaseliinivoide – monikäyttöinen apu arkeen

Terveen ja kauniin ihon salaisuus on hyvin kosteutettu iho. Ihomme altistuu kuitenkin päivittäin ulkoisille tekijöille, jotka koettelevat sen luontaista kosteustasapainoa. Talvisin kuiva sisäilma sekä ulkona puhaltava viima, kesällä iholle vahingollinen aurinko voivat järkyttää herkkää kosteustasapainoa, jolloin iho kuivuu helposti. Vaseline-vaseliinivoiteen ainutlaatuinen koostumus sitoo kosteutta ihon syviin kerroksiin ja tukee ihon omaa luontaista kosteustasapainoa. Toisin kuin monet muut voiteet, jotka korjaavat vain ihon pintakerroksia ja näkyviä ongelmia, Vaseline-voiteiden hoitava voima perustuu ihon oman luontaisen kosteustasapainon tukemiseen. Näin myös saavutettava tulos on pitkäkestoinen.

Vaseline-vaseliinivoiteen ainutlaatuinen koostumus on jo reilun vuosisadan ajan hoitanut ihoa ja se onkin monikäyttöinen ja mainio apu arjessa niin kuivien huulten kuin myös esimerkiksi pienten ihovaurioiden hoitamiseen.

Vaseline-vaseliinivoide, 100 ml, 2,70-3,50 €*

Vaseline-vartalovoiteet auttavat pitämään ihon hoidettuna

Vaseline-vaseliinivoiteen vuosisatainen hoitava voima on säilötty myös Vaseline-vartalovoiteisiin. Ne sisältävät alkuperäistä Vaseline-vaseliinivoidetta hoitaen ihon kaikkia kerroksia, tehden siitä silkinpehmeän. Vaseline-vartalovoiteet sopivat koko vartalolle ja ovat loistava lisä jokapäiväisiin kauneusrutiineihin. Kolme erilaista Vaseline-vartalovoidetta pitävät ihon pitkään kauniina ja kosteutettuna.

Vaseline Essential Healing -vartalovoide imeytyy nopeasti ja pitää ihon kosteutettuna ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien. Sen ainutlaatuinen koostumus hoitaa ihon kaikkia kerroksia sitoen kosteuden syvälle ihoon. Tämä hennosti tuoksuva vartalovoide on verraton päivittäinen tehokosteuttaja ja sopii erinomaisesti kuivalle iholle.

Hajusteeton Vaseline Advanced Repair -vartalovoide auttaa parantamaan herkän ihon kuivimmatkin kohdat hellästi viidessä päivässä. Se lievittää kuivan ihon oireita ja parantaa ihon syviä kerroksia ensimmäisestä levityskerrasta lähtien. Vaseline Advanced Repair -vartalovoide on herkän ja erittäin kuivan ihon luotettava kumppani.

Vaseline Cocoa Radiant -vartalovoiteen sisältämä aito kookosvoi on tunnetusti tehokas ihoa pehmentävä ainesosa, joka tuo lisätehoa päivittäiseen ihon kosteutukseen. Vaseline Cocoa Radiant -vartalovoide pitää ihon pehmeänä ja houkuttelee sen luonnollisen hehkun esille. Vienosti kookoksen tuoksuinen vartalovoide tuo iholle trooppisen tuulahduksen ja se sopii kaikkien aistien hemmotteluun.

Vaseline-vartalovoiteet, SVH 200 ml 2,90-3,50 €*, SVH 400 ml 4,90-5,20 €*

Vaseline-voiteiden värikäs historia

Vaseline-voiteiden juuret ulottuvat 1800-luvun loppupuolen Yhdysvaltoihin. Useimpien keksintöjen tapaan vaseliinivoide syntyi sattumalta, kun kemisti Robert Chesebrough havaitsi öljynjalostuksen sivutuotteena syntyvän ylijäämäaineen auttavan työmiesten ihon haavoihin ja palovammoihin. Chesebrough inspiroitui aineen hoitavuudesta ja alkoi kehittää laboratoriossaan kuuluisaa Vaseline-vaseliinivoidetta. Kiitos Chesebroughin intohimon ihon hyvinvoinnin edistämiseen sekä lannistumattoman yrittäjähengen, sukupolvi toisensa jälkeen on voinut luottaa Vaseline-voiteiden hoitavaan voimaan.

Vaseliinivoiteen suosio levisi nopeasti yhdysvaltalaisissa kotitalouksissa ja sodan myötä se rantautui myös Eurooppaan saavuttaen markkinajohtajan aseman jo 1900-luvun alkupuolella. Reilun vuosisadan mittaisen menestyksen taustalla piilee Vaseline-vaseliinivoiteen sopiminen lukemattomiin käyttötarkoituksiin; se on ollut osa niin lapsiperheiden kuin Hollywood-tähtien elämää sekä pelottomien tutkimusmatkailijoiden retkiä. Vaseline-vaseliinivoidetta voi käyttää muun muassa apuna niin vaippaihottumaan, kauneudenhoidon monipuolisena luottotuotteena kuin myös urheilijoiden pienten ihovaurioiden, kuten hiertymien, hoitamiseen. Vain kekseliäisyys vaikuttaakin olevan rajana ja tänä päivänäkin Vaseline on monin eri tavoin osa ihmisten arkea ympäri maailmaa.

* suositeltu vähittäismyyntihintataso

Nea Leinonen
Brand Manager / Unilever Finland Oy
nea.leinonen@unilever.com

Iida Valin
Viestintäkonsultti, PR / Miltton Oy
iida.valin@miltton.fi

Kuvat medialle:
www.opv-media.com
Käyttäjätunnus: Unileve
Salasana: SFPictures

Unilever

Yli 190 maassa toimiva Unilever on yksi maailman johtavia päivittäistavaroiden tuottajia. Yhtiön elintarvike-, hygienia- ja kodinhoitotuotteita käyttää yli kaksi miljardia ihmistä päivittäin ja 70 % maailman kotitalouksista. Unileverin tuotevalikoimaan kuuluu maailman tunnetuimpia tuotemerkkejä, kuten Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Magnum, Rexona ja Axe. Unilever työllistää ympäri maailman yli 174 000 henkilöä, joista noin 270 toimii Suomessa.

Unilever tekee jatkuvasti työtä kestävän kehityksen eteen, mistä loistavana esimerkkinä on se, että Unileverin 242 tehdasta 67 maassa pääsivät tänä vuonna jopa kuusi vuotta etuajassa tavoitteeseensa nollata tehtailta kaatopaikoille päätyvän jätteen määrä. Unilever on noteerattu Dow Jones Sustainability World -indeksissä parhaana jo 14 vuotta peräkkäin.