Windows Phonen sovellusvalikoimassa hauskoja ja hyödyllisiä uutuuksia – Linnanmäen oma sovellus tuo huvipuiston puhelimeen

Microsoftin Windows Phone -puhelimien ympärille on lyhyessä ajassa kasvanut laaja ja dynaaminen ekosysteemi. Tällä hetkellä Windows Phone Marketplacesta löytyy jo yli 85 000 sovellusta ja määrä kasvaa jatkuvasti. Esimerkkejä tasokkaista kotimaisista sovelluksista ovat Linnanmäen iloinen sovellus, joka tuo huvipuistokokemukseen uuden ulottuvuuden, sekä Sampo Pankin kansainvälisesti julkaistu, helppokäyttöinen ja monipuolinen Windows Phone -mobiilipankkisovellus.

Windows Phonen ympärille on rakentunut nopeasti kattava valikoima laadukkaita sovelluksia. Windows Phone Marketplacesta löytyvät yli 85 000 sovellusta tuovat entisestään lisäarvoa Windows Phone -käyttäjille.

”Haluamme kiittää sovelluskehityskumppaneitamme heidän aktiivisuudestaan. Windows Phone -ekosysteemi toimii hyvin ja jatkaa kiihtyvää kasvuaan. Kaiken perustana on ihmiskeskeinen käyttäjäkokemus ja se, että kuluttajat hyötyvät Windows Phone -puhelimiin saatavista helppokäyttöisistä ja nopeista sovelluksista. Suomalaisten kehittäjäkumppaneidemme osaaminen on maailmanhuippua”, kertoo Microsoftin Windows Phone -liiketoimintajohtaja Vesku Paananen.

Myös Nokia panostaa voimakkaasti Windows Phone -sovelluksiin ja on julkaissut useita yksinomaan Nokia Lumia -älypuhelimille luotuja sovelluksia.

”Uusien, käyttäjien ehdoilla suunniteltujen sovellusten kehittäminen Windows Phone -käyttöjärjestelmälle on Nokialle todella tärkeää. Olemme saaneet käyttäjiltä loistopalautetta Nokia Collectionin sisällöstä, kuten Nokia TV- ja Nokia Musiikki -sovelluksista”, Nokian Suomen markkinointipäällikkö Tuomas Lonka toteaa.

Linnanmäki-sovellus tuo lisäriemua huvipuistokokemukseen

Huvipuistoelämys saa uuden virallisen Linnanmäki-sovelluksen avulla aivan uudenlaisen ulottuvuuden. Sovellus on saatavilla ainoastaan Windows Phone -puhelimiin ja se sisältää runsaasti tietoa huvipuistosta, kuten aluekartan laitteiden sijaintitiedoilla. Sovelluksen avulla käyttäjä voi kerätä huvipuistovierailun aikana suorituksia skannaamalla huvipuistosta löytyviä koodiavaimia. Suorituksia saa niin laitteista, peleistä kuin ravintoloistakin ja niitä sekä muita huvipuistopäivän tapahtumia voi tallentaa hienoon diplomiin. Sen voi jakaa sosiaalisessa mediassa tai vaikka tulostaa tauluksi seinälle.

”Maksuton Linnanmäki-sovellus tarjoaa uuden hauskan tavan esitellä huvipuistoa asiakkaillemme vierailun aikana, ennen sitä ja sen jälkeen. Sovelluksen avulla on helppo tutustua kymmeniin tapoihin pitää hauskaa puistossamme – voimme myös ilahduttaa sovelluksen käyttäjiä kohdennetuilla tarjouksilla. Huvipuistoretken saavutusten jakaminen sosiaalisessa mediassa vie Linnanmäen tuoreella tavalla kuluttajien ulottuville”, kertoo Linnanmäen markkinointipäällikkö Tero Sjöberg.

Linnanmäki-sovelluksen on kehittänyt kotimainen Great Apes -ohjelmistoyritys, joka suunnittelee ja toteuttaa elämyksellisiä sovelluksia ja palveluita muun muassa mobiililaitteisiin.

Sampo Pankin Mobiilipankki Windows Phone -puhelimelle – mobiilipankin uusi aikakausi

Sampo Pankin juuri julkaistu Windows Phone -mobiilipankkisovellus tuli ladattavaksi Suomen lisäksi myös Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa. Sampo Pankin Mobiilipankki Windows Phone -puhelimille eroaa aiemmista pankin mobiilisovelluksista sekä käytettävyydeltään että ulkoasultaan. Sovellus tekee saldojen tarkistamisen, laskujen maksun ja vaikkapa valuuttakurssien tarkastamisen helpoksi ja nopeaksi. Lisäksi uutuudessa on kätevä viivakoodinlukija – laskujen viitenumeroita ei tarvitse näpytellä erikseen.

Windows Phonen käyttöliittymä tuo mobiilipankkiin lisää käyttömukavuutta ja intuitiivisuutta. Asiakkaat ovat myös aktiivisesti toivoneet Windows Phone -pohjaista mobiilipankkia ja Sampo Pankin mukaan mobiilipankki onkin nyt ja tulevaisuudessa yksi keskeisimmistä tavoista tarjota pankkipalveluja asiakkaille.

Microsoft: Vesku Paananen, Windows Phone -liiketoimintajohtaja, p. 050 526 0430, vesku@microsoft.com

Linnanmäki: Tero Sjöberg, markkinointipäällikkö, p. 050 465 7799, tero.sjoberg@linnanmaki.fi
Sampo Pankki: Teppo Havo, viestintäpäällikkö, p. 050 379 8062, teppo.havo@sampopankki.fi
Great Apes: Mikko Sairio, osakas, p. 044 338 5757 mikko@greatapes.fi
Nokia: Tuomas Lonka, markkinointipäällikkö, p. 0504824037, tuomas.lonka@nokia.com

www.windowsphone.fi

Linnanmäki-sovelluksen voi ladata tästä.
Sampo Pankin Mobiilipankin voit ladata tästä.

Microsoft
Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria.