Vilma Pellinen voitti Dieselin ja TAIKin yhdessä järjestämän kilpailun

Dieselin ja Taideteollisen korkeakoulun vaatesuunnittelun ja pukutaiteen opiskelijoille järjestämän näyteikkunakilpailun voitti TAIKin opiskelija Vilma Pellinen. Pellisen suunnittelema ikkuna lanseerattiin Helsingin Mannerheimintien Diesel-storessa tiistaina 19.5.2009. Kilpailun aiheena oli suunnitella ikkuna eksklusiiviselle Diesel Black Gold -mallistolle, jonka kevät-kesä malliston teema on Layers of Time. Pellisen ikkunaan suunnittelema harvinainen kentauri edustaa erinomaisesti sekä mallistoa että haluttua teemaa. Voittajan valitsi Dieselin luova tiimi, jota luotsaa Wilbert Das.

- Pellisen ikkuna on yksinkertaisuudessaan sadunomaisen sykähdyttävä. Toimeksiannon teema toteutui työssä erinomaisesti. Dieselmäiseen tapaan se yhdistää kummallisia elementtejä yllättävällä tavalla niin, että katsojan mielikuvitukselle jää tilaa kehittää oma tarina kentaurin ja silkkimekon ympärille, kertoo Marika Orkamo Dieseliltä. Pellisen suunnittelema ikkuna avaa Dieselin ja TAIKin välisen yhteistyön, joka jatkuu Naytös09 merkeissä. Toukokuun 29. päivä mediakeskus Lumessa järjestettävän näytöksen liput on nyt myynnissä Helsingin Diesel-storessa. Huom! Liitteenä taustatiedote ja kuvamateriaalia.