Verkostoitumissovellus Mingla valloitti SuomiAreenan – sovelluksen tavoitelluin henkilö ministeri Saarikko

Markkinointiviestintätoimisto Milttonin kehittämä ja lanseeraama verkostoitumissovellus Mingla valloitti SuomiAreenan keräämällä sovellukseen viikon aikana lähes 3 000 käyttäjää. Bisnesmaailman Tinderiksikin kutsuttu maksuton mobiilisovellus tarjosi SuomiAreena-kävijöille sen, minkä Tinder sitä oikeaa etsivälle: se yhdisti ihmiset, joiden on syytä tavata ja tutustua. SuomiAreena-kävijät verkostoituvat sovelluksen kautta selvästi naapurimaita aktiivisemmin.

Kokonaisuudessaan SuomiAreena-kävijöiden välillä syntyi yli 30 000 osumaa eli matchia. Yhteensä profiileja katseltiin ja pyyhkäistiin pelkästään SuomiAreenan aikana yli miljoona kertaa. Luvut ovat ennätyksellisen korkeita Tanskan ja Ruotsin käyttäjäaktiivisuuteen verrattuna, sillä esimerkiksi osumia kertyi käyttäjää kohti reilu kolmannes naapurimaita enemmän. Porissa avatut profiilit säilyvät sovelluksessa SuomiAreenan jälkeen ja käyttäjät voivat jatkaa verkostoitumista myös myöhemmin.

”Minglan suosio SuomiAreenalla ylitti villeimmätkin odotuksemme ja on osoitus siitä, että tarve verkostoitumisen tehostamiseen ja helpottamiseen erilaisten sovellusten kautta on suuri. Minglan markkinapotentiaali on valtava ja seuraava tavoitteemme on Minglan kansainvälistäminen sekä sijoittajien ja rahoituksen hankkiminen sovelluksen kehittämiseksi”, kertoo Milttonin viestintäjohtaja Maria Vaismaa.

Suosituimmat Mingla-käyttäjät SuomiAreenalla:

Minglan käyttö SuomiAreenalla ajoittui enimmäkseen iltaan klo 21–23 välille, jolloin käyttäjät aktivoituivat sopimaan seuraavan päivän tapaamisia. Suosituimpiin, eli eniten pyyhkäisyjä oikealle keränneisiin käyttäjiin mahtui niin politiikan, yrityselämän kuin median edustajia.

1. Annika Saarikko, perhe- ja peruspalveluministeri
  2. Peter Westerbacka, brändijohtaja, Lightneer
  3. Minna Helle, valtakunnansovittelija
  4. Miki Kuusi, toimitusjohtaja, Wolt
  5. Jyri Häkämies, toimitusjohtaja, Elinkeinoelämän keskusliitto
  6. Tuomas Enbuske, toimittaja, kolumnisti, mediapersoona

Minglan valtti on sen käyttökokemuksen yksinkertaisuus, joka noudattaa deittisovellus Tinderistä tuttuja periaatteita. Käyttäjä saa omat tiedot täytettyään näkyville muiden käyttäjien profiileja, joista kiinnostavat voi pyyhkäistä oikealle. Jos toinen käyttäjä on tehnyt samoin, Mingla ehdottaa matchia, jonka jälkeen käyttäjät voivat lähettää toisilleen viestejä ja esimerkiksi sopia tapaamisia. Minglan lataaminen ja käyttö on maksutonta ja sovellukseen voi kirjautua sisään suoraan Facebook-, LinkedIn- tai Twitter-profiilin tiedoilla.

Kokonaisuudessaan Minglalla on jo lähes 12 000 käyttäjää. Sovelluksen on kehittänyt Milttonin tuotekehitykseen erikoistunut, Tukholmassa toimiva tytäryhtiö Miltton Labs. Sovellus on ladattavissa maksutta App Storessa ja Google Playssa.

Maria Vaismaa
Viestintäjohtaja, Miltton Oy
maria.vaismaa@miltton.fi

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava viestintätoimistoryhmä, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose ja Miltton Sparks. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.