Volvo Trucks Suomen yhteistoimintaneuvottelut päättyneet

Volvo Finland Ab:n kuorma-autoliiketoimintaa koskevat yhteistoimintaneuvottelut on saatettu päätökseen. Yhteistoimintaneuvottelujen alussa arvioitu vähennystarve oli enintään 30 henkilöä. Neuvottelujen tuloksena pystyttiin todellinen irtisanottavien määrä pienentämään 18 henkilöön.

Yhteistoimintaneuvottelujen kohteena ollut Lohjan toimipiste suljetaan 27.11. Tämän lisäksi on irtisanottu henkilöitä Volvo Trucks Suomen Vantaan toimipisteen jälkimarkkinatoiminnoista sekä Volvo Trucksin toimipisteistä Kotkassa ja Turussa.

”Yhteistoimintaneuvottelujen aikana onnistuimme löytämään ratkaisuja, joiden ansiosta lopullinen irtisanottavien määrä on selkeästi alhaisempi kuin alun perin arvioitu vähennystarve”, kertoo Volvo Finland Ab:n toimitusjohtaja Magnus Björklund.

Tällä hetkellä Volvo Finland Ab työllistää Suomessa 460 henkilöä. Yhtiöllä on 14 kuorma-autoliiketoimintaan keskittynyttä Volvo Truck Center -toimipistettä ympäri maan.

Yhteydenotot:
Minna Forsström, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Volvo Finland Ab
p. 050 577 3455, minna.forsstrom@volvo.com

Volvo Finland Ab
Volvo Finland Ab on osa Volvo-yhtymää ja vastaa Volvo kuorma- ja linja-autojen sekä Renault kuorma-autojen jälleenmyyjäliiketoiminnasta Suomessa. Huolto- ja myyntiverkostoon kuuluu 14 Volvo Finland Ab:n omistuksessa olevaa Volvo Group Truck Centeriä ja Bus Centeriä ympäri Suomen. Volvo Finland Ab:hen kuuluvat Volvo Trucksin, Renault Trucksin, Volvo Pentan ja Volvo Partsin toiminnot Suomessa. Volvo Finland Ab:n henkilöstömäärä on noin 460. Muita Volvo-yhtiöitä Suomessa ovat Volvo Construction Equipment ja Volvo Financial Services.