Zalando & Copenhagen Fashion Week SS23: kohokohdat

Yhteistyökumppanuuden neljäs kausi järjestetään 9.-12. elokuuta 2022. Luvassa on jälleen kerran inspiroiva juhlaviikko täynnä viimeisintä muotia, keskiössä kestävä kehitys. Tapahtumat ovat katsottavissa sekä digitaalisissa että fyysisissä lavanäytöksissämme. Zalandon ja Copenhagen Fashion Weekin kolmivuotiseen strategiseen kumppanuuteen sisältyy Zalando Sustainability Award, jonka tavoitteena on rohkaista muotibrändejä etsimään kestävämpiä vaihtoehtoja ja kehittämään strategioita, jotka edistävät vähemmän haitallista tulevaisuutta.

1. ZALANDO DIGITAL GREENHOUSE

Digitaalinen Zalando Greenhouse on virtuaalinen showroom, joka vie muodin harrastajat Zalando Sustainability Award -ehdokkaiden kulissien taakse. Greenhousessa esitellään tänä vuonna MWORKSin, RÆBURNin ja RANRAn töitä: nämä kolme brändiä kaikki debytoivat muotiviikolla SS23-mallistonsa saadakseen mahdollisuuden voittaa 20 000 euroa ja kehittää eksklusiivisen kapselimalliston Zalandolle.

VIERAILIJAT VOIVAT:

• Katsoa kaikkien finalistien muotinäytökset sekä voittajien julkistamisen suorana lähetyksenä.
  • Katsoa Vogue Businessin isännöimän paneelikeskustelun aiheesta "Miten muotiteollisuus saadaan toimimaan kiertotaloutena". Paneelikeskustele nauhoitetaan 10. elokuuta, ja sitä isännöi Vogue Businessin trenditoimittaja Lucy Maguire. Keskustelijoina toimivat Zalandon Head of Circularity Laura Coppen, Gannin toimitusjohtaja Andrea Baldo sekä Sysavin innovaatioprojekti SixTepin viestintäpäällikkö Anna Vilén. Paneelikeskustelun voi myös katsoa Greenhousesta muotiviikon jälkeen.
  • Kokea tilan, joka on omistettu aiemmille palkinnon saajille.
  • Lukea lisää tuomaristosta ja prosessista, jonka he käyvät läpi voittajan valitsemiseksi.
  • Kuunnella Vogue Businessin Paths to Circularity -podcastia.

Julkaisupäivä 8. elokuuta

1. SUSTAINABILITY AWARD: FINALISTIEN NÄYTÖKSET

Tutustu tämän kauden viralliseen CPHFW x Zalando -tapahtumapaikkaan, Pressen Copenhageniin. Tämä vaikuttava entinen painotalo isännöi kaikki kolme finalistinäytöstä viikon aikana. Huomaathan, että vieraslistat ovat rajoitettuja vastaamaan meneillään olevaa koronatilannetta, mutta yleisö voi striimata esityksiä verkossa Zalando Greenhousen kautta.

Tiistai 9. elokuuta klo 13.30 CET: RÆBURN

Keskiviikko 10. elokuuta klo 10.30 CET: MWORKS

Torstai 11. elokuuta klo 10.30 CET: RANRA

Pressen, Kööpenhamina

1. VOGUE BUSINESS -PANEELIKESKUSTELU

Tällä kaudella Zalando haluaa nostaa Kööpenhaminan muotiviikon paneelikeskustelussa esille "Miten muotiteollisuus saadaan toimimaan kiertotaloutena" -aihetta.

Menestyvä kiertotalous edellyttää, että muotiteollisuus valmistaa vanhoista vaatteista uusia. Muotiteollisuus on alkanut ymmärtää, että se ei voi toimia planeettamme kantokyvyn rajoissa eivätkä brändit voi saavuttaa kestävän kehityksen tavoitteitaan, jos ne eivät ymmärrä, kuinka kierrättää skaalatusti. Liity mukaan kuuntelemaan keskustelua muotiteollisuuden ja kiertotalouden yhdistämistä kohtaavista haasteista.

Keskustelua isännöi Vogue Businessin trenditoimittaja Lucy Maguire. Keskustelijoina toimivat Zalandon Head of Circularity Laura Coppen, Gannin toimitusjohtaja Andrea Baldo sekä Sysavin innovaatioprojekti SixTepin viestintäpäällikkö Anna Vilén.

KOSKA:

Keskiviikkona 10. elokuuta klo 9.15 - 10 (viimeiset 10 minuuttia on varattu yleisön kysymyksille) - tilaisuutta edeltää verkostoitumisaamiainen klo 8.15 - 9.15.

H9, Kööpenhamina

1. SUSTAINABILITY AWARD: VOITTAJIEN JULKISTAMINEN

Kiihkeästi odotettu Zalando Sustainability Award -palkinnon voittaja esitellään osoitteessa www.zalandogreenhouse.com klo 14.30 CET torstaina 11. elokuuta. Liity fyysisen seremonian vieraiden ja tuomariston joukkoon selvittääksesi, kuka voittaa 20 000 euroa sekä kumppanuuden Zalandon kanssa luodakseen eksklusiivisen malliston, jonka avulla voittajabrändi voi tutkia edelleen kestävämpiä ratkaisuja suunnittelun ja materiaalien, tuotantoprosessien, teknologian ja jäljitettävyyden osalta. Tukeakseen edelleen voittajabrändiä, Zalando ottaa valikoimiinsa laajan otoksen brändin esittelemästä mallistosta yli 49 miljoonan asiakkaansa saataville 25 maata kattaville Euroopan markkinoilleen.

Torstaina 11. elokuuta klo 14.30 CET

Pressen, Kööpenhamina

1. KOLME PÄIVÄÄ KULUTTAJATAPAHTUMIA: Workshoppeja, paneelikeskusteluita & muotinäytöksiä

Zalando kutsuu sinut mukaan Kööpenhaminan muotiviikolle! Zalando isännöi kolmen päivän ajan yleisölle avoimia tapahtumia, jotka ovat täynnä workshop-pajoja ja paneelikeskusteluja sekä tarjoavat kurkistuksen uusimpiin muotitrendeihin suoraan CPHFW SS23 -catwalkilta. Inspiroivan ja opettavaisen toiminnan lisäksi Zalandolla on rento lounge-alue, jossa on musiikkia ja CPHFW SS23 -näytöksiä striimaava iso näyttö. Jännittävän viikon kunniaksi tarjolla on myös drinkkejä, välipaloja ja virvoitusjuomia. Saavu paikalle osoitteeseen H9, Amagertorv 9A, 1700 Kööpenhamina ja ole osa juhlia!

MITÄ: Fashion exhibition & Lounge

KOSKA: Tiistai 9.8. - torstai 11.8. klo 15-19

MITÄ: Workshops | Kirjailu

KOSKA: Tiistai 9.8. - torstai 11.8. klo 15 & 16

MITÄ: Workshops | Care & Repair - puhtaat tennarit

KOSKA: Tiistai 9.8. - torstai 11.8. klo 15-16.30

MITÄ: Zalando X Emili Lilja -paneelikeskustelu: Miten muutamme kulutustottumuksiamme ilman trendi-fomoa?

KOSKA: Tiistai 9.8. klo 18

MITÄ: Zalando X Vogue Scandinavia -paneelikeskustelu (1): 5 vaatekaapin luottotuotetta, joihin kannattaa aina sijoittaa

KOSKA: Keskiviikko 10.8. klo 17

MITÄ: Zalando X Vogue Scandinavia -paneelikeskustelu (2): Miksi pukeudumme kuin isovanhempamme?

KOSKA: Torstai 11.8. klo 17