Veuve Clicquot’n uuden samppanjapakkauksen valmistuksessa on käytetty viinirypäleitä

Veuve Clicquot on tunnettu edelläkävijä ympäristönsuojelussa ja kestävässä tuotannossa. Nyt samppanjatalo on kehittänyt uuden Naturally Clicquot -pakkauksen, joka valmistetaan uusiopaperista ja samppanjan valmistuksessa syntyvästä rypälejätteestä. Tyyliltään elegantti mutta maanläheinen pakkaus on kierrätettävä ja täysin biohajoava. Ainutlaatuisella tavalla valmistettu uutuus myös eristää lämpöä ja pitää viilennetyn samppanjapullon kylmänä jopa kaksi tuntia.

Ensimmäinen Naturally Clicquot -pakkaus lanseerattiin vuonna 2013, jolloin yllätyksellisen ja leikkisän pakkauksen valmistuksessa hyödynnettiin perunaa. Vuonna 2014 se sai uuden muotoilun. Tänä vuonna Naturally Clicquot on kehitetty uudelleen – uudella designilla ja raaka-aineilla.  Viininvalmistuksessa syntyy rypälejätettä, joka kerätään talteen ja jauhetaan. Seuraavaksi rypälemassa yhdistetään uusiopaperiin. Näin syntyy vallankumouksellinen samppanjapakkaus.

Myös uusin Naturally Clicquot -pakkaus jatkaa Veuve Clicquotin laadukkaita perinteitä. Nelisivuisen kotelon jokaisella sivulla on oma kuvituksena, ja pakkauksista voi muodostaa erilaisia kokonaisuuksia. Uutuus on hillityn tyylikäs, ja väriä antaa vain ikonisen samppanjan keltainen etiketti.

Innovatiivisista ratkaisuista tunnettu Veuve Clicquot on ympäristönsuojelun edelläkävijä. Maailmankuulu samppanjatalo aloitti kestävän viinintuotannon vuonna 1990 ja saavutti hiilijalanjälkitavoitteensa vuonna 2002. Yrityksen viinintuotannossa hyödynnetään uusiutuvia energianlähteitä. Veuve Clicquot pyrkii jatkuvasti vähentämään pakkausmateriaalien käyttöä, päästöjä ja tuotannossa syntyvää jätettä.

Tervetuloa tutustumaan Natururally Clicquot -pakkauksen ainutlaatuiseen muotoiluun Miltton Showroomille Helsinkiin (Uudenmaankatu 4–6).

Veuve Clicquot Brut -samppanjan hinta Alkossa on 49,90 € / 0,75 l (tuotenumero 008601).

Lisätiedot

Lisätietoa Naturally Clicquot -pakkauksesta ja Veuve Clicquot'sta antaa Brand Manager Tarja Runsten, Moët Hennessy Suomi, 040 7726 532 tai tarja.runsten@moet-hennessy.com

Kotisivu: http://www.veuve-clicquot.com/
Facebook: https://www.facebook.com/VeuveClicquot.Finland