Minna Parikka & Jani Leinonen yhteistyöhön

Minna Parikka X Jani Leinonen ≈ Secret

Minna Parikka -brändi viettää 15 -vuotisjuhlavuottaan. Sen kunniaksi muodin ja taiteen pahamaineisin duo on juoninut numeroidun 150 parin erän kujeilevia kenkiä.

Yhteistyön tuloksena on syntynyt kengät, joihin on piilotettu salaisuuksia. Kengän kuosi Secret koostuu kirjaimista, jotka muodostavat lauseita, jotka taas kertovat rakkaudesta, vihasta, onnesta ja pettymyksistä. Esimerkiksi: Lies are like stars, the darker the night the brighter they shine ja One of these days boots are gonna walk all over you. Kirjaimia on tuhansia, ja siksi Secret-kuosista löytyy aina uusia piiloviestejä, joita on kätketty sanojen väleihin ja paikkoihin, joihin et normaalisti katsoisi. Ja tulet vielä huomaamaan, miten viestit muuttuvat katsojan mielialan mukaan.

Yhteistyön tuloksena syntynyt kenkä on näyttävä ja mukava unisex-tennari – tietysti ikonisilla pupunkorvilla varustettuna. Tennaria koristavat Leinosen värikäs kirjainkuosi, jossa on jotain tuttua, mutta samalla salaperäistä.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun Minna ja Jani lyövät luovat päänsä yhteen. Minna Parikka ja Jani Leinonen tekivät ensimmäisen yhteistyömallistonsa vuonna 2012 Amos Andersonin museolle. Kantaaottavaa korkokenkää koristi tuolloin ylikansallisten korporaatioiden maskotit ja kengät nähtiin muun muassa Lady Gagan jaloissa kansainvälisissä medioissa.

Secret-kengässä on kiinnitetty vahvasti huomiota ympäristöystävällisyyteen. Yhteistyö on jatkoa Minna Parikan matkalla vastuullisen muodin suunnannäyttäjänä. Alkuvuodesta Parikka lanseeraasi vegaanisen Carrot Biters -malliston, joka sai huhtikuussa 2020 jatkoa ananaksen lehtikuidusta valmistetuista kengistä. Secret-tennarin valmistuksessa on käytetty SEAQUAL-sertifioitua merestä kerättyä muovijätettä ja se on täysin vegaaninen. Tennarissa on luonnonkumipohjat ja biohajoavat kovikkeet.

”Unelmani on tehdä vastuullisia kenkiä menettämättä leikkisyyttä ja seikkailunhalua,
joista kenkäni tunnetaan. Minulle on aina ollut tärkeää, että valmistajamme toimivat
eettisesti ja vastuullisesti. Haluan luoda tuotteita, jotka luovat iloa pitkään
ja joiden ympäristövaikutukset ovat mahdollisimman vähäiset.”

–  Minna Parikka –

SEAQUAL-hanke tukee meren puhdistamista mahdollistaen merestä kerätyn muovijätteen käyttämisen uudelleen tuotteissa jäljitettävällä tavalla. Lue lisää SEAQUAL:ista: seaqual.com.

Kuka on Jani Leinonen?

Jani Leinonen on helsinkiläinen taiteilija, jonka värikkään rönsyilevä visuaalinen maailma on hätkähdyttänyt ihmisiä museoissa ja gallerioissa ympäri maailmaa. Leinonen yhdistelee ennakkoluulottomasti erilaisia kuvagenrejä ja asiasisältöjä yhteen ja tulee luoneeksi – vahingossa tai tahallaan – teoksia, jotka herättävät ajatuksia, otsikoita – ja pahimmillaan myös mellakoita.

150 parin numeroitu erä Jani Leinonen X Minna Parikka ≈ Secret -kenkiä tulee myyntiin Minna Parikka -verkkokauppaan 11.5.2020 www.minnaparikka.com. Minna ja Jani signeeraavat kaikki 11.5. tilatut kengät ja duo nähdään Minna Parikan Instagramissa 12.5. klo13 järjestettävässä livelähetyksessä.

Unisex-koot 35-44. Kuluttajahinta 375€. Minnaparikka.com tarjoaa asiakkaille ilmaisen toimituksen suoraan kotiovelle koko nettikaupan valikoimasta.

Lisätiedot: Eveliina Räisänen, markkinointipäällikkö eveliina@minnaparikka.com puh. 0452776737

Kuvat pressipankista https://www.minnaparikka.com/fi/medialle/ user: press pw: minnaparikka

Minna Parikka juhlii 15 vuotista uraansa

Pupunkorvat, leikittely, karkkivärit, kimaltavat kuosit, tarkkaan mietityt yksityiskohdat ja laadukkaat materiaalit, ovat olleet Minnan menestyksen avaimia jo vuodesta 2005. Kaikki ‘Parikat’ valmistetaan käsityönä Espanjassa, huolellisesti valituista materiaaleista. Valmistusprosessien reilut arvot ovat olleet Minnalle itsestäänselvyys jo ensimmäisiä yhteistyökumppanuuksia solmiessaan.

Minna Parikka on rohkaissut naisia rohkeaan itseilmaisuun jo 15 vuoden ajan. Minnan ikonisia tuotteita on nähty mm. Lady Gagan, Taylor Swiftin, Cara Delevignen sekä Jennerin ja Kardashianin perheiden jaloissa.

Kansainvälisesti menestyneen kenkätaiteilijan polku ei ole ollut aina niin sileä eikä suora, mutta Minna on uskonut omaan näkemykseensä – brändi tukee vahvoja naisia, individualismia, toisinajattelua, monikulttuurisuutta ja tähtää kaikessa tekemisessään kansainvälisyyteen. Luottamus omaan visioon on lopulta vienyt sinne missä hän nyt on – menestyneeksi yrittäjäksi ja Suomalaisen muodin edelläkävijäksi.

Avainsanat: