Ystävänpäiväviikonlopuksi neljä romanttista paikkaa Kööpenhaminassa

Ystävänpäivää vietetään tänä vuonna perjantaina, joten nyt on hyvä tilaisuus yllättää oma kumppani ja lähteä romanttiselle viikonloppulomalle. Sopivaa tunnelmaa ei tarvitse etsiä kaukaa – romanttinen loma onnistuu vaikka Kööpenhaminassa! Matkahakukone momondo.fin uudessa places-sovelluksessa voit selailla suosikkikaupunkisi kohteita valitsemasi tunnelman mukaan, ja ystävänpäiväksi sopii täydellisesti romanttinen loma. Valintaasi helpottaakseen momondo.fi poimi sovelluksesta neljä tunnelmallista paikkaa.

FRENCHY

Mikä sen parempi tapa aloittaa päivä kuin nauttia brunssia autenttisessa ranskalaisessa kahvila-konditoriossa, joka täyttää vaativimmankin frankofiilin toiveet. Kahvilassa tarjoillaan muun muassa tattariohukaisia, ranskalaista jugurttia, leikkeleitä ja juustoja. Herkut nautitaan romanttisessa ja pelkistetyssä ympäristössä pienten pöytien ja puisten penkkien äärellä, himmeässä kynttilänvalossa ja tunnelmallisen ranskalaisen musiikin säestämänä.

Ei kuitenkaan syytä huoleen, mikäli et ehdi paikalle vielä brunssiaikaan. Frenchy tarjoaa monipuolisia ja herkullisia ranskalaisia erikoisuuksia koko päivän. Paikan sitruunamehu on ehdottomasti kokeilemisen arvoista – sen maku kuljettaa mukanaan aina Pariisiin asti!

Hyskenstræde 16, kellari

www.frenchy.dk

Lähin metroasema: Kgs. Nytorv

CHRISTIANSHAVNIN KANAALI

Christianshavnin alue tarjoaa paljon nähtävää romantiikannälkäiselle. Kauniilla kanaalialueella vaeltelemalla voit ihastua sen vanhoihin, vieri vieressä sijaitseviin taloihin ja kanaalissa lipuviin purjeveneisiin.

Kanaalinvarsien mukulakivikadut, talojen pastellisävyt ja veden ympärillä kasvavat puut luovat alueesta täydellisen paikan rentoutua ja nauttia rauhallisesta tunnelmasta. Nappaa voileipä ja juoma läheisestä leipomosta ja istahda nauttimaan pittoreskeista näkymistä vihreälle puistonpenkille – ihanan erilainen lounas rauhassa kahviloiden ihmisvilinästä.

Voit myös tutustua alueeseen kanaalikierroksella. Huomaathan kuitenkin, että alukset lähtevät Holmenin kirkolta tai Nyhavnista keskustasta.

Torvegade 47

Lähin metroasema: Christianshavn

BEAU MARCHÉ CAFÉ À VINS

Piilossa Kööpenhaminan keskustan kiireisiltä kaduilta, ranskalainen kahvila ja viinibaari Beau Marché Café à Vins tarjoaa täydellisen hetken rentoutumiselle rauhaisalla takapihallaan.

Beau Marché Café à Vins on sisustettu tyylillä: sisätilaa hallitsee jyhkeä puupöytä, jota ympäröivät pienemmät pöytäasetelmat, antiikkiset kattokruunut, viihtyisä baari ja keittiö. Komeuden kruunaa taustalla soiva pehmeä jazz-musiikki – mitä muuta voisit toivoa romanttiselta lasilliselta?

Kokeile paikan Croque Madame -voileipää ja lasillista viiniä kahvila-baarin takapihalla ja jaa paikallisten kanssa ihana salaisuus, jota monet eivät vielä ole löytäneet.

Kannattaa myös vierailla vieressä sijaitsevasta Beau Marché -kaupassa, jossa on tarjolla tarkasti valikoituja ranskalaistyyppisiä vintage- ja design-tuotteita. C’est magnifique!

Ny Østergade 32

www.beau-marche.dk

Lähin metroasema: Nørreport

PANZÓN

Tietyt asiat elämässä ovat yksinkertaisia, kuten hyvä lasi viiniä. Hyvä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että nauttiessasi tuota lasillista kuulet lintujen livertelyä ja koet, että elämälläsi on jokin korkeampi merkitys. Panzónissa tämä on täysin mahdollisuuksien rajoissa.

Baari löytyy mukulakivisen sivukadun varrelta alueelta, jota pidetään yhtenä Kööpenhaminan hienostuneimmista alueista. Istahda baariin ja valitse ruokalistalta jokin Panzónin monista vaihtoehdoista – ylikypsää porsasta, suolalihaa tai kuningasrapua – ja valitse annoksesi kylkeen jokin paikan monista laatuviineistä.

Mikäli sinulla on vaikeuksia päättää minkä toinen toistaan houkuttelevammista viineistä valitset, Panzónin asiantuntevat baarimikot auttavat sinua mielellään. Aterian ja lasillisen jälkeen oletkin valmis jo miltei mihin tahansa, vaikkapa elämän suurten kysymysten ratkaisemiseen.

Rosenvængets Allé

www.panzon.dk

Lähin bussipysäkki: Trianglen (bussilinja 1A)

Lennot ja hotellit romanttiselle ystävänpäivämatkalle löydät momondo.fin matkahausta.

Lisätiedot:

Ulla Helander

Miltton

ulla.helander@miltton.fi

momondo
Matkahakukone www.momondo.fi etsii ja vertailee lentojen, hotellien ja matkatarjousten hintoja miljardeista hakutuloksista. Vuonna 2006 perustettu momondo on voittanut lukuisia lentovertailutestejä, ja yritystä ovat suositelleet lukuisat arvostetut kansainväliset mediat, kuten New York Times, CNN, NBC, CBS, Frommer's ja The Daily Telegraph. momondon ilmainen mobiilisovellus on saatavilla iPhone, Android ja Blackberry -laitteisiin.