Viisi vaihtoehtoa itsenäisyyspäiväviikonloppuun

Jos et tänäkään vuonna saanut kutsua presidentin itsenäisyyspäiväjuhliin etkä jaksa seurata julkkisten juhlintaa televisiosta, ei hätää! Tampereen lisäksi muuallakin Euroopassa tapahtuu kaikkea mielenkiintoista joulukuun ensimmäisenä viikonloppuna. Matkahakukone momondo.fi listasi parhaat vinkit itsenäisyyspäiväviikonlopulle.

AJAXIA AMSTERDAMISSA

Joulukuun ensimmäisenä viikonloppuna jalkapallofanien kannattaa suunnata Amsterdamiin, jossa Ajax pelaa kotikentällään Eredivisien ottelun NAC Bredaa vastaan lauantaina 7. joulukuuta. Sukella Amsterdam Arenalla kymmenientuhansien fanien puna-valko-mustaan mereen ja kannusta suomalainen Niklas Moisander voittoon!

Hikisen pelin jälkeen voit poiketa kuuluisien kanaalien varrella sijaitsevaan Sauna Decoon (Herengracht 115), jossa pääset nauttimaan suomalaisen saunan löylyistä tai vaikkapa rentouttavasta hieronnasta kauniissa art deco -ympäristössä.

Meno-paluu Helsingistä Amsterdamiin itsenäisyyspäiväviikonloppuna alkaen 277 euroa momondo.fin kautta varaamalla.

BILEISIIN BARCELONASSA

Itsenäisyyspäiväviikonloppunamme juhlitaan myös Espanjassa, sillä 6. joulukuuta on Espanjan perustuslain päivä (Día de la Constitución) ja 8. joulukuuta vietetään kirkollista neitseellisen sikiämisen päivää (Inmaculada Concepción). Myös paikalliset viettävät tällöin pitkää viikonloppua, ja monet liikkeet sulkevat ovensa tai ovat auki vain rajoitetusti. Tämä ei kuitenkaan haittaa, jos suuntaat Barcelonan yöelämään: voit rentoutua Gracian alueen tunnelmallisissa pikkubaareissa tai juhlia vilkkaammassa Barrio Góticossa.

Meno-paluu Helsingistä Barcelonaan itsenäisyyspäiväviikonloppuna alkaen 296 euroa momondo.fin kautta varaamalla.

LUISTELEMAAN LONTOOSSA

Lontoo tunnetaan hyvistä ostosmahdollisuuksistaan ja komeista maamerkeistään, mutta ulkoilusta nauttivien kannattaa suunnata jollekin kaupungin monista luistinradoista. Vedä luistimet jalkaan, tunnelmoi jouluvalojen loisteessa, nauti kuppi kuumaa ja ihaile suurkaupungin vilinää. Monet luistinradat sijaitsevat aivan suosituimpien nähtävyyksien ja ostosmahdollisuuksien lähettyvillä: esimerkiksi Lontoon Towerin, Luonnontieteellisen museon ja Hyde Parkin Winter Wonderlandin luistinradoille on helppo poiketa keskustassa kiertelyn lomassa.

Meno-paluu Helsingistä Lontooseen itsenäisyyspäiväviikonloppuna alkaen 305 euroa momondo.fin kautta varaamalla.

MARKKINOILLE MILANOSSA

Joulukuun ensimmäinen viikonloppu on Milanossa käsityönystävien juhlaa, ja näistä käsityötapahtumista hankit joulun persoonallisimmat lahjat! Lauantaina 7.12. järjestetään kaupungin suojeluspyhimyksen Ambrosiuksen kunniaksi Oh bej! Oh bej! -markkinat keskustassa Castello Sforzesco -linnamuseon lähettyvillä. Markkinoilla voit ihastella taidokkaasti valmistettuja käsitöitä ja maistella paikallisen keittiön antimia.

Samanaikaisesti Milanossa järjestetään myös toinen käsityöalan tapahtuma, L’artigiano in fiera
-messut. Tapahtuma kokoaa yhteen käsityöalan ammattilaiset, ja messuilta voitkin tehdä mielenkiintoisia löytöjä. Messutapahtuma järjestetään Milanon messukeskuksessa 30.11.–8.12. välisenä aikana, ja sisäänpääsy on ilmainen. Messukeskukseen pääset helposti muun muassa metrolla: hyppää punaisen linjan kyytiin ja jää pois Rho Fiera Milanon pysäkillä.

Meno-paluu Helsingistä Milanoon itsenäisyyspäiväviikonloppuna alkaen 282 euroa momondo.fin kautta varaamalla.

TITANIC TALLINNASSA

Tallinnassa pääset vierailemaan legendaarisen Titanicin kannella – Lentosatama-merimuseossa on juuri avautunut TITANIC: tarina, löydöt, legendat -näyttely. Näyttelyssä pääset tutustumaan yli 200 Titanicin lähistöltä meren pohjasta löydettyyn alkuperäisesineeseen, mukaan lukien laivan ja sen sisustuksen osiin sekä matkustajien henkilökohtaisiin tavaroihin. Näyttely on avoinna itsenäisyyspäiväviikonloppuna joka päivä klo 10–19.

Meno-paluu Helsingistä Tallinnaan itsenäisyyspäiväviikonloppuna alkaen 124 euroa momondo.fin kautta varaamalla.

Lentotiedot perustuvat momondo.fin kautta haettuihin lentoihin, joiden hinnat on tarkistettu 19. marraskuuta 2013.

Lisätiedot:

Ulla Helander

Miltton

ulla.helander@miltton.fi

momondo
Matkahakukone www.momondo.fi etsii ja vertailee lentojen, hotellien ja matkatarjousten hintoja miljardeista hakutuloksista. Vuonna 2006 perustettu momondo on voittanut lukuisia lentovertailutestejä, ja yritystä ovat suositelleet lukuisat arvostetut kansainväliset mediat, kuten New York Times, CNN, NBC, CBS, Frommer's ja The Daily Telegraph. momondon ilmainen mobiilisovellus on saatavilla iPhone, Android ja Blackberry -laitteisiin.