Report this content

Milwaukee Electric Tool Corporation TIEDOTE 13. tammikuuta 2005 Milwaukeen V28™-teknologia avaa johdottomille sähkötyökaluille uuden ulottuvuuden Ammattilaisille sähkötyökaluja valmistava Milwaukee Electric Tool Corporation tuo markkinoille uuden teknologian, joka parantaa johdottomien sähkötyökalujen suorituskykyä huomattavasti. Milwaukeen uusi V28 litiumioniteknologia mahdollistaa johdollisten työkalujen vaivattoman korvaamisen johdottomilla työkaluilla. V28 litiumioniteknologian ansiosta työkalu saa kaksinkertaisen määrän energiaa kevyemmästä akusta verrattuna 18 voltin akkuihin samalla kuin työkalun tehokkuus pysyy samantasoisena aina akun purkujakson loppuun saakka. Yhdeksän vuoden tutkimus- ja kehitystyön jälkeen Milwaukee Electric Tool Corporation tuo markkinoille V28 litiumioniakkuteknologian, joka on viimeisin yhtiön monista keksinnöistä. Perustamisensa jälkeen vuonna 1924 Milwaukee on ollut uusien keksintöjen teollinen johtaja. Vuonna 2002 myönnettyjä patentteja oli Yhdysvalloissa 137 ja muissa maissa 179 kappaletta. Milwaukeen V28-akku ja vallankumouksellinen latausmenetelmä merkitsevät teollista läpimurtoa. Litiumioniakku, jota käytetään lähinnä matkapuhelimissa ja digi-kameroissa, on nyt sovellettu suuria sähkövirtoja vaativiin työkoneisiin. Sähkötyökaluissa tämä merkitsee mahdollisuutta siirtyä sähköjohtoriippuvuudesta johdottomuuteen. 28 voltin litiumioniakku syöttää laitteisiin enemmän sähköä ja sillä on jopa kaksinkertainen suorituskyky perinteiseen 18 voltin malliin verrattuna. V28-akku on tästä huolimatta kevyempi. V28-teknologia mahdollistaa johdollisen työkalun suorituskyvyn, vaikka se on johdoton. Tämä teknologinen läpimurto takaa riittävän voimansaannin jokapäiväisessä ammattikäytössä Milwaukeen Sawzall® -puukkosahalle, pyörösahalle, iskuporakoneelle ja iskevälle mutterinvääntimelle. ”Ammattilaiset ovat vuosikausia odottaneet johdottomia työkaluja, jotka toimivat johdollisten työkalujen tavoin. Tähän mennessä tätä tekniikkaa ei ole ollut olemassa”, sanoo Åke Sundby, Saksan Winnendenissä toimivan A&M Electric Tools Divisionin toimitusjohtaja. ”28V-akkuteknologian tultua markkinoille uskallamme sanoa, että lähes 40 vuotta ensimmäisten johdottomien työkalujen jälkeen johdottomuus lunastaa vihdoin alkuperäisen lupauksensa”. Antaessaan lisää tehoa V28-teknologia mahdollistaa tehokkaamman työskentelyn joka latauksella. Akkuun on rakennettu latausta osoittava mittari, joka kertoo käyttäjälle jäljellä olevan käyttöajan. Samalla teho säilyy hiipumatta akun koko purkujakson ajan ja viimeinen työvaihe sujuu samalla teholla kuin ensimmäinen. Nämä ominaisuudet ovat ainutlaatuisia Milwaukeen johdottomalle teknologialle ja takaavat, etteivät ammattilaiset joudu pulaan kesken työvaiheen tehon hiipuessa tai esimerkiksi katolla työskennellessään ottamalla vahingossa käyttöön väärän akun, jossa ei ole riittävää varausta. V28-akuissa ei ole kadmiumia ja siksi ne ovat ympäristöystävällisempiä kuin sähkötyökaluissa tyypillisesti käytettävät muut ladattavat tehoakut. Milwaukee suosittelee kuitenkin kaikkien ladattavien akkujen kierrättämistä. Päinvastoin kuin perinteisillä NiCd- tai NiMH-akuilla toimittaessa V28 litiumioniakut toimivat huipputehokkaasti myös äärimmäisissä olosuhteissa, kylmässä tai kuumassa, tai kun akku lämpenee kovassa käytössä. V28-mallisto on saatavilla Milwaukee jälleenmyyjiltä Euroopassa elokuusta 2005 lähtien. Lisätietoja varten voit ottaa yhteyttä: Tuotteet: Yritystiedot: Tommi Spännäri Martina Ehrenforst Milwaukee Sales Manager Communications Manager Oy A & M Electric Tools Ab A & M Electric Tools GmbH Gsm +358 (0) 400 410 748 Puh. +49 (0) 71 95/12-519 Fax +358 (0) 9 296 4333 Gsm +49 (0) 171(0)8 05 76 13 Tommi.Spännäri@fi.aeg-milwaukee.com Tina.Ehrenforst@de.aeg-milwaukee.com Milwaukee Electric Tool Corporation on johtava vaativan käytön sähkötyökalujen ja niiden lisätarvikkeiden valmistaja. Lisää tietoja Milwaukeesta ja yhtiön tuotteista löytyy kotisivuilta www.milwaukeetool.com. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=63339&fn=wkr0010.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=63339&fn=wkr0012.doc http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=916&lang=FI