Zalando lanseeraa kevätkampanjan ylistääkseen yhteiskunnan sankareita ja juhlistaakseen heidän arvojaan

Euroopan johtava muodin ja lifestylen verkkoalusta Zalando lanseerasi uuden “Here to Stay” -kampanjansa juhlistaakseen niitä, jotka pitävät vakaumuksestaan tiukasti kiinni ja tekevät kaikkensa kestävän kehityksen eteen. Kampanja pyrkii lisäämään keskustelua tärkeiden aiheiden, kuten monimuotoisuuden, yhdenvertaisuuden sekä naisten vaikutusvallan lisäämisen ympärille. Tällä pyritään rohkaisemaan ihmisiä ympäri maailman avartamaan katsettaan sukupuolen moninaisuuden ja kehopositiivisuuden kaltaisten aiheiden parissa.

Maaliskuun 21. päivä lanseerattu “Here to Stay” -kampanja tarjoaa alustan erilaisille ihmisille ja heidän arvoilleen sekä tarinoilleen. Berliinissä toimivan valokuvaaja Dan Beleiun kuvaama kampanja sisältää sarjan kuvia parivaljakoista ja esittää dialogin jokaisen parin jakamista erilaisista arvoista. Kampanjan nimellä tahdotaan painottaa, että arvot, kuten kestävä kehitys, hyväksyntä ja kehopositiivisuus ovat täällä jäädäkseen. Kampanja kulkee käsi kädessä Zalandon tavoitteen kanssa: tehdä mahdollisimman paljon yhdenvertaisemman tulevaisuuden eteen.

“Kampanja juhlistaa Zalandon ydinarvoja, erityisesti moninaisuutta ja yhdenvertaisuutta. Nämä oikeiden ihmisten arvot ja tarinat ovat meille tärkeitä ja antavat mahdollisuuden kokea yhtenäisyyttä monien erilaisten asiakkaidemme kanssa”, Barbara Daliri, Zalandon Senior Vice President Sales & Marketing, kommentoi.

“Arvomme ovat olennainen osa sitä, mitä olemme ja miten toimimme: Zalando aktiivisesti kannattaa inklusiivista yrityskulttuuria 130:sta eri maasta tulevien työntekijöidensä kesken. Viime vuonna julkaisimme do.BETTER Diversity and Inclusion -raportin näyttääksemme pitkän aikavälin sitoutumisemme muutokseen niin työntekijöidemme, yhteistyökumppaneidemme kuin asiakkaidemme kanssa. Tänä keväänä aiomme korostaa entistä enemmän tavoitettamme olla muodin alusta ihan jokaiselle”, Daliri jatkaa.

Kuvien lisäksi kampanjaa vahvistaa tunteikas ja eläväinen filmi, jossa esiintyy globaaleja tekijöitä, kuten tanssija-näyttelijä-malli ja diversiteetin sekä yhdenvertaisuuden puolestapuhuja Luc Bruyere, joka toistuvasti haastaa muotiteollisuuden käsityksiä, Yann Horowitz, avoimesti homoseksuaali skeittaaja & LGBTQI+ -aktivisti sekä kehopositiivisuuden puolestapuhuja Yolisa Mqoco. Videon musiikin on kirjoittanut ja tuottanut itse filmissäkin esiintyvä, nousukiidossa oleva brittiläinen queer-rap-artisti ja tuottaja Mista Strange. Filmin on kuvannut kaksi ohjaajaa: kokenut Terence Neale sekä Z-sukupolven tekijä Emilie Badenhorst.

Kampanja herää henkiin lukuisissa eri muodoissa: aina Nealen ja Badenhorstin ohjaamasta hero-videosta ja Beleiun valokuvista ulko- ja digitaalisiin mainoksiin sekä kampanjan monipuolisen esiintyjäkaartin sosiaalisiin medioihin. 360°-kampanja on luotu yhteistyössä Anomaly Berlin -nimisen luovan toimiston kanssa ja se tullaan julkistamaan kaikissa niissä 17 Euroopan maassa, joissa Zalando toimii.

#HeretoStay

@Zalando

Tiedoksi toimituksille:

Kaikki kuvat ja videot on kuvattu kunkin maan sen hetkisten COVID-19 -ohjeistuksien ja rajoitusten puitteissa. Turvatoimenpiteet ovat olleet käytössä jokaisessa kuvauskohteessa ympäri maailman varmistaen, että jokainen materiaaleissa esiintyvä henkilö on kunnioittanut COVID-turvakeinoja.

Terence Nealesta

Johannesburgista lähtöisin oleva Terence Neal on ohjaaja, joka on vakiinnuttanut asemansa persoonallisena äänenä niin mainos- kuin musiikkivideokentällä. Sen jälkeen, kun Neal voitti ensimmäisenä eteläafrikkalaisena Cannes Lions Grand Prix -palkinnon adidaksen ‘Original is Never Finished’ -mainoksella, hänen uransa on edennyt tasaista tahtia ja Neal on päässyt ohjaamaan Serena Williamsin, Die Antwoordin, Skrillexin ja Neyman Jr.:in kaltaisia lahjakkuuksia.

Emilie Badenhorstista

Performanssiohjaaja Emilie Badenhorst on luonut vaikuttavan uran lyhyessä ajassa. Ohjaaja Kim Geldenhuysin kolmen vuoden mentoroinnin jälkeen Emilie on siirtynyt omilleen luomaan yhteyttä ja läheisyyttä filmiensä ja yleisön välille.

Dan Beleiusta

Berliinissä asuva Dan Beleiu on muotikuvaaja. Hänen työestetiikkansa saa inspiraatiota kuvataiteesta, maalauksista ja veistoksista. Beleiu lähestyy kuvauskohteitaan tarkoituksenaan luoda hahmoja ja kehittää näille taustatarinoita luodakseen kuvia, jotka olisivat enemmän kuin paperi, joille ne on painettu. Beleiun asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa Balmain, Bvlgari, Moncler, Vogue sekä Interview.

Lehdistökontakti

Smarts: zalando@smarts.agency

Zalandosta: Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 38 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 17 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle. Instagram: @Zalando @zalando_beauty @zalando_man